بین الملل

اعلام شرط نامزدی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری لیبی/گمانه زنی درباره نامزدی الدبیبه

کمیسیون عالی انتخابات لیبی امروز (دوشنبه) از آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور خبر داد و شرایط لازم برای حضور آنها را اعلام کرد. همزمان، یک منبع در کابینه وحدت ملی لیبی اعلام کرد که عبدالحمید الدبیبه قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کند.

به گزارش مجله روز، به نقل از سایت سعدی البلد، عماد السایه، رئیس کمیسیون عالی انتخابات لیبی اعلام کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در 24 دسامبر، ثبت نام نامزدها و روند ثبت نام آغاز شده است. نامزدهای ریاست جمهوری تا 22 نوامبر ادامه خواهد داشت. و نامزدهای انتخابات پارلمانی تا 16 آذر ماه رقابت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات لیبی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رقابت در دور اول بین نامزدهای تایید شده و واجد شرایط خواهد بود، اما رقابت در دور دوم محدود به دو نامزدی خواهد بود که بیشترین آرا را به دست آورده اند. دور اول “.

السایه با تاکید بر اینکه کمیسیون در نهایت تعیین می کند که آیا یک نامزد واجد شرایط نامزدی است یا خیر، گفت که ثبت نام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری مشروط به این نیست که نه خود نامزد، نه والدین یا همسرش شهروند یک کشور خارجی باشند. وضعیت کیفری داوطلب تأیید می شود، نامزد کمتر از 35 سال سن نداشته باشد، گواهی اخراج نهایی از کار را سه ماه قبل از 24 دسامبر ارائه می دهد.

این مقام لیبیایی همچنین گفت که نامزد قبل از تایید نامش در لیست های نهایی می تواند از انتخابات انصراف دهد و درخواست ها باید شخصاً به یکی از دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در طرابلس، بنغازی یا سبها ارسال شود.

السایه با تاکید بر لزوم پایبندی نامزدها به همه قوانین، گفت که کمیسیون می تواند هر نامزدی را که قوانین و چارچوب را نقض کند، کنار بکشد.

رویترز به نقل از یکی از مقامات ارشد کابینه وحدت ملی لیبی اعلام کرد که عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری اواخر سال جاری شرکت کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا