بین الملل

آمریکا ۲۳ شرکت چینی را تحریم کرد

دولت ایالات متحده در مجموع 23 شرکت جدید چینی را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد.

به گزارش مجله روز، به نقل از سایت ساوت چاینا مورنینگ پست، 14 شرکت متهم به نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ، پنج شرکت به ارتباط با ارتش چین و چهار شرکت دیگر متهم هستند. داشتن روابط تجاری با شرکت هایی که قبلاً تحریم شده بودند، تحریم شدند.

جینا ریماندو، وزیر بازرگانی، گفت که وزارت بازرگانی به اقدامات قوی و مصمم برای هدف قرار دادن نقض حقوق بشر در سین کیانگ یا استفاده از فناوری ایالات متحده برای بی‌ثبات کردن تلاش‌های مدرن‌سازی نظامی ادامه می‌دهد.

وی گفت: همچنان از کنترل های سخت صادراتی برای مجازات دولت ها، مشاغل و افراد استفاده می کنیم.

چین اتهامات نسل کشی و کار اجباری در سین کیانگ را رد کرده و گفته است که سیاست های این کشور برای سرکوب جدایی طلبان و افراط گرایان مذهبی که حملات برنامه ریزی کرده و تنش ها را بین مسلمانان اویغور و هان افزایش داده اند، ضروری است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) گفت: طرف چینی به انجام تمام اقدامات لازم برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی شرکت های چینی ادامه می دهد و تلاش های آمریکا برای مداخله در مذاکرات را نمی پذیرد. امور داخلی چین

این شرکت ها به لیست سازمان های تحریم شده وزارت بازرگانی ایالات متحده اضافه شده اند که آمریکایی ها را از فروش محصولات و تجهیزات به آن نهادها منع می کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت که این شرکت‌ها «در نقض حقوق بشر و نقض حقوق بشر در کمپین سرکوب، بازداشت و نظارت بر اویغورها، قزاق‌ها و اقلیت‌های مذهبی چین با فناوری پیشرفته دست داشتند».

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اقدامات پکن را “نسل کشی” خوانده و محدودیت های متعددی را برای معامله با شرکت های چینی که واشنگتن آنها را همدست دولت چین می داند، اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا