عمومی

نکات ضروری برای خرید لباس ورزشی مناسب + معرفی بهترین برندهای پوشاک ورزشی

بایدها و نبایدهای دنیای مد لباس ورزشی

محبوبیت بازار لباس تیم ملی فوتبال ایران و پوشاک ورزشی روز به روز در حال افزایش است. شیک بودن و جذابیت سبک ورزشی به خصوص در بین جوانان طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. هر محیطی کدهای تعریف شده خود را برای پوشش دارد و محیط ورزشی مانند سالن ورزش یا باشگاه از این قاعده مستثنی نیست. پس چه بهتر که با بایدها و نبایدهای دنیای مد لباس ورزشی آشنا شوید.

شاید اگر نگاهی به چرخه های مد بیندازیم، به نظر می رسد که خانم ها به کمد لباس های مردانه روی آورده اند. کوکو شانل اولین کسی بود که راز این موضوع را کشف کرد و در این رابطه گفته شد: اجزای پوشیدنی کمد لباس مردانه راحت‌تر و کاربردی‌تر است. این طراح ماهر در طراحی های خود از این عناصر مردانه الهام گرفته، با آن ها بازی کرده یا چیزی به آن ها اضافه کرده و به زنان می دهد.

تاریخچه لباس ورزشی

لباس های ورزشی و فرآیند تولید و طراحی آن از دهه 1950 تکامل یافته است. قبل از این تاریخ، لباس ورزشی همیشه مترادف با یک لباس شیک و مرتب در نظر گرفته می شد. در سال 1950 بود که رنگ سفید جای خود را در بین لباس های ورزشی پیدا کرد و کفش های کتانی به بازار مد ورزشی معرفی شدند.

دهه بعد، 1960، زمانی بود که بسیاری از ورزش های جدید کمتر شناخته شدند. به عنوان مثال: موج سواری، اسکیت و تناسب اندام. در همان زمان الیاف مصنوعی وارد فرآیند تولید این لباس ها شد: لیکرا یکی از این مواد بود که با خاصیت ارتجاعی در بافت، لباس ورزشکاران را در حین تمرین انعطاف پذیرتر و نرم تر می کرد.

دهه هفتاد به دوران «ست های ورزشی» تبدیل شد.

این انتخاب سلیقه ای با تبلیغ آدیداس آغاز شد و کم کم جای خود را در بین مردم باز کرد. این ست ها شامل یک شلوار و یک سویشرت بود که در صورت نیاز، مانند عرق کردن در حین ورزش یا گرما هنگام راه رفتن، به راحتی می توانید آن ها را از روی تنه جدا کنید.

این ست های ورزشی امتحان خود را پس داده اند و ظاهرا هرگز از مد نمی افتند. دهه بعد دهه 1980، زمانی بود که رشته تناسب اندام در ایالات متحده و قاره اروپا رونق گرفت و سلیقه مردم در انتخاب لباس ورزشی به سمتی رفت که با لباس های رنگارنگ و کمی شیک که خودنمایی می کرد، دوست داشتند. تمرین.

زنان ورزشکار نقش مهمی در شکوفایی چنین انتخاب نوظهوری ایفا کردند. دهه 1990 شاهد یک شوک فرهنگی بود. آداب پوشیدن لباس های ورزشی همچنان به سلایق دهه قبل مربوط می شد، اما از سوی دیگر با ظهور فرهنگ موسیقی هیپ هاپ، پوشیدن لباس های گشادتر و گشادتر و همچنین پوشیدن کفش های کتانی (اصطلاحاً کتانی) رو به افزایش بود.

چرا نباید هنگام ورزش لباس نخی بپوشیم؟

واقعیت این است که نمی‌توانیم به‌طور تصادفی لباس دخترانه استقلال و لباس‌های ورزشی را انتخاب کنیم یا هر چیزی که می‌خواهیم بپوشیم. برخلاف تصور خیلی ها، لباس های نخی گزینه مناسبی برای پوشیدن هنگام ورزش نیستند. این نوع پارچه عرق بدن شما را جذب کرده و حفظ می کند، بنابراین شما در خطر خیس شدن مداوم یا حتی تجربه آلرژی های پوستی احتمالی هستید. لباس شما باید به اندازه کافی راحت باشد که حواس شما را از تمرینات پرت نکند.

      راه حل این مشکل ساده است: از لباس های غیر رطوبت گیر مانند لباس های ورزشی ساخته شده از مواد “پلی آمید” استفاده کنید.

نگهداری صحیح از لباس ورزشی

می توان گفت مهم ترین نکته در نگهداری از لباس های ورزشی نکاتی است که در شستن این لباس ها باید رعایت کنید. چند نکته مهم در این زمینه را مرور می کنیم:

  • لباس های ورزشی را در محیط باز یا دارای تهویه مطبوع خشک کنید و از استفاده از خشک کن خودداری کنید.
  • لباس های ورزشی را بدون استفاده از نرم کننده و بدون مخلوط شدن با لباس های دیگر بشویید.
  • لباس های ورزشی از پلی استر، پلی آمید، الاستین یا لاک ساخته می شوند. برای جلوگیری از آسیب دیدن این الیاف مصنوعی، آنها را در دمای حداکثر 30 درجه سانتی گراد بشویید.
  • اجازه ندهید لباس ورزشی شما دیر شسته شود یا برای مدتی در کیف ورزشی شما بماند. پس از هر بار استفاده، لباس ورزشی خود را در اولین فرصت بشویید.

معرفی برندهای پوشاک ورزشی

بسیاری از برندهای معروف و محبوب مانند ZARA، H&M و Mango نیز خط تولید و طراحی لباس ورزشی دارند. برندهای دیگری نیز وجود دارند که در زمینه پوشاک ورزشی تخصص دارند. اما برای خرید لباس ورزشی به هر کدام از این دو دسته برند بروید. داشتن لباس ورزشی زیبا، باکیفیت و رنگارنگ انگیزه شما را برای باشگاه رفتن دو چندان می کند.

برند ایتالیایی فیلا Fila با بیش از صد سال سابقه در زمینه پوشاک ورزشی، در دهه 1990 به موفقیت بزرگی دست یافت. این برند بعداً به لباس‌های ورزشی خود در کلاسیک و مدرن تنوع افزود.

  • Umbro
  • Sergio Tacchini
  • ellesse
  • Kappa
  • Champion

برندهای دیگری هم هستند که از بدو ظهور در حوزه تخصصی خود قوی ظاهر شده اند و با طراحی های جذاب، تبلیغات و استراتژی های فروش قوی و تنوع بالا در بین جوانان گذشته و حال محبوبیت دارند. این برندها در مقطعی از زمان اسپانسر پیراهن تیم ملی فوتبال ایران بچه گانه نیز بوده اند.

فرآیند تولید پارچه و دوخت لباس ورزشی

در بحث لباس ورزشی، هم جنس پارچه و هم مواد استفاده شده بسیار مهم است و هم اینکه لباس در مجموع لباسی کاربردی و راحت به مشتری می دهد. هنگام طراحی لباس ورزشی نباید چیزی را از دست داد. اگرچه رنگ‌ها و تکنیک‌های چاپ نیز در این زمینه مهم هستند، اما آنچه مهم است این است که لباس‌های ورزشی که ارائه می‌دهیم با حرکات بدن و تعریق در حین ورزش سازگاری داشته باشند. لباس ورزشی باید هر دو جنبه فنی دوخت، دوز و طراحی را گذرانده باشد و کاربردی باشد.

ورود فناوری های نوین در تولید پوشاک ورزشی

در سال 2000 بود که لباس های ورزشی به جایگاه خوبی دست یافتند و از آن پس خلاقیت های بیشتری در طراحی این لباس ها به کار گرفته شد و تکنیک ها و روش های جدیدتری در روند تولید و طراحی آن ها ابداع شد.

لباس ورزشی زنان مسلمان

در گذشته بخش بزرگی از جامعه زنان مسلمان مجبور به انتخاب لباس ورزشی مردانه برای لباس های ورزشی خود بودند، اما امروزه برندهای زیادی هستند که به تولید لباس های ورزشی زنانه با ویژگی های کاربردی، سبک و راحت روی آورده اند که در بین زنان مسلمان در سراسر جهان بسیار محبوب است. جهان پیدا کرده است.

فردریک مونیرون (Frédéric Monneyron) جامعه شناس مد می گوید که برندهای بزرگ از دهه 1970 به بازار خاورمیانه نگاه کرده اند و این بار برخی از آنها تصمیم گرفته اند لباس هایی را در یکی از محصولات خود عرضه کنند که برای زنان مسلمان خوشایند باشد.

تأثیر لباس ورزشی مناسب بر عملکرد ورزشکاران

برای خرید لباس ورزشی عجله نکنید، به خودتان فرصت دهید تا با محیط باشگاه بیشتر آشنا شوید، نیازهای خود را بشناسید و سپس از بین محصولات ارائه شده بهترین را انتخاب کنید.

  • تی شرتی که انتخاب می کنیم نه تنگ باشد و نه گشاد. شما باید در این لباس احساس راحتی کنید. اما نباید از تی شرت های نخی استفاده کرد. یک تی شرت از پلی آمید، الاستین، لیکرا یا حتی پلی استر انتخاب کنید.
  • برای قسمت پایین لباس ورزشی یک شورت اسپرت تا زانو یا زیر زانو پیشنهاد می کنیم. ترجیحا با یک جیب زیپ دار.
  • کفش باید با توجه به ورزش شما انتخاب شود. به عنوان مثال کفش های مورد استفاده در باشگاه با کفش های تخصصی دو و میدانی متفاوت خواهد بود.
  • داشتن کیف یا ساک ورزشی، قمقمه و حوله نیز ضروری به نظر می رسد. یک کیف ورزشی که برای وسایل خاص شما اندازه مناسبی دارد. قمقمه برای جلوگیری از خرید مکرر آب معدنی با بطری های پلاستیکی و حوله هایی که باید با حوله هایی که برای رفتن به استخر استفاده می کنید متفاوت باشد. یک حوله ساده با سایز متوسط ​​و تک رنگ.

از لباس های ورزشی در مکان های غیر ورزشی استفاده کنید

لباس های ورزشی که در زندگی روزمره نیز مورد استفاده قرار می گیرند، نقش مهمی در رشد صنعت پوشاک ورزشی داشته اند. طرفداران این لباس ها روز به روز در حال افزایش هستند. می توان گفت که قسمت زیادی از سبک های روزمره و به اصطلاح خیابانی الهام گرفته از این شاخه است که انتخاب های جذاب و در عین حال راحتی را به ما ارائه می دهد.

در کنار همه این اتفاقات که در بستر لباس ورزشی رخ می داد، قدرت رسانه ها و شبکه های اجتماعی نیز رو به افزایش بود. پس از چند سال چهره های ورزشی جامعه تبدیل به فعالان اجتماعی، الگوی سبک زندگی و پوشش ما و یا حتی مدل های دنیای مد شدند و هر چیزی که توسط این افراد انتخاب یا پوشش داده شد باید به انتخاب ما تبدیل شود. به این ترتیب انواع مختلف لباس ورزشی جزء لاینفک انواع لباس های انتخابی ما شدند.

حتی افرادی که ورزشکار حرفه ای نبودند تحت تاثیر زیبایی و راحتی این لباس ها قرار می گرفتند و افرادی که جزء جدایی ناپذیر زندگی آنها شده بود، با احساس راحتی از زیبایی تیپ و استایل خود در حین ورزش فعالیت مورد علاقه خود را انجام می دادند.

دکمه بازگشت به بالا