اقتصادی

اختصاص 3500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان کرمان در مصوبات سفر هیئت دولت

مجله روز/ کرمان وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مصوبات هیئت دولت در استان کرمان 3.5 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که از این میزان 1.64 میلیارد تومان برای شمال و مابقی برای جنوب استان است.

سید جواد ساداتی نژاد شامگاه 30 مرداد در جلسه شورای اداری استان کرمان گفت: استان کرمان تصویر زیبایی از محصولات کشاورزی و باغی است و 900 هزار هکتار زمین حاصلخیز در این استان وجود دارد که 7.1 هکتار داریم. میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان است.

وی افزود: 260 هزار نفر در بخش کشاورزی در استان کرمان مشغول به کار هستند که حدود 30 درصد اشتغال استان در این حوزه است.

ساداتی نژاد گفت: امسال با غیرت کشاورزان این استان دو برابر سال گذشته گندم تحویل شده است.

وی تاکید کرد: امسال سخت ترین و بدترین سال از نظر مشکلات بخش کشاورزی بوده است و در ابتدای سال این بخش و اخیراً بخش زیادی از باغات آسیب دیدند. و مزارع در اثر سیل آسیب دیدند و شرایط بسیار سختی برای کشاورزان ایجاد شده است و باید وام این کشاورزان را به تعویق بیندازیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: نیاز به تخصیص تسهیلات داریم تا کشاورزان در سال آینده اقدام به کاشت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 3.5 میلیارد تومان در مصوبات هیئت دولت در استان کرمان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که از این میزان 1.64 میلیارد تومان برای شمال و مابقی برای جنوب استان است.

وی ادامه داد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان کرمان در حوزه های مختلف از جمله احیا و نوسازی باغات، ایجاد نهالستان، آبخیزداری، آبخوان داری، مدیریت بیابان زدایی، رفع تداخل اراضی کاداستر، حمایت از عشایر و سامانه اسکان عشایر از جمله این اعتبارات است. ایجاد استخرهای ماهیان خاویاری، واکسیناسیون دام، مبارزه با آفات گیاهی، توسعه اقدامات دانش بنیان در بخش کشاورزی و دام و طیور.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا