بین الملل

روسیه سفیر انگلیس را احضار کرد

روسیه سفیر بریتانیا را به دلیل “حمله تروریستی” اوکراین در سواستوپل احضار کرد که به گفته مسکو، نیروی دریایی بریتانیا در آن دخالت داشته است.

به گزارش مجله روز، به نقل از خبرگزاری رویترز، دبورا برونرت، سفیر انگلیس در مسکو امروز (پنجشنبه) حوالی ساعت 10:30 به وقت محلی خود را به وزارت امور خارجه روسیه معرفی کرد و همزمان چند نفر با … نوشته «انگلیس تروریست است» در دستانشان شعارهای ضد انگلیسی سر دادند.

به گفته خبرنگار رویترز که در محل حضور داشت، برونرت حدود 30 دقیقه در وزارت خارجه روسیه بود. هیچ بیانیه فوری از سوی روسیه و انگلیس در مورد این موضوع و جزئیات آن منتشر نشده است.

مسکو روز شنبه اعلام کرد که مشارکت خود در توافقنامه ترانزیت غلات دریای سیاه را در پی “حمله تروریستی” کیف به بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه به حالت تعلیق در می آورد. وزارت دفاع روسیه دلیل این تصمیم را حملات پهپادی نیروهای اوکراینی با همکاری «کارشناسان انگلیسی» به کشتی‌های ناوگان روسیه در دریای سیاه در سواستوپل عنوان کرد.

با این حال، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود را در توافقنامه ترکیه با میانجیگری سازمان ملل درباره صادرات غلات از اوکراین از طریق دریای سیاه از سر گرفته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر انگلیس در مسکو را به خاطر این حادثه به وزارت خارجه روسیه احضار خواهد کرد. وی همچنین در مصاحبه ای در روز سه شنبه مدعی شد که حمله به کشتی های روسی یک “حمله تروریستی” بود تا “تحریک آمیز”.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا