استان ها

گزارش‌های ارائه شده در بخش‌های مختلف بانوان در ادارات به تناسب نیاز استان نیست

مجله روز/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بانوان باید در کنار مدیریت خانه و خانواده تربیت، آموزش و کادرسازی برای جامعه اسلامی را در نظر داشته باشند.

آیت‌الله مصطفی محامی در ‌نشست با جمعی از فعالین و فرهیختگان جامعه بانوان شیعه و اهل سنت استان عنوان کرد: وجود بانوان فرهیخته در سیستان و بلوچستان و نیز سطح کشور پاسخ عملی به همه تبلیغات سوء دشمن علیه مبانی اسلام و معارف ارزشمند اسلامی است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه در زمان عرب جاهلی و حتی در جاهلیت مدرن به زن به عنوان یک ابزار نگاه می‌شود افزود: اسلام و معارف اسلامی برای زنان سنگ تمام گذاشت و خداوند متعال بر اساس یک حکمت بزرگ نسل پیامبر اکرم(ص) را از دخترش قرار داد و با وجود همه تبلیغات سوء دشمن با کمال افتخار فرمود: “إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ،فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ، إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ” زهرا(س) منشا خیر کثیر است خیری که ما به تو هدیه کردیم و باید قدر آن را بدانی و در برابر این نعمت بزرگ نماز بخوان، قربانی کن و نگران تبلیغات سوء دشمن نباش و این تنها یک نمونه از اقدامات است و انبوه معارف و آیات قرانی و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) در برخورد با بانوان وجود دارد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: بانوان فرهیخته در زمان پیامبراکرم(ص) و اهل بیت (ع) کرسی درس داشتند و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و نیز در عرصه جهاد نظامی و پشتیبانی از لشکر هم حضور داشتند و این حضور نشان دهنده پاسخ عملی آنان به تبلیغات سوء دشمن است.

وی ادامه داد: امروز نیز باید با بیان بهتر و بیشتر جهاد را برای فرزندان و نسل آینده تبیین کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در انسان ها چه مرد و چه زن حقایقی نهفته وجود دارد که برخی از این کمالات مشترک و برخی به تناست تفاوت جنسیتی، تفاوت نقش نیز دارند و این امر نیز برای این است که کارهای نظام عالم به خوبی پیش رود و در همه کارهای اجتماعی مسئولیت‌ها تقسیم شود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در جامعه نقش هایی برای بانوان در نظر گرفته شده است که چه بسا ممکن است هیچ مردی نتواند از عهده‌اش برآید تصریح کرد: امتیازاتی از جمله عاطفه، دلسوزی، دقت، و پیگیری در بانوان وجود دارد که در عموم مردان این ویژگی‌ها نیست و به تناسب همین ویژگی‌های بانوان، خداوند تبارک و تعالی نقش های مختلفی را برای آنان تبیین کرده است.

وی گفت: بهترین راه برای پیدا کردن نقش این است که به خدا و قران رجوع کنیم چرا که خداوند سازنده انسان است و او بهتر از هر کسی می‌داند که زنان و مردان می‌توانند چه نقش هایی ایفا کنند و آنچه که در معارف اسلامی برای زن و مرد تعیین شده بهترین نقش متناسب با آن فرد خواهد بود.

آیت‌الله محامی بیان داشت: خداوند متعال در وجود هر فردی استعدادی نهفته است که باید آن استعداد کشف و شکوفا شود.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه و در رابطه با هدف بعثت پیامبران می‌فرمایند که خداوند پیامبران را مبعوث کرد تا استعدادهای نهفته را کشف کنند و این کار پیغمبران است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر هر فردی بتواند استعدادهای درونی خود را متناسب با نقش خود بیابد و بعد به درستی از آن استفاده کند این بهترین و مهمترین کار خواهد بود چرا که می‌تواند ما را به یک نتیجه درست برساند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به جایگاه بانوان در خانه و خانواده، اضافه کرد: بانوان ما باید در کنار مدیریت خانه و خانواده به نوعی نیروسازی و کادرسازی کنند و هم تربیت و آموزش برای جامعه اسلامی را در نظر داشته باشند.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه ما در استان علیرغم این جمع‌های فرهیخته، کمبودها و آسیب‌هایی را نیز داریم خاطرنشان کرد: در این مسیر آن کسی که می‌تواند پرچم‌دار، جلودار و دغدغه‌مند باشد خود شما هستید و لذا باید همت کنید و در همین راستا فعالیت کنید.

وی ادامه داد: گزارش‌های ارائه شده در بخش‌های مختلف بانوان امیدوارکننده است اما به تناسب نیاز استان نیست.

آیت‌الله محامی گفت: شما بانوان فرهیخته و دغدغه‌مند با آسیب‌های حوزه بانوان آشنا هستید و آن را احساس کرده‌اید و لذا شما بهتر از بقیه می‌توانید مطالبه‌گری کنید و این فضای مطالبه‌گری را در استان تقویت کنید.

امام جمعه زاهدان گفت: در راستای پیگیری امور بانوان و کسب خروجی مطلوب باید کار را از طریق شورای بانوان در معاونت فرهنگی و اجتماعی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و نیز از طریق کمیته‌های امور بانوان استانداری دنبال کنیم و اگر بانوان در راستای کاهش آسیب‌ها طرح و پیشنهادی دارند به این کمیته‌ها ارائه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا