اقتصادی

برخورد جدی با گرانفروشی بلیت هواپیما/ تخلفات را گزارش دهید

در پی ادعای افزایش نرخ بلیت هواپیما، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صورتی که شرکت های هواپیمایی یا ارائه دهندگان بلیط هواپیما، قیمت پروازهای داخلی را بالاتر از سقف مصوب شده افزایش دهند، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش مجله روز، امروز اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: پس از رفع محدودیت مسافران در پروازها، قیمت بلیت هواپیما هواپیما مجبور به بازگشت به کرایه قبلی آن نه تنها رد نشد، بلکه شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت را نیز افزایش دادند.

وی افزود: در هفته های اخیر قیمت بلیت هواپیما بین 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته که به هیچ وجه پذیرفته نیست. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید به طور جدی به قیمت بلیت هواپیما رسیدگی کند و اجازه ندهد شرکت های هواپیمایی به صورت غیرقانونی قیمت خود را افزایش دهند.

محمد محمدی بخش به مجله روز گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما تا سقف قیمت اعلام شده مجاز است و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با شرایط مختلف، بلیت‌های هواپیمایی خود را در این قالب مصوب به فروش برسانند.

وی افزود: افزایش قیمت زمانی غیرقانونی می شود که از سقف تعیین شده در فهرست بهای مصوب اخیر فراتر رود که در این صورت با متخلف یا متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در صورتی که شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی کند، مردم می توانند گزارش کامل و مستند خود را از طریق سامانه تعریف شده در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به ما ارائه دهند تا درگیری ایجاد شود. آنچه لازم است را انجام دهید. و مشکل گران فروشی بلیط هواپیما با بیانیه و مصاحبه حل نمی شود و نیاز به گزارش دارد.

محمدی بخش تاکید کرد: اگر تخلفی در زمینه قیمت بلیت هواپیما صورت گیرد، قطعا با شرکت هواپیمایی، فروشنده یا صاحبخانه برخورد می‌کنیم و مانند سال‌های گذشته مجوز شما را لغو می‌کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا