بین الملل

چاووش‌اوغلو: ممکن است اوایل فوریه با همتای سوری خود دیدار کنم

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ممکن است اوایل فوریه با فیصل مقداد و سرگئی لاوروف وزرای خارجه سوریه و روسیه دیدار کند.

به گزارش مجله روز، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفر خود به رواندا در بیانیه ای در جمع خبرنگاران گفت: نشست وزرای خارجه ترکیه، روسیه و سوریه ممکن است در اوایل فوریه برگزار شود.

وی افزود: تاریخ هایی برای برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه کشورها در سه هفته آینده پیشنهاد شده بود، اما این تاریخ ها با تقویم ما مطابقت ندارد و به همین دلیل هنوز تاریخ دقیق این نشست مشخص نشده است. ملاقات.”

پیشتر روزنامه آیدینلیک ترکیه از احتمال دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه خبر داده بود و نوشته بود که احتمال دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه می وجود دارد. . او می تواند با بشار اسد، همتای سوری خود دیدار و گفتگو کند.

این روزنامه افزود: قرار است دیدار سران دو کشور در چارچوب مرحله سوم عادی سازی روابط ترکیه و سوریه برگزار شود.

اردوغان در اوایل دسامبر گفت که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرده است که رهبران ترکیه، روسیه و سوریه با یکدیگر دیدار کنند و روسای اطلاعات، وزرای دفاع و وزرای خارجه پیش از این دیدار کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا