اقتصادی

اخطار ایمنی گوگل به کاربران روبیکا و توضیح این پیام‌رسان

صبح امروز (جمعه، 6 نوامبر)، Google Security هشداری را برای برخی از کاربران روبیکا ارسال کرد و روبیکا از آن زمان در اطلاعیه ای این مشکل را توضیح داده است.

به گزارش مجله روز، در متن بیانیه روبیکا آمده است: سپر امنیتی گوگل از صبح امروز 6 آبان 1401 به برخی از کاربران روبیکا هشدار داده است. ما در تلاشیم تا با تماس با گوگل، درباره جزئیات این اعلان بیشتر بدانیم. بازی.

این اتفاق در حالی رخ داد که روبیکا اخیرا آپدیت جدیدی منتشر نکرده و لاگین های قبلی خود را تغییر نداده است و این لاگین ها کاملاً متعارف و مشابه دیگر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی است.

با توجه به استقبال گسترده کاربران روبیکا که نشان از ارسال روزانه بیش از 500 میلیون پیام منحصربفرد توسط نزدیک به 35 میلیون کاربر فعال در آخرین ماه از نزدیک به 50 میلیون «امکانات فعال» است، احتمال وجود انگیزه های سیاسی در این اقدام بیشتر است. تقویت شده حمله ای خواهد بود که اخیرا توسط اپل به بهانه تحریم های آمریکا علیه ایران انجام شده است.

همانطور که در بیانیه قبلی روبیکا اعلام کرده بودیم، از اعمال محدودیت های امنیتی و سیاسی برای دسترسی کاربران به خدمات بین المللی حمایت نمی کنیم، اما معتقدیم تلاش پلتفرم های بین المللی برای اعمال محدودیت برای کاربران ایرانی مخالف ادعاهای وی است.

در حال حاضر در حال بررسی شرایط فنی هستیم و پس از دریافت اطلاعات بیشتر جزئیات جدید را ارائه خواهیم کرد.

همچنین محمد احسان خرمید – رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – در صفحه شخصی خود درباره فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به جدول میزان دسترسی در اپلیکیشن های مختلف، بدیهی است. که مشکل دسترسی به گوگل پلی و استاندارد اپلیکیشن ها خیر، مشکل اصلی رقابت و شکستن انحصار است.

اول هجمه های فنی و القای «نمی شود» بعد شک در صحت و پرده های بعدی…

صحنه پوشیده قبل از استقبال امیدوار کننده از کاربران.

هشدار امنیتی گوگل به کاربران روبیکا و توضیح این پیام رسان

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا