بین الملل

آشتی ملی و انتخابات، محور دیدار مسؤولان لیبی و انگلیس

معاون رئیس شورای ریاست جمهوری لیبی و سفیر انگلیس در این کشور طی جلسه ای در طرابلس ، در مورد دو مورد آشتی ملی و انتخابات آینده در لیبی گفتگو کردند.

به گزارش مجله روز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه ، ناجو وهیبا ، سخنگوی شورای ریاست جمهوری لیبی ، در توئیتی دیدار موسی الکونی ، معاون رئیس شورای لیبی با نیکلاس هاپتون ، سفیر انگلیس در لیبی در طرابلس ، و بررسی تحولات سیاسی اخیر در لیبی: لیبی آشتی ملی و اقدامات شورای ریاست جمهوری در این زمینه را برای آمادگی برای انتخابات در تاریخ برنامه ریزی شده اعلام کرد.

واهیبا در توئیت خود نوشت: “در این دیدار ، دو طرف پرونده امنیتی لیبی را در رابطه با امنیت مرزها ، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و مبارزه با تروریسم و ​​همچنین زمینه های همکاری بررسی کردند. بین دو کشور برای استفاده از تجربیات انگلیس در این مورد رشته. “

سخنگوی شورای ریاست جمهوری لیبی افزود: هاپتون در این دیدار بر عمق روابط دو کشور ، تلاش برای توسعه آنها و تعهد کشورش در حمایت از ثبات لیبی تأکید کرد.

انگلیس و چهار کشور غربی دیگر در تاریخ 6 مه بیانیه مشترکی صادر کردند و خواستار تسهیل انتخابات آتی 24 دسامبر در لیبی و توافق نامه قانون اساسی در این زمینه شدند.

کشور نفت خیز لیبی برای چندین ماه شاهد پیشرفت سیاسی بوده است: در تاریخ 16 مارس ، دولت منتخب منتخب این کشور ، که شامل یک دولت واحد و یک شورای ریاست جمهوری است ، برای رهبری کشور در انتخابات تصمیم گرفت. انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در دسامبر. تحویل گرفت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا