اقتصادی

ضرر ۵ میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی

شرکت ملی نفت لیبی می گوید صادرات نفت به دلیل محاصره تاسیسات نفتی توسط نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه هافتار که نزدیک به 5 میلیارد دلار درآمدهای نفتی از دست داده است ، 92 درصد کاهش یافته است. .

به گزارش مجله روز ، شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ای گفت: “این محاصره که از 19 ژانویه آغاز شد ، رکورد صادرات کم نفت را کاهش داده و درآمد این کشور برای پوشش 10 درصدی کافی نیست. صد درصد حقوق کارمندان “.

به نقل از رویترز ، نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال هافتار از آوریل سال گذشته و تحت حمایت دولت وحدت ملی که نتوانسته اند پایتخت ، طرابلس را تصرف کنند ، مصادره است. توسط جامعه جهانی شناخته شده است.

در ژانویه ، گروهی از شبه نظامیان وابسته به نیروهای جنرال هافتار پایانه های صادرات نفت را بهمراه خطوط لوله نفتی و میادین نفتی متصل کردند. اندکی پس از محاصره ، شرکت ملی نفت لیبی برای صادرات نفت وضعیت اضطراری اعلام کرد و مصطفی سانالا ، رئیس این شرکت ، هشدار داد که محاصره تاسیسات نفتی لیبی را به قیمت 55 خواهد داشت. میلیون دلار در روز. در آن زمان ، کاهش تولید بین 550000 تا 800000 بشکه در روز تخمین زده شد. در پایان ماه ژانویه ، تولید نفت لیبی حدود 300000 بشکه در روز بود ، اما سانلا هشدار داد که تولید ممکن است به رکورد کم 72000 بشکه در روز کاهش یابد. در اوایل ماه آوریل ، تولید این کشور به زیر 100000 بشکه در روز کاهش یافت ، رقمی اندک در مقایسه با 1.2 میلیون بشکه روز قبل از محاصره.

با توجه به اینکه پالایشگاه های محاصره شده مجبور به بسته شدن شده اند ، تولید سوخت و فرآورده های نفتی تقریبا به صفر رسیده است.

لیبی که دارای بیشترین ذخایر نفتی در آفریقا است ، از شرکت در پیمان کاهش تولید نفت اوپک معاف شد. این کشور از زمان انقلاب 2011 ، صلح را ندیده است ، که منجر به سرنگونی دیکتاتوری معمر قذافی شد. تولید نفت لیبی هرگز به 1.6 میلیون بشکه در روز قبل از انقلاب احیا نشده و تا زمان برقراری آتش بس بین ارتش ملی لیبی ، ژنرال هافتار و دولت توافق ملی سیرج.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا