تندرستی

اخبار روز اجتماعی؛ «برف»، «زلزله» و «کرونا»

امروز درحالی اغلب نقاط کشور شاهد بارش برف و باران بودند که هموطنانمان در خوی همچنان با آوارهای زلزله اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند و کرونا نیز به طور نامحسوس در کشور می‌چرخد.

به گزارش مجله روز، امروز غالب نقاط کشور بارانی و برفی بود. نوار شمالی، نوار غربی و مرکز کشور، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال بوشهر و غرب یزد شاهد برف و باران بودند.

چهارشنبه(۱۲ بهمن) به‌تدریج از شدت بارش در غرب کشور کاسته می‌شود و عمده بارش در شمال شرق، شرق، جنوب و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور خواهد بود.

همچنین از امروز تا صبح چهارشنبه (۱۱ تا ۱۲ بهمن) با فعالیت متناوب سامانه بارشی آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد شدید، در مناطق مستعد احتمال رعد و برق و بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف گاهی کولاک برف و تا صبح پنجشنبه (۱۳ بهمن) احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

امروز همچنین جاده‌های ۲۰ استان کشور برفی و بارانی بودند و در همین راستا سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به ۵۵۴ نفر در پی وقوع آبگرفتگی و بارش برف و کولاک در ۱۳ استان کشور خدمات امدادرسانی ارائه داده است.

هشدار به متقاضیان خرید اینترنتی خودرو

با توجه به به احتمال کلاهبرداری از شهروندان از طریق تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی همزمان با شروع طرح پیش فروش محصولات برخی از شرکت‌های خودروساز، لازم است متقاضیان برخی موارد را د نظر قرار دهند.

از جمله انکه افراد سودجو کاربران را به سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت کرده و از این طریق از اطلاعات آنان سوءاستفاده کرده یا اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان می‌کنند.

متقاضیان باید بدانند که ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت نام خودرو صرفا برای هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است و ثبت نام اینترنتی خودرو صرفا از طریق رسانه‌های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت‌های خودروساز انجام خواهد شد.  

همچنین ثبت نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت خودروساز صورت پذیرد و متقاضیان باید از واریز وجه به هرگونه حساب دیگر پرهیز کنند.

تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌های جبرانی در پنج‌شنبه‌ها با شورای مدرسه است

با توجه به تعطیلی‌های پی در پی مدارس، وزارت اموزش و پورش برگزاری کلاس‌های جبرای در روزهای پنجشنبه را به شورای مدارس واگذار کرده است.

بر این اساس استفاده از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی به ویژه در استان تهران در پی تعطیلی‌های اخیر مدارس بر عهده شواری مدارس است و مدارسی که دانش آموزانشان مشکل درسی ندارند و کاملا مسلط هستند؛ با تصمیم شوارای مدارس می‌توانند کلاس جبرانی برگزار نکنند.

۱۷۵۰مددجو در زلزله خوی آسیب دیدند

درحالی روز شنبه (۸ بهمن‌ماه) زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اعلام سازمان بهزیستی و براساس ارزیابی صورت گرفته از ۸۱۴۰ مددجوی شهرستان خوی حدود ۱۷۵۰ مددجو در ۵۰ روستا درگیر زلزله شده‌اند که نسبت به اسکان موقت این مددجویان اقدامات لازم صورت گرفته است.

همچنین  به‌دنبال وقوع زلزله که باعث وارد آمدن خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها و خانه‌های اهالی خوی شد، بنیاد مستضعفان برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به این مناطق، تصمیماتی را اتخاذ کرد.

 به طوری که پس از هماهنگی به عمل آمده میان بنیاد مستضعفان، وزارت کشور و استانداری آذربایجان غربی، بنیاد مستضعفان سیمان و میلگرد مورد نیاز برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده این منطقه را به صورت رایگان تامین خواهد کرد.

مسری‌ترین واریانت کرونا تاکنون

طی هفته‌های گذشته مواردی از واریانتی به نام  XBB۱.۵ شناسایی شده که قابل انتقال‌ترین گونه ویروس تاکنون بوده است.

در حال حاضر واریانت XBB۱.۵ در شرق آمریکا، برخی مناطق اروپا و … دیده شده است. بر این اساس باید غربالگری مرزی را به ویژه برای کسانیکه از مناطق آلوده می‌آیند، داشته باشیم.

به گفته مسئولان اگر وضعیت موجود ادامه یابد، احتمالا در بهار خیزی از کرونا خواهیم داشت و باید توجه داشته باشیم که برای کشور بسیار سخت خواهد بود که دوباره مانند زمستان ۱۳۹۸ در زمینه پاندمی کرونا دچار غافلگیری شویم.

تصمیم انقلابی شورای شهر تهران

امروز مهدی چمران ترافیک تهران را «کشنده» عنوان کرد و گفت که در بودجه شهرداری تهران امروز تصمیمی انقلابی را در رابطه با حمل و نقل و ترافیک اتخاذ خواهیم کرد.

در همین راستا اعضای شورای اسلامی شهر تهران سقف ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی را برای بودجه سال آینده شهرداری تهران با اکثریت آراء به تصویب رساندند و بودجه بخش توسعه حمل و نقل عمومی تهران ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

برخی اخبار پربازدید امروز سرویس اجتماعی مجله روز:


«شرم» در نوجوانی؛ از پناه بردن به سرویس بهداشتی در میهمانی تا خارج نشدن از اتاق در حضور میهمان


افزایش ترافیک پایتخت به دلیل بارش‌ها/ ترافیک صبحگاهی در معابر تهران چگونه بود؟


هشدار پلیس به موتورسیکلت سواران برای روزهای برف و بارانی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا