بین الملل

تعرفه‌های خدمات پرستاری مورد تایید سازمان نیست

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمد میرزابیگی روز دوشنبه 16 آذر 1401 در نشست خبری که در سایت سازمان نظام پرستاری برگزار شد، به تشریح مشکلات روز پرستار کشور پرداخت و به تشریح مشکلات روز پرستار کشور پرداخت. گفت: ماهیت سازمان نظام پرستاری عمل مراقبت پرستاری است. ما به سمت سالمندی پیش می رویم و در زمینه حفظ و ارتقای سلامت جامعه همه باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند و پرستاران یکی از این گروه ها هستند.

وی افزود: اگر خدمات پرستاری در بیمارستان ها به درستی ارائه نمی شود به دلیل موانع خدماتی است که اجازه نمی دهد پرستاران به وظایف خود به درستی عمل کنند.

میرزابیگی ادامه داد: به دنبال ارائه مراقبت های پرستاری علمی و ایمن به مردم هستیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: جمعیتی حدود 250 هزار پرستار از دانشجو تا بازنشسته داریم.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد سازمان نظام پرستاری ارائه کرد و گفت: لازم است همه از نقش خود در پرستاری گزارش دهند.

میرزابیگی افزود: حل مشکلات پرستاری به مراقبت پرستاری افراد بستگی دارد.

وی گفت: در صورت رعایت استانداردهای کادر پرستاری در بیمارستان ها، مراقبت از بیماران به درستی انجام می شود و در عین حال باعث کاهش هزینه های نظام سلامت کشور می شود.

میرزابیگی تصریح کرد: رسالت سازمان نظام پرستاری یک ماموریت تخصصی، تخصصی و آموزشی است.

وی افزود: پرستاران 16 ساعت در شبانه روز به صورت مستقل بیمارستان ها را اداره می کنند و خدمات پرستاری از کار باز نمی ایستد.

میرزابیگی ادامه داد: پرستاری قلب نظام سلامت است که شبانه روز می تپد.

وی افزود: وقتی مردم بیکار بمانند برعکس فعالیت پرستاران افزایش می یابد. بنابراین در دوران تاج، شاهد این ادعا بودیم.

میرزابیگی بیان کرد: رئیس جمهور بیش از 22 حکم برای پرستاران در این دولت صادر کرده است که بحث های مختلفی را شامل می شد که بیشتر آن ها مربوط به بحث حق الزحمه بود.

وی افزود: با وجود قوانین وضع شده و دستورات رئیس جمهور همچنان شاهد گلایه پرستاران از اجرای ضعیف برخی قوانین هستیم.

میرزابیگی ادامه داد: انحلال طرح قاصدک اولین اقدام سازمان نظام پرستاری در دوره پنجم بود. علاوه بر این، هزینه های معوقه پرستاری در یک دوره زمانی تامین شد و این عقب ماندگی از 2 سال به 5 ماه افزایش یافت که شامل اضافه کاری و نیروی پرستاری می شد.

وی افزود: اجرای قانون تعرفه بعد از 15 از دیگر دستاوردهای سازمان نظام پرستاری در این دوره از فعالیت بود.

میرزابیگی با اشاره به محاسبه K پرستاری گفت: البته K پرستاری نیز مانند سایر گروه ها قابل بررسی است.

وی افزود: بهره مندی پرستاران از درآمد بیمارستانی یکی از مزیت های تعیین شهریه است، بنابراین نیروی پرستاری از محل بازتوزیع پرداخت می شود.

میرزابیگی ادامه داد: در برخی از بیمارستان ها هنوز خدمات پرستاری ثبت نشده و این امر باعث ایجاد مشکل در روند پرداخت کارآمد به پرستاران شده است.

وی با اشاره به پرداخت حقوق پرسنل پرستاری گفت: همه ما به دنبال اجرای قانون هستیم و پرستاران باید توجه داشته باشند که در سال 1401 مبلغ 5.2 میلیارد پوند از مجلس برای اجرای حق پرستاری دریافت کردیم و سازمان بیمه سلامت باید پرداخت کند. سهم پرستاران از حق الزحمه.»

میرزابیگی تاکید کرد: پرستاران باید مطمئن باشند که پیگیر مطالبات آنها هستیم و دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: 4 وظیفه اساسی تحت نظارت داریم که یکی از آنها بازگشت به کار پرستاران است.

وی گفت: اطلاعات موثقی دارم مبنی بر مخالفت رئیس جمهور با اخراج کادر پرستاری اما برخی از مدیران رده پایین همچنان در برابر بازگشت این نیروها مقاومت می کنند.

میرزابیگی به کمک بلاعوض اشاره کرد و افزود: جامعه پرستاری نیز باید از این یارانه ویژه بهره مند شوند و برای به ثمر رساندن آن سخت تلاش می کنیم.

وی گفت: رسیدگی به وضعیت پرستاران بازنشسته بیمار نیز از دیگر اقدامات ساماندهی نظام پرستاری است که در حال پیگیری است. بنابراین فرض بر این است که این مجموعه پرستاران بازنشسته تحت پوشش صندوق ویژه بیماری قرار می گیرند.

میرزابیگی درباره بودجه تعرفه ای که قرار است در اختیار بیمه های مختلف قرار گیرد، اضافه کرد: از ابتدا قرار بود این بودجه فقط در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گیرد، اما سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفت این بودجه را در اختیار بیمه قرار دهد. به شرکت های بیمه

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه و سازمان بودجه بودجه نرخ در بیمه سلامت، تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح را تامین می کند.

میرزابیگی بیان کرد: تلاش می کنیم از بودجه سال 1402 سرانه مراقبت های پرستاری لحاظ شود یعنی مانند سایر گروه ها سرانه اختصاص یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا