ایرانی کسب و کارجامعه و خانواده

جدیدترین مدل های کاپشن مردانه 2023

در واقع زمستان فصل زیبایی از سال است؛ که با وجود کوتاه تر شدن روز ها و تغییر کردن شرایط آب و هوا برخی از افراد به خوبی نمی توانند از این شرایط استفاده کنند و به همین خاطر از زمستان همیشه فراری هستند. برای اینکه شما هم بتوانید از این فصل زیبای سال لذت ببرید و بایستی به صورت کاملا اصولی از لباس و پوشاک ( کاپشن ) مناسب فصل استفاده کرد. با جدیدترین مدل از جذاب ترین و شیک ترین کاپشن های اسپرت، چرمی و بادی برای فصول مختلف سال در خدمت شما عزیزان هستیم. در این مقاله به معرفی انواع جنس کاپشن مردانه و نحوه انتخاب کاپشن مناسب خواهیم پرداخت.

طراحی و انواع مختلف کاپشن های مردانه

اصلی ترین بخش پوشش و استایل آقایان و خانمها در زمستان را کاپشن و ژیله مردانه تشکیل می دهد و به همین دلیل بایستی در انتخاب و خرید لباس مردانه آن دقت فراوانی داشته باشیم.

یک کاپشن بایستی علاوه بر اینکه با پوشیدن آن ظاهری زیبا و جذاب را برای ما به ارمغان بیاورد بایستی به اندازه کافی بدن ما را نیز گرم نگه دارد.

اگر بخواهیم تعریف کلی از کاپشن داشته باشیم بایستی بگوییم که کاپشن یک نوع کت زمستانی است که برای گرم نگه‌داشتن بالاتنه استفاده می‌شود.

معنی لغوی کاپشن برگرفته از زبان فارسی می باشد که به مرور زمان وارد زبان فارسی شده است و در زبان انگلیسی با عنوان «Jacket» یا «Winter Coat» شناخته می‌شود.

انواع مختلفی از کاپشن ها در بازار موجود است که عمدتا از جنس پلی استر و چرم بوده و بیشتر از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون برای تولید این کاپشن ها بکار می رود.

مدل های کاپشن ها به طور معمول دارای کلاه می باشند که در هنگام نیاز بتوانند از سر در مقابل سرما نیز محافظت کنند.

برای انتخاب کاپشن برای خودتان نیاز به بررسی چند نکته می باشد که انتخابی دقیق و کارآید داشته باشید.

کاپشن هایی که برای استفاده روزمره ما تولید می شود همچنان که از نامشان پیداست جهت استفاده روزانه تولید و تهیه شده اند.

و نسبت به مدل های کاپشن ورزشی از ساختار ساده تری تشکیل شده اند. تمرکز و دقت در دوخت و تولید این نوع کاپشن ها به روی زیبایی و ایجاد گرما نیز است.

که امروزه دارای تنوع های بسیاری می باشد از انواع برند ها و مدل های فیک و اصل و جنس های مختلفی که در بازار موجود است.

کاپشن جین مردانه

رویه ی این نوع کاپشن ها از پارچه ی جین تهیه شده است و برخی از مدل ها دارای آستر و برخی دیگر نیز بدون آستر نیز می باشند.

برای ایجاد گرما و جلوگیری از نفوذ سرما بهتر است به همراه این مدل ها سویشرت و لباس های گرم به صورت لایه ای استفاده کنید.

استفاده از این نوع کاپشن برای تیپ های خیابانی بسیار مطلوب می باشد.

کاپشن چرم مردانه

از متداول ترین نوع کاپشن ها می باشد که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت بسیاری نیز برخوردار می باشد.

کاپشن های چرم معمولا دارای آستر های پلی استر پشمی یا آستر های پلی استر معمولی می باشند؛ که دارای گرمای خوبی هستند.

استفاده از این کاپشن ها در استفاده روزمره گزینه بسیار خوبی می باشد.

کاپشن پلی استر مردانه

از انواع مختلفی از این نوع کاپشن ها موجود می باشد که عمدتا از جنس پلی استر برای تولید کاپشن های ورزشی و بادگیر ها استفاده می کنند و در برخی مدل های خیابانی ، خلبانی ، ضد آب ، بارانی و ….. تهیه شده است.

نوع این کاپشن ها در برابر جلوگیری از نفوذ سرما بستگی به عایق درونی این کاپشن ها دارد.

معمولاً در طبیعت گردی و کوه نوردی و کمپینگ و روزهای بارانی و برفی از انواع کاپشن های پلی استر استفاده می شود.

جدیدترین مدل کاپشن مردانه 2023

تفاوت کاپشن های ورزشی و غیر ورزشی

اگر بخواهیم کاپشن ها به طور کلی دسته بندی کنیم به دو دسته تقسیم می شوند؛ که دسته ی اول کاپشن های که برای استفاده روزمره تولید می شود.

دسته ی دوم کاپشن هایی که برای استفاده ورزشی تولید می شود میتوان نام برد.

کاپشن هایی که برای استفاده ورزشی تولید می شود معمولا از شکل ظاهری متفاوتی برخوردار است؛ که انواع مختلف آن نیز متفاوت می باشد.

کاپشن هایی که جهت ورزش های اسکی و کوهنوردی و کمپینگ تولید می شود؛ دارای رنگ های روشن مانند نارنجی ، قرمز و سبز فسفری ، زرد و آبی …. می باشد.

از دلایل اصلی و عمده ای که در تولید این نوع کاپشن ها از رنگ های جیغ و روشن استفاده می شود؛ این است که در محیط طبیعت و بیرون شخص مورد نظر به راحتی قابل رویت باشد.

در مسیر کوهستانی که پوشیدن از برف است یا اینکه تمام اشکال و طبیعت اطراف پوشیده از رنگ های خنثی و خاکستری و خاکی می باشد؛ قاعدتا استفاده از این رنگ ها بسیار کارآمد خواهد بود.

بهترین نوع عایق درونی یک کاپشن

از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی این نوع کاپشن ها عایق درونی آنها می باشد؛ در این گروه از محصولات دقت زیادی روی لایه ی درونی یا عایق درونی آن ها شده است.

امروزه تکنولوژی های مختلفی در تولید عایق های درونی کاپشن مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی به صورت عمده و کلی تولید این نوع محصولات برگرفته از پر پرندگانی مانند اردک و غاز می باشد.

این نوع عایق از پر پرندگان کیفیت بالا و بهترین و استاندارد ترین نوع عایق نیز می باشد.

مدل کاپشن مردانه اسپرت 2023

مدل کاپشن مردانه اسپرت 2023

مدل کاپشن مردانه 2023

مدل کاپشن زمستانه مردانه 2023

کاپشن مدل جدید مردانه 1401

کاپشن چرم مردانه قهوه ای رنگ بسیار شیک

مدل جدید کاپشن پسرانه 1401

مدل کاپشن پسرانه 2023

کاپشن جین مردانه 2023

جدیدترین مدل های کاپشن مردانه و پسرانه 1401

عایق داخلی کاپشن مردانه

عایق های داخلی کاپشن ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود.

که دسته اول محتویات داخل عایق کاپشن از پر پرندگان می باشد و دسته ی دوم از الیاف تشکیل شده است که هر کدام از این ها از ویژگی های خاص خود را به همراه دارند.

از عایق های قدیمی و ابتدایی استفاده شده در کاپشن ها را می توان به پر اشاره کرد که از محبوبیت زیادی برخوردار است.

از بهترین نوع عایق درونی کاپشن ها نیز به شمار می رود، به دلیل مقاوم بودن در مقابل سرما و بالا بودن سطح جلوگیری آن از نفوذ سرما …. منظور از پر در اینجا کرک است.

که درواقع زیر پر پرندگانی همچون غاز و اردک پیدا می‌شود.همچنین کرک به‌سادگی روی بدن جوجه‌ی‌ این حیوانات نیز قابل‌مشاهده است.

کرک این پرنده‌ها ساختاری نرم دارد و به‌عنوان عایق دما برای پرندگان بسیار مهم است؛ به همین دلیل در انواع کیسه‌خواب، کاپشن و حتی بالش استفاده می‌شود.مهم‌ترین ضعف پر، عملکرد ضعیف آن در محیط مرطوب است.

پر (کرک) به دلیل ساختار نرمش، به‌سادگی فشرده‌ می‌شود و با نگهداری مناسب، می‌توان تا مدت‌زمان زیادی از گرمای آن لذت برد.

درواقع کرک‌ها در محیط مرطوب به یکدیگر چسبیده و قابلیت عایق‌بودن خود را از دست می‌دهند.

به همین دلیل است که بسیاری از تولید کنندگان کاپشن زمستانی با در نظر گرفتن این موضوع، رویه ی کاپشن خود را جوری درست می کنند؛ و از مواد مخصوصی استفاده می کنند.

که به هیچ وجه رطوبت به پر نرسد و کاپشن قابلیت گرما بخش بودن خود را از دست ندهد.

دلیل دوخت های متعدد روی کاپشن های با لایه ی پلی استر چیست؟

انواع مختلفی از کرک ها در کاپشن های مختلفی به کار می رود و نوع و شکل ساختار مختلفی دارد ولی به این نکته توجه داشته باشید.

که کاپشن پری که از ضخامت بیشتری برخوردار است نیز گرمای بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

شرکت های مختلف تولید کننده کاپشن پر از شکل و ساختاری منحصر به فرد در کاپشن های خود به کار می برند؛ که ظاهر کاپشن را چندتکه و دارای بالشتک‌های متعدد نشان می‌دهد؛ دلیل این کار جلوگیری از تکان‌خوردن پرهاست.

از مزیت های خوب دیگر کاپشن های پر را میتوان به فشرده شدن راحت آن و کم حجم شدن آن با جمع کردن کاپشن اشاره کرد.

کاپشن هایی که با پر ساخته شده اند در مقایسه با کاپشن هایی که دارای الیاف مصنوعی می باشند؛ به صورت راحت تری در داخل چمدان و کیف قرار می گیرد و نسبتا حجم کمتری را به خود اختصاص می دهد.

الیاف های مصنوعی به کار رفته در کاپشن ها

از جمله کاپشن های دیگری که به تازگی از طرفداران زیادی برخوردار شده است کاپشن هایی است که ساختار عایق درونی آن ها از الیاف مصنوعی با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا می باشد.

این نوع کاپشن ها کاربردی شبیه به کاپشن های تولید شده از جنس پر را دارد. ولی برخلاف نمونه های کاپشن های پر نیازی به مراقبت زیادی را ندارد.

امروزه با کمک تکنولوژی های مدرن و جدید و به کار گیری این تکنولوژی ها در صنعت تولید الیاف قدم های بزرگی را در زمینه تولید عایق های ضد سرما برای کاپشن ها برداشته است و برای این نوع کاپشن‌ها گرمای بسیار خوبی ایجاد کرده‌اند.

از نقاط مثبت این نوع عایق ها در مقابل عایق های تولید شده از پر این است که در محیط های مرطوب به هم نمیچسبد؛ و در صورت خیس شدن به راحتی و زودتر از پر خشک می شود .

در صورت خیس شدن این نوع عایق ها از نوع الیاف مصنوعی قابلیت دمایی خود را از دست نمی دهد.

در مقابل نقاط مثبتی که این نوع عایق های الیاف دارند نقطه منفی نیز وجود دارد؛ که به مرور زمان و فشرده سازی و از هم باز شدن های متعدد باعث می شود که عایق بودن خود را در برابر سرما از دست بدهد.

در برخی مدل های مختلف کاپشن ها با الیاف مصنوعی این عایق ها را به صورت آستر کاپشن در آن تعبیه کرده اند؛ و در واقع شکل ظاهری آنها چیزی شبیه به پشم می باشد و یا از پلی استر تولید می شود.

مدل های دیگری نظیر مدل هایی که آستر آن نیز از خود کاپشن جدا شده و شما به راحتی می توانید؛ در صورت کاهش یا افزایش دما، با برداشتن و گذاشتن آستر کاپشن نیاز خود را بر اساس دما برای گرمای مورد نیاز بدن خود تنظیم کنید.

در این مطلب به معرفی انواع کاپشن مردانه و همچنین مدل های جدید کاپشن مردانه و پسرانه 2023 پرداختیم که برای استفاده روزمره و استفاده‌های خاص مناسب اند. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

دکمه بازگشت به بالا