ذرت و برنج‌های وارداتی غیر استاندارد در بندرامام خمینی معدوم می‌شوند

مجله روز/ خوزستان وزیر امور اقتصادی و دارایی با ادعای اینکه 2 میلیون و 100 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که تخصیص نیافته است، گفت: امیدواریم کالاهایی که به بندر امام خمینی تخصیص داده نشده است. در پایان آوریل سال آینده تعیین خواهد شد.”

سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه پایانی سال حجم گمرکات و تجارت افزایش و اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به گزارش مجله روز، وی افزود: یکی از دغدغه هایی که قبلا وجود داشت و باید از سوی دولت به آن رسیدگی شود این است که رسوب و ماندگاری کالا در بنادر به حداقل ممکن برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بندر امام خمینی (ره) بزرگترین مبدا واردات کالاهای اساسی و حبوبات در کشور است، گفت: بخش بزرگی از واردات کالاهای اساسی و غلات این بندر را در کشور تشکیل می دهد. کشور اما متاسفانه به دلیل ناکارآمدی های قبلی در ماه های اخیر حجم زیادی از رسوبات و طول عمر در این بندر وجود داشت.

خاندوزی گفت: مسئولان بنادر، گمرکات و صاحبان املاک در بازدیدهای امروز توضیحات لازم را دادند تا بتوانیم این مسائل را از نظر دولت حل کنیم.

وی افزود: نسبت به ماه های گذشته تلاش خوبی برای تسریع در ترخیص کالا توسط بندر امام خمینی (ره) انجام شده و با وجود اینکه واردات کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر 28 درصد افزایش داشته است، اما ماندگاری و رسوب گذاری آن افزایش یافته است. کالاها 22 درصد کاهش یافته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روند ترخیص کالاهای اساسی و کلان نسبت به سال گذشته و ماه های قبل گامی رو به جلو برداشته است اما همچنان 2 میلیون و 100 هزار تن کالا در بندر امام وجود دارد. خمینی که تعیین تکلیف نشده اند.»

ذرت و برنج واردات غیر استاندارد حذف می شود

خاندوزی گفت: این میزان عمر کالا مورد قبول دولت نیست و باید روند ترخیص کالا تسریع شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از واردات کالاهای اساسی و حبوبات از طریق شرکت های وابسته به دستگاه های دولتی انجام می شود و هزینه تاخیر و نگهداری کالا در بنادر به بودجه عمومی و دولت تحمیل می شود و این قابل قبول نیست. همه. “

خاندوزی گفت: در بحث ذرت و برنج که بخش بزرگی از انبارهای بندرامام خمینی را به خود اختصاص داده و سازمان استاندارد واردات این کالاها را به کشور رد کرده است، دستورات لازم برای تسریع روند امحای آن داده شده است. . آنها..

وی افزود: امیدواریم دارایی هایی که به بندرامام خمینی تخصیص نیافته است تا پایان فروردین ماه سال آینده تخصیص یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا