عمومیایرانی کسب و کار

درصدهای لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد

یکی از بزرگترین اهداف داوطلبان رشته تجربی، قبولی در رشته دندانپزشکی است. دندانپزشکی به دلیل داشتن عواملی مانند درامد بالا، موقعیت شغلی خوب و منزلت اجتماعی متقاضیان بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. در این مقاله به معرفی رشته دندانپزشکی و درصد های لازم برای قبولی دندانپزشکی در دانشگاه آزاد اشاره کرده ایم. پس اگر قصد تحصیل دندانپزشکی آزاد را دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ضرایب دروس کنکور برای قبولی در رشته دندانپزشکی

بررسی رتبه قبولی پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد کمک زیادی به متقاضیان رشته دندانپزشکی می کند. برای اطلاع از پذیرفته شدگان رشته دندانپزشکی می توانید از کارنامه اولیه کنکور داوطلبان تجربی و رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد در سال های گذشته استفاده کنید. در ادامه ضریب دروس تخصصی و عمومی را عنوان می کنیم.

ضریب دروس تخصصی
نام درس ضریب
زمین شناسی 0
ریاضی 2
زیست شناسی 4
فیزیک 2
شیمی 3
ضریب دروس عمومی
نام درس ضریب
زبان و ادبیات فارسی 4
زبان عربی 2
فرهنگ و معارف 3
زبان های خارجه 2

حداقل درصدهای لازم برای قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد

ریاضی:  40-50

زیست شناسی:  30-60

فیزیک: 35-60

شیمی:  25-50

نام دانشگاهها و محدوده قبولی رتبه (کشوری) رشته دندان پزشکی

واحد شیراز:      4500-6000

واحد دندانپزشکی – تهران:       3100-5300

واحد دندانپزشکی – ظرفیت خودگردان:  5000-6100

واحد تبریز:      4995-5800

تعداد زیادی از داوطلبان بعد از آنالیز رتبه و کارنامه ناامید می شوند و فکر می کنند که در هیچ دانشگاه و رشته ای پذیرش نمی شوند. باید این نکته را در نظر داشت که کنکور هر سال با سال گذشته متفاوت است و قبولی افراد به پارامترهای مختلف بستگی دارد.

در سال های اخیر پذیرش در دندانپزشکی فقط بر اساس قبولی در آزمون سراسری بوده است. داوطلبی که موفق به کسب رتبه زیر 2000 باشد شانس قبولی در رشته دندانپزشکی را خواهد داشت. هر یک از داوطلبان پذیرش در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی باید قبل از آزمون و انتخاب رشته در مورد آخرین رتبه قبولی و دانشگاههای مختلف آزاد و سراسری اطلاعات کافی را کسب کنند.

خواندن این مقاله پیشنهاد می‌شود: مدارک لازم جهت تاسیس داروخانه

پذیرش در دانشگاه آزاد برای رشته دندانپزشکی

نوع پذیرش در دانشگاه آزاد چند سالی است که تغییر نموده و داوطلبان این دانشگاه مانند دانشگاه سراسری طبق رتبه در سهمیه پذیرفته می شوند. دوره ای در دانشگاه آزاد وجود دارد به نام ظرفیت مازاد خودگردان، که در آن شهریه ای معادل شهریه پردیس خودگردان دریافت می شود.

نحوه پذیرش دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه ها متفاوت است. در دانشگاه آزاد سهمیه عادی به جای سهمیه مناطق وجود دارد و به این دلیل رتبه در مناطق مختلف در این دانشگاه معنی ندارد. داوطلبان رشته دندانپزشکی می توانند از سهمیه های مختلفی مانند سهمیه خانواده شهدا، سهمیه بسیج فعال، سهمیه ایثارگران و… استفاده کنند. استفاده از یک سهمیه در کنکور مجاز است.

دانشگاه آزاد علاوه بر ظرفیتی که در نظر میگیرد ظرفیت مازاد هم ارائه می کند. در ظرفیت مازاد افراد باید شهریه بیشتری پرداخت کنند. افرادی که رتبه ضعیف تری را کسب کرده اند در صورت ارائه ظرفیت مازاد می توانند شانس خود را امتحان کنند. شهریه ظرفیت مازاد تقریبا دو برابر شهریه دیگر دانشجویان می باشد و افرادی که توانایی مالی خوبی دارند می توانند از این فرصت استفاده کنند.

خواندن این مقاله پیشنهاد می‌شود: پزشکی بدون کنکور

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد رقابت زیادی در بین افراد وجود دارد. داوطلبان باید با مطالعه دقیق حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد از تمامی جزئیات رتبه قبولی و دروس دندانپزشکی اطلاع پیدا کنند. سطح علمی افراد داوطلب هر سال در حال افزایش است و به همین دلیل تراز علمی قابل قبول دانشگاه آزاد هم افزایش پیدا کرده است.

دکمه بازگشت به بالا