بین الملل

فرمانده کُردهای سوریه از ایران کمک خواست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرمانده نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا در سوریه روز جمعه از روسیه و ایران خواست از حمله جدید ترکیه به شمال این کشور جلوگیری کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در نشست آستانه درباره سوریه با همتایان روسی و ایرانی خود در تهران رایزنی خواهد کرد، هشدار داد که به زودی ممکن است حمله جدیدی به جنگجویان کرد در سوریه انجام دهد.

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای موسوم به «سوریه دموکراتیک»، ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا را به اتخاذ موضع «ضعیف» متهم کرد که «برای پایان دادن به این تهدیدات کافی نیست».

عبدی مدعی شد که پس از مذاکره با روسیه، نیروهای کرد به دولت سوریه اجازه دادند تا نیروهای بیشتری را به مناطق تحت کنترل کردها مانند کوبانی و منبج در شمال این کشور اعزام کند.

در سال‌های اخیر، روسیه، ترکیه و ایران برای پایان دادن به جنگ بیش از یازده ساله در سوریه، مذاکراتی را با عنوان «فرایند صلح آستانه» درباره سوریه برگزار کرده‌اند.

ترکیه از سال 2016 حملاتی را علیه نیروهای کرد، داعش و نیروهای متحد بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام داده است.

دولت سوریه بارها تهدیدهای ترکیه مبنی بر حملات بیشتر را محکوم کرده و طرح اردوغان برای ایجاد «منطقه امن» در سوریه را اقدامی علیه وحدت و یکپارچگی کشور می‌داند.

311311

دکمه بازگشت به بالا