اقتصادی

مشکل مسافران سرگردان تاشکند حل شد

در حالی که 70 مسافر پرواز تهران – تاشکند بیش از 12 ساعت صبح امروز در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد به دلیل امتناع از عبور از ترکمنستان گرفتار بودند ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: “مشکل بدهی شرکت هواپیمایی زاگرس با ترکمنستان پس از یک ساعت حل شد پیش از این ، مسافران پرواز خود را به تاشکند از سر گرفتند.

به گزارش مجله روز ، صبح امروز هواپیمای زاگرس هواپیمایی تهران-تاشکند با شماره پرواز 3055 که ساعت 7:01 دقیقه از فرودگاه امام خمینی تاشکند بلند شد ، توسط طرف ترکمن مسدود شد ، وقتی وارد آسمان ترکمنستان شد و مجبور شد وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد.

محمد حسن زیباخش ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با مجله روز ، در مورد آخرین وضعیت مسافران بلاتکلیف و گرفتار در فرودگاه مشهد گفت: ما اطلاعات سازمان را در این باره از طریق معاونت هواپیمایی پیگیری کردیم.

وی افزود: البته بدهی این شرکت هواپیمایی به ترکمنستان زیاد نبود و در چندین مورد این کشور به خطوط هوایی با این مبلغ و حتی بیشتر از آن بدهی اجازه عبور از آسمان را داده بود ، اما به نظر می رسید این اقدام ترکمنستان بد است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در حال حاضر با پرداخت بدهی شرکت هواپیمایی زاگرس به ترکمنستان ، پرواز ساعتی پیش از فرودگاه شهید هاشمی نژاد به تاشکند انجام شد و مشکل حل شد.

زیبابخش گفت ترکمنستان قبلاً به زاگرس در مورد بدهی و پرداخت آن اطلاع نداده بود. وی گفت: “مسافران در فرودگاه شهید هاشمی نژاد پذیرفته شدند و یک حساب بانکی در کشور افتتاح شد تا از بروز مجدد این مشکلات جلوگیری کند.” از مشکلات جلوگیری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا