ایرانی کسب و کاربین الملل

امتیازات دریافت اقامت ترکیه

مزایای اقامت در ترکیه

ترکیه همواره به دلیل نزدیک بودن به ایران همچنین تشابه فرهنگی که با کشور ما دارد مکان محبوبی برای مهاجرت ایرانیان محسوب خواهد شد. همچنین این کشور به عنوان یک کشور آسیایی و اروپایی از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار استT به گونه‌ای که می‌توان آن را به عنوان پل ارتباطی میان ایرانی‌ها با سایر کشورهای اروپایی به حساب آورد. مهاجرت به ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مستلزم صرف هزینه و زمان کمتری برای ایرانی‌ها است در حالی که مزایای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه نه تنها کمتر بلکه بیشتر از اغلب کشورهای اروپایی خواهد بود.

ما در موسسه مهاجرتی خود بهترین متخصصین مهاجرت خود را به امر مهاجرت، کار و تحصیل در ترکیه اختصاص داده‌ایم تا متقاضیان با صرف کمترین زمان و هزینه بتوانند به اهداف مهاجرتی خود در این کشور برسند. همچنین ما متقاضیان از زمان درخواست مهاجرت تا اسکان کامل در خاک ترکیه همراهی می‌کنیم.

چگونه می توان از مزایای اقامت در ترکیه بهره‌مند شد؟

پنج روش اصلی برای مهاجرت کردن به ترکیه و بهره‌مندی از مزایای اقامت ترکیه وجود دارد که از طریق آنها می‌توان به اقامت دائم این کشور رسید و از مزایای آن بهره برد. این پنج روش عبارت‌اند از: تحصیل در ترکیه، کار در ترکیه، مهاجرت از طریق ازدواج، تولد و سرمایه گذاری در ترکیه و غیره. لازم است بدانید که هر کدام از روش‌های مهاجرتی مذکور مقررات و قوانین خاص ‌خود را دارد و همچنین مدت زمان و هزینه لازم برای رسیدن به اقامت ترکیه در هر کدام از این روش ها متفاوت است. با این وجود افراد با مهاجرت با هر کدام از این روش‌ها در نهایت می‌توانند به اقامت این کشور برسند و از مزایای اقامت ترکیه بهره‌مند شوند. داشتن اقامت ترکیه دارای مزیت‌های زیادی است که ما به مهم‌ترین آن‌ها می پردازیم.

استفاده از بهترین امکانات آموزشی با کمترین هزینه

اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل یکی از روش هایی است که همواره مورد توجه ایرانیان بوده است. چرا که ترکیه از بهترین دانشگاه‌های دنیا برخوردار است و مدرک اعطایی آنها مورد تایید بسیاری از کشورهای اروپایی می‌باشد. این امر در حالی رخ می‌دهد که تحصیل در این کشور برای سن ۶ تا ۱۴ سالگی به صورت کاملاً رایگان است و در مقاطع بالاتر در قبال تحصیل شهریه بسیار کمتری در مقایسه با کشورهای اروپایی از افراد دریافت می‌شود. همچنین مدارک اعطایی کشور ترکیه مورد تایید اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکایی می‌باشد.

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از روش‌های کم‌هزینه و مناسب جهت اخذ اقامت ترکیه است. بنابراین افراد با تحصیل در دانشگاه‌های برتر ترکیه و پس از آن یافتن کار و پرداخت مالیات به دولت این کشور پس از گذشت مدت زمانی مشخص منجر به اخذ اقامت دائم ترکیه و بهره‌مندی از دیگر مزایای اقامت ترکیه را به همراه دارد.

اخذ پاسپورت ترکیه بهره‌مندی از قدرت آن

همواره یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که اخذ اقامت ترکیه برای متقاضیان مهاجرت به همراه دارد. امکان دریافت تابعیت ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور و بهره‌مندی از ارزش پاسپورت ترکیه است. پاسپورت کشور ترکیه از اعتبار مناسبی برخوردار است افرادی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور می شوند می توانند به بیش از پنجاه کشور دنیا بدون نیاز به ویزا و یا با کمک ویزای فرودگاهی سفر کنند. همچنین اخذ ویزای برخی از کشورها مثل: انگلیس، آمریکا، فرانسه و غیره از طریق ترکیه برای ایرانی‌ها بسیار ساده‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

فراهم شدن شرایط خرید ملک با کمک تسهیلات بانکی ترکیه

این کشور اغلب برای تابعین خود این امکان را فراهم کرده است که بتوانند به صورت قسطی به خرید ملک در ترکیه بپردازند. در این شرایط افراد هفتاد و پنج (۷۵) درصد از  کل ملک مورد نظر خود را از بانک های ترکیه وام دریافت می‌کند. سپس متقاضی این امکان را خواهد داشت که وام دریافتی خود را در طی ۱۵ سال پرداخت کنند. همچنین تابعین ترکیه این امکان را دارند که با شرکت در خرید املاک پیش فروش شده ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش ملک را پرداخت کنند و بقیه مبلغ مورد نظر  را تسهیلات دریافت کرده و به صورت قسطی پرداخت کنند.

امکان بهره مندی از کلیه تسهیلات بانکی ترکیه

افرادی که دارای تابعیت ترکیه هستند به راحتی می توانند صاحب حساب بانکی شده و از کلیه تسهیلات بانکی این کشور همچون سایر شهروندان بومی بهره‌مند شود. تسهیلاتی مثل: دریافت وام برای خرید خودرو، کارآفرینی، خرید آپارتمان و غیره. همچنین این افراد امکان دریافت مستر کارت و ویزا کارت را خواهند یافت.

افراد با داشتن این کارت ها به سادگی می توانند بسیاری از امور مالی خود را انجام دهند به عنوان نمونه؛ تبادل مالی با شرکت های بین المللی داشته باشند، به صورت مداوم به صورتحساب خود دسترسی داشته باشند، عملیات پرداخت و یا دریافت وجه را با کمترین کارمزد انجام دهند و همچنین بتوانند دیگر امور بانکی خود را به سادگی انجام دهند.

اخذ اقامت برای دیگر اعضای خانواده

امکان دریافت تابعیت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال برای شخصی که توانایی دریافت اقامت دائم ترکیه را داشته است، فراهم می شود. به این معنی که یک شخص با گرفتن اقامت دائم ترکیه می تواند برای دیگر اعضای  خانواده خود نیز حق شهروندی دریافت کند. این امر در حالی رخ می‌دهد که کشور ترکیه از قانون تابعیت مضاعف یا تابعیت دوگانه پیروی میکند. به‌ عبارت ساده‌تر اشخاص با دریافت تابعیت و حق شهروندی ترکیه تابعیت و شهروندی کشور اصلی خود را از دست نخواهند داد.

دیگر مزایای اقامت ترکیه

  • یافتن امکان زندگی در یکی از زیباترین کشورهای توریستی و خوش آب و هوا.
  • یافتن شرایط اخذ پاسپورت ترکیه در کمتر از دو ماه کاری به اعتبار ده سال و قابل تمدید بودن آن پس از گذشت این مدت.
  • بهره مندی از خدمات رایگان درمانی و بهداشتی.
  • دریافت حق بازنشستگی به طور کامل.
  • بهره مندی از زندگی با کیفیت با صرف هزینه کمتر نسبت به اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی.
  • بهره مندی از روابط تجاری خوب کشور ترکیه با سایر کشورهای دنیا و امکان تجارت بین المللی بهتر و ساده‌تر.
  • دستیابی به بازار بزرگ جهانی برای فروش و صادرات کالا.
  • امکان استفاده از تسهیلات دانشگاهی با بازپرداخت کم.
  • نداشتن اجبار جهت حضور در خاک ترکیه برای دریافت تابعیت و پاسپورت.
  • و غیره.

سوال متداول

اخذ اقامت در ترکیه چه مزایایی را در پی خواهد داشت؟

باتوجه به هزینه‌ای که متقاضی برای اخذ اقامت در ترکیه می‌کند بیشترین مزیت را کسب خواهد کرد. مزیت‌هایی همچون؛ اخذ تابعیت این کشور پس از پنج سال، کسب پاسپورت این کشور، تحصیل در دانشگاه‌های سطح اول دنیا، زندگی در یک کشور توریستی، افتتاح حساب بانکی در ترکیه و غیره.

آیا با داشتن اقامت در ترکیه می‌توان از این کشور وام دریافت کرد؟

بله. براساس قوانینی که از سال ۲۰۱۲ میلادی در ترکیه عملی شد. اتباع خارجی در ترکیه در صورت داشتن یک ضامن ترکیه‌ای و داشتن اقامت در این کشور می‌توانند از بانک‌های ترکیه وام دریافت کنند.

آیا امکان خرید اقساطی خودرو یا خانه برای افرادی که اقامت ترکیه را دارند وجود دارد؟

بله. از جمله مزایای مهم داشتن اقامت ترکیه امکان خرید اقساطی خانه، دریافت تسهیلات برای خرید خانه و خرید خودرو است. به عنوان مثال افراد مقیم ترکیه می‌توانند خودرو اقساطی خود را از کمپانی‌های خودرو ترکیه، مراکز فروش خودرو و یا از صاحب خودرو انجام دهند.

مزایای اقامت یکساله‌ ترکیه

چگونه مجوز اقامت یکساله‌ ترکیه بگیریم؟

ترکیه کشوری گردشگری‌ است که بسیار مورد توجه ایرانیان قرار دارد. دلیل این امر، تاریخ و ریشه‌های فرهنگی اجتماعی این کشور است. چرا که ایرانیان با مردمان ترکیه احساس قرابت بیشتری می‌کنند و از طرفی برای اقامت در این کشور نیازمند ویزا نیستند. از این رو، بسیاری از مردم علاقه دارند برای مدتی در این کشور همسایه ساکن شوند.

در نظر داشته باشید که مدت اقامت معمول در ترکیه ۹۰ روز است. اما بسیاری از افراد خواهان اقامت یکساله‌ ترکیه هستند. چرا که  داشتن اقامت یکساله مزایای بسیاری برای مهاجران به همراه دارد. پس اگر قصد اقامت یکساله‌ ترکیه را دارید و از مزایای آن مطلع نیستید، با مجله‌ی گردشگری ما همراه باشید.

اخذ اقامت یکساله‌ ترکیه

اینکه قصد از اقامت در ترکیه، تحصیلی، شغلی یا تفریحی باشد، برای دریافت مجوز اقامت هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد. در ابتدای ورود به ترکیه، می‌توان تا ۹۰ روز در این کشور اقامت داشت. اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری را در ترکیه بمانید، بهتر است برای اخذ اقامت یکساله‌ ترکیه اقدام نمایید.

یکی از راه‌های اخذ اقامت یکساله‌ ترکیه، اقامت توریستی است. بسیاری از مردم با اجاره ملک در ترکیه برای این اقامت اقدام می‌نمایند. گفته شده که این روش یکی از ارزان‌ترین روش‌های اقامتی در ترکیه است. در نظر داشته باشید که قیمت ملک یا موقعیت جغرافیایی آن برای دریافت ویزای ترکیه اصلا اهمیتی ندارد. بلکه باید اجاره نامه از رسمیت برخوردار باشد. هزینه اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر محاسبه شده است.

یکی دیگر از روش‌های اقامتی یکساله در ترکیه، اقامت تحصیلی است. این اقامت برای افراد هجده سال به بالا میسر می‌شود. متقاضیان باید برای دوره‌های کارآموزی یا پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه اقدام کنند. دانشجویانی که بیمه‌نامه معتبر و پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه دارند می‌توانند برای اقامت تحصیلی اقدام کنند.

اقامت یکساله از طریق ازدواج، از دیگر روش‌های اقامت در ترکیه است. در این روش باید با اتباع ترکیه اقدام به ازدواج کرد. بعبارتی ازدواج با افرادی که در ترکیه به صورت غیرقانونی پناهنده شده‌اند، میسر نمی‌شود. افرادی که از طریق ازدواج اقدام به گرفتن اقامت یکساله کرده‌اند می‌توانند مجوز خود را تا دوسال تمدید نمایند. البته پس از موافقت برای اقامت، پلیس ترکیه در بعضی مواقع به صورت سرزده وارد خانه‌های زوج‌ها می‌شوند تا از صحت و سقم ازدواج آنها مطمئن شوند.

از طرفی دیگر استخدام در شرکت‌های ترکیه‌ای یکی دیگر از راه‌های گرفتن اقامت در ترکیه محسوب می‌شود. برای گرفتن مجوز اقامت باید مبلغی به صورت ماهیانه به اداره‌ی مهاجرت پرداخت شود. در برخی مواقع شرکت مربوطه هزینه‌های اقامت را بر عهده می‌گیرد.

جالب است بدانید که ۵ سال پس از تمدید اقامت یکساله‌ ترکیه پاسپورت ترکیه داده می‌شود. از مزایای پاسپورت ترکیه، امکان مسافرت به ۷۲ کشور بدون نیاز به ویزا اشاره کرد.

مزایای اقامت یکساله‌ ترکیه

تغییر و یافتن شرایط بهتر برای زندگی، از جمله اهداف اصلی مردم برای مهاجرت به ترکیه است. از طرفی دیگر اقامت در ترکیه سکوی پرتاب مهمی برای مهاجرت به کشورهای دیگر جهان محسوب می‌شود. پس داشتن اقامت یکساله‌ ترکیه مزایای بسیاری دارد که در موارد زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

  • در صورت منقضی شدن ویزا، اخراج نخواهید شد
  • امکان تمدید یک یا دوسال در صورت داشتن اقامت یک ساله وجود دارد
  • آشنایی با فرهنگ و اقتصاد ترکیه قبل از سرمایه‌گذاری یا مهاجرت کامل
  • اقامت بدون داشتن ویزا
  • فرصت بیشتر برای یافتن کار
  • دریافت شماره ملی (آکا کیملیک؛ AKA Kimlik)
  • خرید راحت خودرو
  • امکان دریافت گواهینامه‌ی رانندگی
  • سهولت در خرید یا اجاره‌ی ملک
  • امکان سرمایه گذاری و کارآفرینی
  • امکان سفر به کشورهای آسیایی و اروپایی
  • برخوداری از فرصت‌های آموزشی برای کودکان

مدارک مورد نیاز برای اقامت یکساله‌ ترکیه

بسیاری از افرادی که قصد زندگی در ترکیه را دارند و یا می‌خواهند برای مهاجرت اقدام نمایند، اطلاعی از مدارک مورد نیاز آن ندارند. در ابتدای امر باید فرم اقامت که راندوو نام دارد را در سایت اقامت ترکیه پر کنید. پس از ثبت درخواست حدودا بین چند روز یا ۲ ماه طول می‌کشد که برای مصاحبه به اداره‌ی مهاجرت دعوت شوید.

در نظر داشته باشید که در صورت دعوت، مدارکی مانند پاسپورت و کپی آن، شناسنامه‌ی ترجمه شده، ۴ قطعه عکس، مدرک بیمه درمانی، پرداخت هزینه‌های اداری برای صدور کارت و داشتن رضایتنامه از والدین برای نوجوانان زیر ۱۸ سال باید به همراه باشد.

البته، روش اجاره یا خرید ملک در ترکیه، مقرون به صرفه‌ترین و راحت‌ترین روش برای اخذ اقامت یکساله‌ ترکیه است. همچنین باید بدانید که با اقامت توریستی نمی‌توانید اقامت دائم در ترکیه را بدست بیاورید. اقامت کوتاه مدت توریستی در ترکیه بین ۹۰ روز تا ۱ سال است. لازم به ذکر است که برای گرفتن اقامت درمانی، تایید پزشک لازم است.

دکمه بازگشت به بالا