اقتصادی

«امیکرون» سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

در پی گسترش واکسیناسیون و کاهش ابتلا به بیماری های عروق ویروس کرونا در کشور از اوایل آذرماه، شاهد بازگشایی و کاهش محدودیت های مختلف از جمله ممنوعیت ها و محدودیت های مسافرتی هستیم تا مردم بتوانند فعالیت های زیادی را انجام دهند که پیش از این ممنوعیت نشان دادن آن ها را داشتند. بالا کارت واکسن اما سوال اینجاست که آیا شیوع سویه جدیدی از ویروس تاج مرکب به نام آمیکرون که باعث نگرانی جهانی شده است، سفرهای داخلی و خارجی را محدود خواهد کرد؟

به گزارش مجله روز، علیرغم توسعه و گسترش واکسیناسیون تاج در جهان، شیوع ویروس کرونا که سازمان بهداشت جهانی آن را “آمیکرون” نامیده و آن را خطرناک طبقه بندی کرده است، دوباره احیا شده است. محدودیت ها و ممنوعیت های تاج در بسیاری از افراد وجود دارد. کشورها. .

پیش از این شبکه خبری سیانان گزارش داده بود که اسپانیا و اتریش اولین موارد ابتلا به سویه را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده اند و آلمان نیز اولین مورد ابتلا به سویه آمیکرون را در یک بیمار که به خارج از کشور سفر نکرده بود، تایید کرده است. استرالیا، اتریش، بلژیک، بوتسوانا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که موارد همیکرون دارند. تایید شده اند.

هم اکنون خبر شناسایی این ویروس در امارات متحده عربی در همسایگی ایران منتشر شده است. این موضوع باعث نگرانی کارشناسان بهداشتی از ورود ویروس به کشور و حتی بازگشایی و رفع ممنوعیت ها و محدودیت های مختلف شده است.

دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات مبارزه با کووید 19 کمیته علمی کشور، با بیان اینکه شناسایی نشدن Omicron به این معنا نیست که این سویه هنوز وارد کشور نشده است، به مجله روز گفت: وضعیت بازگشایی است. زیرا هیچکس بازگشایی همزمان را توصیه نمی کند.

وی افزود: لازم به ذکر است که سویه Omicron بر خلاف سایر سویه ها ابتدا عوارض و تغییرات بیماریزایی و سرعت انتقال را به خود دید و سپس این عوارض را به این سویه نسبت دادند اما اکنون سویه ای پیدا شد که تعداد زیادی در آن وجود داشت. جهش رخ داده است. این سویه قبل از اینکه بتواند تغییراتی در بیماری زایی یا انتقال، علائم یا حساسیت آن به واکسن ها نشان دهد شناسایی شده است و به عنوان یک اقدام احتیاطی، سازمان بهداشت جهانی به ما گفته است که آن را به عنوان یک سویه نگران کننده طبقه بندی کنیم. بنابراین ما هنوز اطلاعات کافی در مورد آن نداریم، اما از آنجایی که جهش های زیادی در ویروس وجود دارد، به ما گفته شده است که مراقب باشیم.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19 ادامه داد: در شرایطی که همزمان با بازگشایی مدارس مدارس، مراسم فرهنگی، ورزشی و… بازگشایی شده است، بدتر و بدتر است. یک ویروس جدید وارد چرخه ویروس تاج شده است.” جهان نیز مشکل را تشدید می کند و بازگشایی باید تجدید نظر شود. البته بررسی لزوماً به معنای توقف نیست، بلکه ارزیابی وضعیت موجود و تصمیم گیری جدید در مورد تغییرات احتمالی یا ادامه یا انقراض آنهاست.

البته رضا نفیسی، رئیس مرکز تنظیم امنیت حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی پیش از این به مجله روز گفته بود که بسته به شرایط کنونی ایران و جهان در خصوص شیوع این بیماری ویروس تاج پروتکل های جدید برای مقابله با ورود سویه تاج جدیدی به نام «امیکرون» اعلام شد و کشورهای مختلف بر این اساس به کشورهای کم خطر، پرخطر و خاص تقسیم شدند و محدودیت های ویژه ای برای کشورهایی که ویروس آمیکرون در آنها شیوع پیدا کرده است، اعمال کردند. .

وی افزود: با پروتکل‌های جدید، چنانچه مسافری از کشورهای هدف (کشورهایی که مسیر جدید کرون در آن‌ها معمول است) اعلام و به‌روزرسانی شده توسط وزارت بهداشت، قصد ورود به کشور را داشته باشد، محدودیت‌های جدیدی اعمال می‌شود.

اکنون با افزایش نگرانی ها در مورد سویه جدید ویروس کراون، باید دید که آیا محدودیت ها و ممنوعیت های سفرهای داخلی و خارجی کاهش می یابد یا آمیکرون مانند ماه های گذشته بازمی گردد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا