بین الملل

تظاهرات هزاران نفری علیه تاج‌گذاری پادشاه انگلیس+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز، رسانه‌های انگلیس گزارش کردند «چارلز سوم» در حالی بعنوان پادشاه بریتانیا مراسم تاج‌گذاری را در وست‌‌مینیستر آغاز کرده است که حدود ۲۰۰۰ نفر از مخالفان سلطنت در میدان «ترافالگار» لندن در اعتراض به تاج گذاری پادشاه چارلز سوم، تجمع کرده‌اند.

 

 

 رسانه‌های محلی گزارش کردند که مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم در هوای بارانی لندن در حال برگزاری است و مخالفان سلطنت پارچه نوشته‌هایی را به دست گرفته‌اند که بر روی آن‌ها نوشته شده است: «پادشاه من نیست» و «سلطنت را منسوخ کنید».

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در این گزارش نوشته است که نیروهای امنیتی انگلیس در آستانه برگزاری مراسم تاج‌گذاری پادشاه بریتانیا، گروهی از مخالفان سلطنت را که پارچه‌نوشته‌هایی علیه پادشاه بریتانیا به دست گرفته‌اند، دستگیر کرده است.

 

 

اسکای‌نیوز نیز در این خصوص گزارش کرد، پلیس بریتانیا، رهبر گروه ضدسلطنتی «جمهوری» و چندین نفر دیگر را که در آستانه مراسم تاج‌گذاری پادشاه چارلز به محل برگزاری مراسم تاج‌گذاری، تظاهرات برپا کرده بودند، بازداشت کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تاج‌گذاری فعلی از نظر امنیتی، بزرگ‌ترین تاج‌گذاری‌ در تاریخ انگلیس محسوب می‌شود زیرا 11 هزار و 500 نیروی امنیتی برای حفظ امنیت این مراسم مستقر شده و تک‌تیراندازها نیز در پشت‌بام‌های اطراف محل برگزاری مراسم تاج‌گذاری حاضر شده‌اند.

 

 

رسانه‌های محلی همچنین گزارش کردند که پادشاه جدید بریتانیا در کلیسای وست مینستر لندن، پایتخت بریتانیا رسماً بعنوان پادشاه جدید سوگند یاد کرد و تاج‌گذاری کرد.

 

 

در هفته‌های منتهی به مراسم تاج گذاری پادشاه بریتانیا، انگلیس به همراه چند متحد اروپایی وغربی دیگرش در پی تبعات اقتصادی ناشی از تحریم‌هایی که غرب در طول سال گذشته میلادی به بهانه تحولات اوکراین علیه روسیه اعمال کرد و کمک های تسلیحاتی که غربی ها برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه ارسال کردند، درگیر اعتراضات و اعتصابات پی در پی گروه‌ها و اقشار مختلفی که از فشارهای اقتصادی و تنزل شرایط کاری و حقوقی خود ناراضی هستند شده است.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا