تندرستی

۵۰۰ تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از ۲۰ مکاتبه!

پس از مدت ها بحث بر سر تعیین ارز واردات مواد اولیه شیر خام، سرانجام 500 تن سپرده گذاری در گمرک تسویه شد، اما کار گروه ارزی و در این صورت ممکن است صاحب کالا مجبور به واردات کالا شود. . وارداتی با ارز 4200. با ارز نیمایی تسویه می شود.

به گزارش مجله روز، رصد آخرین وضعیت شیرخشک ذخیره‌سازی شده با اعلام معاون فنی گمرک ایران مبنی بر انجام کامل ترخیص با حداقل مدارک همراه بود، اما مشکل اینجاست که تصمیم قطعی در مورد تغییر گروه کالایی و مواد اولیه شیرخام برگشتی گروه 1 و ارز 4200 مشمول نبوده و وزارت صمت نیز صدور آن را برای اجرا به بانک مرکزی اعلام نکرده است.

به گفته ارونقی، صاحب کالا با توجه به اینکه ماندگاری بیشتر این مواد او را در آستانه فساد و کمبود مواد اولیه تولید قرار می دهد، اخراج شده و به نظر می رسد تولید به پایان رسیده و به عرضه رسیده است. . مرحله اما تکلیف تامین ارز این محصول برای او مشخص نشده است.

این اتفاق در حالی افتاد که که باز هم فرآیند صدور بخشنامه ها و تصمیمات همزمان را یادآور می شود، در حالی که تا پایان سال 1398 شیرخشک صنعتی کم چرب (SMP) که ماده اولیه مورد نیاز برای تولید شیرخشک است، بخشی از گروه. یک محصول و واجد شرایط دریافت ارز 4200 تومان بوده است، اما در سال 1399 در کتاب مقررات صادرات و واردات، تغییر تعرفه شیرخشک گاو صنعتی انجام شد و در گروه یک، اولویت یک بود. – کالای وارداتی مواد اولیه شیرخشک نوزاد به تعرفه جدید منتقل نمی شود.

در نتیجه ماده اولیه تهیه شیرخشک کم چرب از گروه 1 حذف و در گروه دو قرار گرفت که در این صورت دیگر جزء سکه 4200 نبوده و حتی برای گروه 27 که دارای نیمی از ارز بوده است. اولویت ارز منفعل این است، نقل مکان کرد.

اما طی مکاتبات متعدد دستگاه های ذیربط با انجمن تولیدکنندگان شیر خشک برای بررسی این تغییر، در نهایت در جلسه شهریور ماه مقرر شد که اولویت ارزی تعرفه صنعتی شیر خشک توسط صادرات و صادرات کاهش یابد. دفتر تنظیم مقررات واردات مورد بررسی قرار می گیرد و اولویت گروه کالایی با تایید سازمان غذا و دارو و اعلام رسمی آن این است که این محصول به گروه 1 منتقل می شود و مشمول ارز 4200 تومانی می شود.

اما اکنون با گذشت حدود دو ماه از این جلسه، ظاهرا وزارت صمت هنوز موافقت و اعلام نهایی را به بانک مرکزی مبنی بر تغییر گروه کالاهای شیرخشک انجام نداده و تکلیف واردات مواد اولیه شیرخشک نیز مشخص نیست. این 500 تن سبک شده ابهاماتی است و اگر با گروه 1 موافق نیستید باید مابه التفاوت ارز 4200 را نصف کنید.

20 مسابقه جواب نداد!

طی مکاتبات و عدم اقدام وزارت صمت، با توجه به درخواست گمرک، سازمان غذا و دارو و انجمن مربوطه مبنی بر تعیین وضعیت گروه محصولات شیر ​​خشک، بیکوزاده – سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت. وزارت صمت – گمرک از او خواسته بود که اسنادی را از 20 نامه ای ارائه کند مبنی بر اینکه 500 تن شیرخشک برای تخصیص دارد و پاسخی نداده است.

اما در آخرین مکاتبات معاون فنی گمرک به این درخواست پاسخ داده و با اشاره به مدارک مکاتباتی عنوان کرده که در شرایطی که هنوز مشخص نیست، اتهام مربوطه رفع شده است. و گروه ارز

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا