تندرستی

مشکل ترخیص شیرخشک دارویی حل شد/صاحب‌کالا اقدام کند

به گفته معاون گمرک ایران، مراحل تایید ثبت سفارش 19 محموله شیرخشک نوزاد طی روزهای اخیر به پایان رسیده است و به محض ورود صاحب کالا به اظهارنامه، گمرک تخلیه و تحویل می شود. ارسال با حداقل مدارک

فرود عسکری، معاون فنی و امور گمرکی کشور در گفت وگو با مجله روز، به تشریح اطلاعیه اخیر سازمان غذا و دارو مبنی بر مجوز شیرخشک نوزاد و زمان آن پرداخت.

وی با بیان اینکه ارسال محموله هایی مانند شیرخشک از گمرک با حداقل مدارک و تاییدیه وزارت بهداشت انجام می شود، گفت: اما واردکننده شیرخشک مذکور در زمان تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو به تعهدات خود برای برخی محموله های قبلی عمل نکرده و سازمان غذا و دارو مهلت مذکور را تا امروز تمدید نکرده است. . با مجوز در صورتی که حداقل مدارک را با مسئولیت خود ارائه کرده باشد.
عسگری مدعی شد که صاحب این کالا ۱۹ محموله شیرخشک رژیمی شامل سه محموله در بهمن ماه، ۶ محموله در اسفند سال گذشته و ۱۰ محموله دیگر در فروردین ماه امسال وارد کرده است و افزود: مشکل این است که این شیرخشک ها نبوده است. ثبت شده است.سفارش صادر نشود.به سازمان غذا و دارو صادر نشود نمی توانند گمرک و ترخیص کنند.اما طی اقدامات انجام شده از اواخر هفته گذشته بخشی از این محموله ثبت سفارش دریافت کرد و امروز (یکشنبه) برای مابقی مرسولات ثبت سفارش صادر شده و مراحل بازرسی کیفی و اظهارنامه کالا در حال انجام است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت در نظر دارد نامه ای مبنی بر تمدید اجرای تعهد صادر کند. وی یادآور شد: بنابراین با اقدامات انجام شده تمامی محموله های شیرخشک دارویی برای کودکان در این هفته قابل تسویه است به شرطی که صاحب کالا و سازمان غذا و دارو اقدام لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است که در روزهای اخیر صحبت از مخزن بار شامل یک میلیون قوطی شیر خشک بچه دارویی و لزوم تهیه آن شده است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا