عمومیایرانی کسب و کار

جایگاه نرم افزار حسابداری در کسب و کارهای خرده فروشی

 مدیریت حساب ها و عملیات حسابداری  در صنوف مختلف به ویژه کسب و کارهایی با حجم تراکنشات خرید و فروش روزانه بالا از جمله فروشگاه های خرده فروشی و هایپرمارکت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به منظور مکانیزه شدن صندوق فروش، افزایش سرعت و دقت درصدور فاکتور‌های فروش و همچنین کاهش هزینه های فروشگاه استفاده از نرم افزار‌های فروشگاهی امری ضروری است. نرم افزار حسابداری فروشگاهی جایگزین مناسبی برای انواع ابزارها و روش های سنتی حسابداری است.

کاربرد نرم افزار فروشگاهی چیست؟

 بهترین نرم افزار های فروشگاهی باید قابلیت اتصال به انواع تجهیزات سخت افزاری فروشگاهی از جمله بارکدخوان، فیش پرینتر و صندوق های مکانیزه فروش را داشته و عملیات یکپارچه سازی داده ها را انجام دهد. علاوه بر کسب و کار‌های بزرگ مطابق با توافق نامه وزارت صنعت و معدن و شورای اصناف و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تمام کسب و کارهای کوچک  ملزم به استفاده از صندوق های فروشگاهی برای صدور فاکتور های فروش به صورت الکترونیکی هستند.

به همین دلیل استفاده از نرم افزار‌های فروشگاهی برای کسب و کارهای کوچک نیز یک نیاز پایه مبدل شده است. برای استفاده از این نرم افزارها، نیاز به نصب  آن بر روی یکی از انواع  posهای فروشگاهی است. مهمترین فرآیندهایی که در نرم افزارهای فروشگاهی مدیریت می‌شود عبارتند از فرآیند های مربوط به مشتریان و  گزارشات فروش صندوق و صندوقداران.

در اغلب نرم افزار‌ها امکان صدور فاکتور فروش به صورت نرم افزاری و چاپ آن وجود دارد. با توسعه نرم افزار‌های فروشگاهی امکانات کاربردی دیگری از جمله امکان اعمال تخفیف بر روی مبلغ فاکتور یا کالا و نوع روش تسویه اعم از نقدی، کارت اعتباری و .. در نظر گرفته شده است.

مهمترین ویژگی های یک نرم افزار فروشگاهی چیست؟

مهمترین فابلیت نرم افزار‌های فروشگاهی که باعث عملکرد بهتر و توسعه بیشتر کسب و کار می‌گردد ارائه گزارشات جامع و دقیق از کارکرد صندوق و صندوقدار است. به طور کلی با توجه به بزرگی کسب و کار خود می‌توانید بهترین نرم افزار را مطابق با نیازهای کاری خود تهیه نمایید.

نانوتکنیک ارائه دهندگان انواع نرم افزارهای حسابداری برای صنوف مختلف به ویژه فروشگاه های کوچک و بزرگ است. بهترین گزینه برای کسب و کار فروشگاهی کوچک، نسخه بازرگانی هوشمند بوده که علاوه بر کلیه عملیات حسابداری مربوط به خرید و فروش و انبارداری کالا امکان تهیه  گزارشات جامع مالی و حسابداری را فراهم می‌کند.

به منظور تسهیل در استفاده نرم افزار فروشگاهی هوشمند گزینه صندوق خرده فروشی با قابلیت نصب بر روی  انواع پوز فروشگاهی یا سیستم کامپیوتری در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که صندوق خرده فروشی قابل استفاده برای یک صندوق و یک صندوقدار است و در صورتی داشتن بیش از یک صندوق فروش نیاز به استفاده از نسخه هایپرمارکت نرم افزار حسابداری هوشمند به منظور مدیریت راحتر صندوق ها دارید.

از مهمترین تفاوت میان نرم افزار فروشگاهی نسخه هایپرمارکت و نسخه بازرگانی میتوان به امکان تعریف صندوق های مختلف و شیفت بندی صندوق ها مطابق با ساعت کاری صندوقداران اشاره نمود. نرم افزار حسابداری هوشمند علاوه بر قابلیت اتصال به انواع تجهیزات فروشگاهی (بارکدخوان، فیش پرینتر، صندوق فروشگاهی  و انواع ترازوهای فروشگاهی) با انواع سخت افزار ها سازگاری کامل دارد. عملکرد صندوق خرده فروش و هایپرمارکت هوشمند به عملکرد تجهیزات سخت افزاری وابستگی دارد.

هر گونه اختلال در تجهیزات سخت افزاری مورد استفاده منجر به اختلال در عملکرد صندوق فروش خواهد شد پس با توجه به بزرگی فروشگاه و  تراکنش هایی که به طور متوسط هر صندوق به طور روزانه دارد باید تجهیزات سخت افزاری  با ظرفیت هارد و رم مناسب تهیه گردد تا فرآیند فروش با مشکل مواجه نشود.

معرفی نسخه های  نرم افزار حسابداری هوشمند

نرم افزار حسابداری هوشمن علاوه بر نسخه هایپر مارکت و بازگانی در نسخه های زیر نیز ارائه شده است:

  • نسخه تولیدی:
  • ثبت فرمول ترکیب کالا
  • ثبت فرمول تجزیه کالا
  • گزارش توان تولید
  • مشاهده اسناد محیط تولید
  • این نسخه محیط خرده فروشی ندارد
  • مراکز هزینه (قابل استفاده به منظور کنترل هزینه های بخش های مختلف یک شرکت)
  • گزارشات مربوط به مراکز هزینه
  • حقوق و دستمزد
  • مشاهده اسناد محیط تولید
  • امور مربوط به سهامداران
  • اسناد جایگزین
  • منطقه بندی مشتریان
  • حقوق و دستمزد
  • گزارشات به مراکز هزینه
  • این نسخه محیط خرده فروشی ندارد
  • امکان بستن موقت سال مالی (امکان کار روی دو سال مالی به صورت همزمان)
  • نسخه شرکتی :
  • تفصیل شناور
  • گروه بندی اشخاص جهت اعمال قیمت
  • نحوه ارسال حواله های صادر شده
  • عملیات انبار گردانی
  • رأس گیری کالاها (جهت فروش مدتی به همکار)
  • عملیات اقساط و چاپ دفترچه قسط
  • تعریف قفسه برای قفسه بندی کالا ها در انبار
  • مقایسه مانده حساب ها
  • گزارشات تفصیل های یگانه
  • گزارش مقایسه مانده یک حساب در دوره زمانی
  • گزارش مقایسه ماهیانه خرید و فروش
  • گزارش کالاهای ورود در یک قفسه
  • گزارش کاردکس کالا در تمام انبارها
  • دستیار یاد آوری
  • طراحی گزارشات جدید
  • ارتباط با مشتری (ارسال پیامک های تبلیغاتی)
  • عملیات پرسنل با امکان تعریف مأمور پیک و بازاریاب و قابلیت انتخاب آنها در فاکتور های عمده و خرده فروشی
  • گزارش صورتحساب پرسنل و صورتحساب پرسنل بدهکار و بستانکار
  • امورمربوط به دارایی های ثابت (خرید و ثبت دارایی،محاسبه استهلاک و …)
  • امور مربوط به سهامداران
  • عملیات دریافت وام
  • مراکز هزینه ( قابل استفاده به منظور هزینه های کنترل بخش های مختلف یک شرکت)
  • گزاراشات مربوط به مراکز هزینه
  • نسخه ویژه اصناف خاص:

این نسخه از نرم افزار مختص کسب و کارهایی است که ویژگی هایی مانند طرح و رنگ برای آنها اهمیت دارد و این ماژول را باید بصورت جداگانه برای نسخه نرم افزار حسابداری خود خریداری نمایند.

  • مکان ثبت سفارش بر اساس کنترل‌های تعریف شده توسط ویزیتور با استفاده از موبایل و انتقال خودکار به نرم افزار پخش
  • امکان تعریف مدل‌های مختلف پورسانت
  • امکان تعریف تخفیفات خطی، پلکانی، مبلغی، درصدی، اشانتیون، بسته محصول و در سطح کل فاکتور در نرم افزار پخش مویرگی هوشمند
  • امکان مشخص کردن کردن خط فروش برای کالاها
  • امکان تعریف مدل‌های مختلف پورسانت
  • امکان تهیه گزارش به صورت طبقه بندی شده از تمامی اطلاعات ثبت شده مانند کالاهای پرفروش یا مناطق
  • امکان تایید سفارش یا درخواست برگشت کالا توسط مدیر یا سرپرست فروش
  • امکان ثبت منطقه و مسیر و برنامه ریزی ویزیت ها بر اساس آن‌ها
  • امکان مشخص کردن سقف فروش برای هر کالا و به ازای هر ویزیتور
  • امکان مشخص کردن کردن خط فروش برای کالاها
  • نسخه شعب مرکز:
  • یکپارچه سازی در تعریف کالاها بین شعبه مرکزی و تمام شعب
  • یکپارچه سازی در تعریف مشتریان بین شعبه مرکزی و تمام شعب
  • امکان فعالیت یکپارچه شعب در زمان قطعی اینترنت در شعب یک فروشگاه مرکزی
  • امکان مدیریت یکپارچه بر روی ثبت سفارش کالا از شعب به شعبه مرکزی
  • امکان مدیریت یکپارچه بر روی فرآیند برگشت کالا از شعب به شعبه مرکزی و بالعکس
  • امکان نظارت بر روی بررسی موجودی کالاها به تفکیک هر شعبه
  • امکان نظارت بر فروش هر شعبه به تفکیک هر فاکتور با امکان تعیین بازه زمانی
  • امکان نظارت میزان دریافتی هر شعبه به تفکیک دریافتی نقدی و دریافتی از طریق پوز بانکی
  • امکان ثبت هزینه ها و درآمدهای هر شعبه و نظارت بر آن
  • دریافت گزارشات کامل از دفاتر، هزینه ها، درآمد شعب
  • دریافت گزارشات کامل از مانده صندوق و بانک شعب
  • امکان ارسال اطلاعات از سیستم‌های مستقل شرکت‌های زیر مجموعه و شعب
  • امکان تطبیق حساب‌های رابط به منظور مغایرت گیری بین حساب‌های سازمان مرکزی و واحدهای تابعه
  • امکان دریافت صورتحساب عملکرد هرشعبه دردوره های مالی خاص
  • امکان ثبت تبادلات بین تمامی شعبه ها
دکمه بازگشت به بالا