خرید سنگ نما

یکی از بهترین و پرکاربرد ترین متریال هایی که می تواند برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد، سنگ های تراورتن یا سنگ های نما هستند. سنگ های تراورتن دارای ویژگی های به خصوصی می باشند که از هر لحاظ آن ها را برای این امر مناسب کرده است. از جمله این ویژگی ها می توان به وجود خلل و فرج در سنگ های تراورتن اشاره داشت. این تخلخل موجود در سنگ باعث آن شده تا سنگ توسط ملات سیمان به دیوار نصب شود و امکان جدا شدن آن وجود نخواهد داشت. همچنین در برابر تنش های دمایی می تواند سنگ را مقاوم سازد. سنگ های تراورتن تراکم مناسب دارند و این امر موجب وزن مناسب آن ها نیز می شود.

در کشور ایران فراوانی معادن سنگ تراورتن به چشم می خورد. در بسیاری از استان های کشور می توانیم معادن بسیار زیادی از سنگ تراورتن را مشاهده کنیم و این امر باعث ایجاد بازار رقابتی در آن ها شده است. در کل مطلب این گونه می توان بیان داشت به دلیل وجود و حضور معادن سنگ بسیاری که در استان های اصفهان و مرکزی قرار دارد، و مسلماً هر چقدر فاصله معدن تا کارخانه سنگبری کمتر باشد بهتر است، استان اصفهان را قطب سنگ ایران می نامند.

دراین استان تمرکز فوق العاده بالایی از کارخانه های سنگبری را شاهد هستیم که در شهرک های صنعتی گوناگون فعالیت می کنند. پس بهترین و همچنین ارزان ترین انتخاب و خرید سنگ را می توانیم از اصفهان داشته باشیم.

خرید سنگ نما از اصفهان

همان گونه که در بالا به آن اشاره داشتیم بیشتر معادن سنگ ایران در مرکز کشور و در استان های اصفهان و مرکزی بخش محلات قرار گرفته اند. وقتی تمرکز معادن روی این شهرها باشد مسلما فرآوری و برش سنگ ها هر چقدر به معدن سنگ نزدیک تر باشد، می تواند در هزینه ی اولیه و در نتیجه قیمت نهایی تاثیر به سزایی داشته باشد. همچنین می توان این گونه اظهار داشت که استان اصفهان با وجود شهرک های صنعتی فراوان و قرار گیری در وسط کشور، لوکیشن فوق العاده ای دارد و می توان آن را مناسب ترین مکان برای تولیدات داخلی دانست. چرا که نسبتا با تمامی استان ها فاصله برابری خواهد داشت.

برگردیم برای انتخاب سنگ نما. چرا اصفهان ؟

استان اصفهان از دیر باز قطب سنگ ایران به حساب آمده و بسیاری از معدن داران و افراد حاظر در این صنعت، سرمایه گذاری های خود را در اصفهان خواهند داشت. در این استان شهرک های صنعتی متعددی وجود دارد که برخی از آن ها مانند شهرک صنعتی محمود آباد، شهرک صنعتی نجف آباد و شهرک صنعتی رضوانشهر، تولیدات صد در صدی سنگ را دارا هستند. مالک بسیاری از سنگبری های اصفهان خود اشخاص سنگبر یا معدن داران هستند و موضوع اجاره بها و اضافه شدن این گونه هزینه ها برای قیمت گذاری روی سنگ ها صورت نمی پذیرد.

بنابراین ما در کالاساخت بر آن شدیم تا دفتر مرکزی و همچنین انبار مرکزی را در این استان دایر سازیم تا در کنار تولید کنندگان این صنعت بتوانیم بدون واسطه سنگ را در اختیار مشتری قرار دهیم.

مطلب مفید بخوانید:  چهار استاندارد سنگ نما

نکات مهم درخرید سنگ نما

برای خرید و انتخاب سنگ نما یا سنگ تراورتن نکاتی را باید در نظر گرفت که با یکدیگر آن ها را مرور خواهیم کرد.1- در مرحله ی اول خرید سنگ نما باید بودجه و مبلغ در نظر گرفته شده برای این کار را مشخص کرد. بازه قیمتی سنگ نما بسیار گسترده بوده و دست خریدار برای انتخاب باز می باشد. کارشناسان فروش کالاساخت می توانند، نسبت به رنج قیمت در نظر گرفته شده ی مشتری عزیز، بهترین سنگ نما را معرفی کنند و با مشورت با یکدیگر به جمع بندی جامع و ایده آلی خواهند رسید.

2- نام سنگ و معدن آن که مشخص کننده ی کیفیت و جنس سنگ می باشد. با وجود معادن بسیاری که در کشور وجود دارد تنها چند معدن معروف و شناخته شده وجود دارد که می توان با خیالی آسوده سنگ آن ها را معرفی و عرضه کرد. سنگ های تراورتنی مانند سنگ عباس آباد، دره بخاری، حاجی آباد و سنگ های کاشان و معادن اصفهان از دیر باز در این صنعت فعالیت داشته و کارنامه ی درخشانی را با خود به همراه دارند. پس در قدم دوم می توانیم نام برند و معدن سنگ را در اولویت انتخاب خود قرار دهیم.

3- قیمت سنگ تراورتن بر اساس نام معدن و همچنین تیره یا روشنی سنگ معین می شود. جمله ی کلی که می توان برای قیمت گذاری در سنگ های نما داشت این است که سنگ تراورتن هر چقدر روشن تر باشد، قیمت بالاتری را خواهد داشت.

4- شوره زدن سنگ نما همیشه یکی از بیشترین دغدغه های ما بوده است. در بسیاری از موارد شاهد آن بوده ایم که سنگ نما پس از اجرا شدن روی ساختمان شوره زده و از بین می رود. این موضوع را می توان به دو علت خلاصه کرد. مورد اول معدنی که سنگ از آن استحصال می شود. در برخی معادن موجود در کشور سنگ ها به خودی خود دارای املاح و نمک هستند و این موضوع گرچه قیمت آن ها را پایین تر از دیگر سنگ ها می کند اما شوره زدن را به مرور زمان در پی خواهد داشت.

مورد دوم دوام بالا و حفظ کیفیت سنگ نما می باشد که سنگ های شناخته شده در این صنعت می توانند تضمین کننده ی این موضوع باشند.

در پایان صحبت اینکه تمامی باور و تلاش تیم فروش کالاساخت بر این بوده تا مناسب ترین سنگ نما را با توجه به شهر مد نظر و آب و هوای منطقه و بهترین کیفیت و همچنین نازل ترین قیمت به شما بزرگواران معرفی کرده تا در انتخابی شایسته و در تمامی مراحل ساخت در کنار شما هم میهنان عزیز باشند.

دکمه بازگشت به بالا