بین الملل

عبور کشتی‌های نیروی دریایی چین و روسیه از تنگه ژاپن

دولت ژاپن اعلام کرد گروهی متشکل از 10 فروند کشتی دریایی چین و روسیه از تنگه ای جدا شده اند که جزیره اصلی ژاپن را از جزیره شمالی هوکایدو جدا می کند و افزود که بر فعالیت ها نظارت می کند.

به گزارش رویترز ، این اولین بار است که ژاپن گذر شناورهای دریایی چین و روسیه از طریق تنگه تسوگارو را که دریای ژاپن را از اقیانوس آرام جدا می کند ، تایید کرده است.

اگرچه این تنگه یک آب بین المللی محسوب می شود ، اما روابط چین و ژاپن مدت هاست تحت تأثیر ادعاهای متضاد دو کشور در مالکیت چند جزیره کوچک در دریای چین شرقی قرار گرفته است. توکیو همچنین با مسکو اختلاف سرزمینی دارد.

یوشیهیکو اسکوزاکی ، معاون دبیر کابینه ژاپن ، امروز (سه شنبه) گفت: “دولت (ژاپن) فعالیت های این کشتی های دریایی چین و روسیه در ژاپن را از نزدیک زیر نظر دارد.” ما تمام تلاش خود را برای کنترل آبها و آسمان کشورمان انجام می دهیم.

سخنگوی وزارت دفاع ژاپن گفت عبور کشتی ها نقض آبهای سرزمینی ژاپن و قوانین بین المللی نیست.

روسیه و چین در چارچوب همکاری دریایی خود از 11 تا 14 اکتبر در دریای ژاپن تمرینات نظامی انجام دادند که شامل کشتی های جنگی و کشتی های پشتیبانی ناوگان “اقیانوس آرام” روسیه بود. چین و روسیه در سالهای اخیر با تشدید روابط خود با غرب روابط نظامی و دیپلماتیک بیشتری برقرار كرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا