بین الملل

عضو ارشد کنگره: بوی ضعف آمریکا به مشام روسیه و چین رسیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز، یک قانونگذار ارشد جمهوری خواه در کنگره آمریکا می گوید که پس از خروج واشنگتن از افغانستان، رهبران روسیه، چین و کره شمالی درک خود از آمریکا را ضعیف کرده اند.

به گفته منابع رسانه ای، مایکل مک کال، یکی از اعضای ارشد جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، روز یکشنبه (دیروز) در یک مصاحبه تلویزیونی هشدار داد که آمریکا و روسیه وارد جنگ سرد می شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مک کال با جیک تپر، مجری سرشناس شبکه «سیانان» مصاحبه کرد و به سوالات او درباره تنش های آمریکا با روسیه بر سر اوکراین پاسخ داد.

به گفته یکی از اعضای ارشد جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، واشنگتن و مسکو دوباره وارد «جنگ سرد» شده اند و در پاسخ به روسیه، پیشنهاد تحریم های شدیدتر و تسلیحات بیشتر در اوکراین را داده اند.

در این مصاحبه، نماینده حوزه انتخابیه تگزاس در مجلس نمایندگان ایالات متحده اظهارات واشنگتن و متحدانش در مورد “آماده سازی روسیه برای حمله به اوکراین” را تکرار کرد. ادعایی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

مایکل مک کال گفت: «اما من بازدارندگی زیادی (از سوی دولت جو بایدن) نمی بینم.

وی با انتقاد از اقدامات و مواضع دولت بایدن ادامه داد: من لفاظی های تند (علیه روسیه) می بینم اما اقدام چندانی نمی بینم.


مصاحبه مایکل مک کال با سیان

یکی از اعضای ارشد جمهوری خواه کنگره در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که مایکل مک کال از همکاران نزدیک شرکت های تسلیحاتی بزرگ ایالات متحده بود و نوشت که از لاکهید مارتین و سایر شرکت ها حمایت مالی زیادی دریافت کرده است.

مایکل مک کال در مصاحبه با CNN خواستار فروش بیشتر تسلیحات آمریکا به اوکراین برای جلوگیری از “تجاوز روسیه” شد.

رئیس کنگره گفت: «من (البته) توصیه می‌کنم قبل از اینکه مذاکرات موضوعاتی مانند تحریم‌ها را روی میز بگذارد، با وندی شرمن معاون وزیر خارجه (با روسیه در ژنو) صحبت کنید. شما باید در مورد فروش بیشتر تسلیحات و فروش تسلیحات بیشتر در اوکراین صحبت کنید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و چین، شی جین پینگ، رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون و دیگران، از دید یکی از اعضای ارشد جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، خروج ایالات متحده از افغانستان را “ضعف ایالات متحده” توصیف کرده اند.

آیا وضعیت کنونی روابط آمریکا با روسیه ما را به یاد سال های جنگ سرد می اندازد؟

یکی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: “بله، من اینطور فکر می کنم، بله، من اینطور فکر می کنم زیرا پوتین (رئیس جمهور روسیه) بار دیگر بوی ضعف به مشام می رسد.”

اظهارات تند این نماینده جمهوری خواه کنگره علیه روسیه در حالی مطرح شد که نمایندگان بلندپایه دو کشور اخیرا در ژنو دیدار کردند تا درباره پیشنهاد اوکراین و روسیه به آمریکا درباره «ضمانت های امنیتی» گفتگو کنند.

با وجود این دیدار، هشدارهای شدید مقامات آمریکایی همچنان ادامه دارد. در هشدارهای اخیر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، مسکو با عواقب اقتصادی شدیدی مواجه خواهد شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/



برای جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا