بین الملل

چین خطاب به آمریکا: تحریم بس است؛ به کوبا کمک کنید

به گزارش نیوزویک ، وزارت امور خارجه دورهای جدیدی از تحریم ها را در اواخر ماه گذشته علیه رهبران نظامی کوبا ، نیروهای امنیتی و اخیراً پلیس در واکنش به سرکوب اعتراضات نادر در اوایل ژوئیه به دلیل واکنش دولت ، به همه گیری و محدودیت های تاج اعلام کرد.

این اقدام انتقاداتی را در پکن ایجاد کرد که واشنگتن را متهم به ورود به هاوانا کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که چین با هرگونه اقدامی برای اعمال تحریم های یک جانبه و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه “آزادی” ، “حقوق بشر” و “دموکراسی” مخالف است. .

این سخنگو افزود تحریم های اخیر آمریکا علیه نهادها و مقامات کوبا قوانین اساسی حاکم بر روابط بین الملل را به شدت نقض می کند و بار دیگر یک استاندارد دوگانه و اجباری به سبک آمریکا را به جهان نشان می دهد.

کوبا شاهد یکی از طولانی ترین تحریم ها در جهان از سالهای اولیه جنگ سرد بوده است ، هنگامی که شورش انقلابی فیدل کاسترو در سال 1959 سرانجام کمونیسم را به این جزیره در 90 مایلی ساحل فلوریدا منتقل کرد. بیش از شش دهه بعد ، این محدودیت ها پس از لغو ترامپ برخی از سیاست های دولت اوباما برای تسهیل نزدیکی و نزدیک شدن بین دو کشور ادامه یافت. چه کسی این تحریم ها را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: “همانطور که همه می دانند ، این تحریم های اقتصادی ، تجاری و مالی ایالات متحده است که مانع تلاش های کوبا برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم و نقض حق مردم می شود. مردم کوبا برای معیشت و توسعه ما از واشنگتن بخواهید به درخواست فوری جامعه بین المللی مبنی بر لغو سریع و کامل تحریم ها علیه کوبا پاسخ دهد و فوراً از بهانه مداخله بزرگ و بی ثباتی دست بردارد.

اپیدمی تاج مشکلات جدیدی را در کوبا ایجاد کرده است و پکن در تلاش است تا به آن کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: “تحریم ها کافی است ، راه درست حمایت است. اخیراً چین و بسیاری از کشورهای دوست دیگر و سازمان های بین المللی دست خود را به کوبا داده اند و به دولت و مردم کوبا در مبارزه با همه گیری و بهبود کمک کرده اند. معیشت مردم چین در حال اجرای توافق دو رهبر است ، روابط دوستانه چین و کوبا را عمیق می کند و از تلاش های کوبا برای غلبه بر تأثیر همه گیری ها ، توسعه اقتصادی و ثبات اجتماعی حمایت می کند.

بیانیه چینی توسط وزارت امور خارجه کوبا در شبکه های اجتماعی همراه با برچسب “#CubaNoEstaSola” یا “#CubaIsNotAlone” به اشتراک گذاشته شد. مکزیک و چند کشور دیگر آمریکای لاتین نیز حمایت و مساعدت خود را نشان داده اند که نشان دهنده تفاوت های منطقه ای است.

311311

دکمه بازگشت به بالا