ایرانی کسب و کارجامعه و خانواده

مدل مو و آرایش برای صورت کشیده

مدل مو برای صورت کشیده + بهترین مدل موهای کوتاه و بلند و برای صورت های لاغر و کشیده

خرید لوازم آرایش مو و انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت شاید کار سخت و پیچیده ای به نظر برسد. اما با کمی دقت می توانید به نتیجه بسیار مناسبی دست پیدا کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید. برای اینکه بدانید چه مدل مویی برای شما مناسب است، ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسید. با آگاهی از فرم صورت خود به راحتی متوجه می شوید که نقاط مثبت و نقاط منفی چهره شما چیست و مدل مویی را انتخاب می کنید که نقاط ضعف چهره شما را بپوشاند و نقاط قوت آن را برجسته کند.

اگر به دنبال انتخاب مدل مو برای صورت کشیده هستید، این مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله تمام آنچه که برای شناخت فرم صورت و انتخاب یک مدل موی مناسب لازم دارید به شما می گوییم. همچنین، اگر به کوتاهی مو به چشم یک حرفه و شغل نگاه می‌کنید و دوست دارید از این راه کسب درآمد کنید، در دوره آموزش کوتاهی مو و راهنمای خرید لوازم آرایشی خارجی شرکت کنید.

بهترین مدل مو برای صورت کشیده

·        مدل موی کوتاه دخترانه برای صورت های کشیده و لاغر

مدل موی کوتاه زنانه و دخترانه یکی از انواع مدل های کوتاهی مو است که در میان خانم ها در تمام سنین طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر از موهای بلند خود خسته شده اید، نگهداری موی بلند برای شما سخت شده است، یا می خواهید تنوعی در ظاهر خود ایجاد کنید، حتما استایل موی کوتاه دخترانه را امتحان کنید. کوتاه کردن مو علاوه بر اینکه ظاهری شیک و جذاب به موهای شما می دهد، بلکه نگهداری از موهایتان را برای شما راحت تر کرده و باعث می‌شود بیشتر به سلامت موهای خود رسیدگی کنید.

امروزه انواع مختلف مدل کوتاهی موی زنانه وجود دارد، مانند مدل مو کرنلی، پیکسی کوتاه و بلند، مدل قارچی کوتاه و … که می توانید با توجه به سلیقه و فرم صورت خود، بهترین مدل را انتخاب کنید. کوتاهی مو نیز مانند آرایش صورت و مدل مو، باید بر اساس فرم صورت و بلند یا کوتاه بودن پیشانی تعیین شود. ما در این مقاله بهترین انواع مدل موی کوتاه زنانه را برای صورت های کشیده به شما معرفی می کنیم.

·        مدل موی چتری برای صورت کشیده

همانطور که می‌دانید، در صورت‌های کشیده طول صورت بیشتر از عرض آن است. مانند فرم صورت بیضی یا مستطیلی. بنابراین مدل موی شما باید به گونه ای باشد که طول زیاد صورت شما را کاهش داده و اندازه های چهره شما را متعادل تر نشان دهد. برای این منظور می‌توانید چتری های خود را کوتاه کنید و روی پیشانی خود بریزید. با این کار پیشانی خود را به طول کامل پوشش می‌دهید و طول صورت شما کوتاه‌تر دیده می‌شود. کوتاه کردن چتری ها، بخصوص اگر پیشانی شما بلند است، بسیار برای چهره شما مناسب خواهد بود.

·        مدل موی بلند برای صورت های کشیده و باریک

اگر صورت لاغر و باریکی دارید، می توانید از مدل موهای بلند نیز استفاده کنید. اما نکته مهمی که هنگام مدل دادن به موهایتان باید در نظر بگیرید، این است که موهای خود را کمی حالت دهید تا از حالت صاف و یکدست خارج شود. حالت دادن به موها در اطراف صورت می‌تواند ظاهر کشیده چهره شما را کمی متعادل تر کند.

۴۰ ایده جذاب و جدید مدل مو برای صورت کشیده و لاغر

حتما تا به حال پیش آمده که بخواهید مدل موهای خود را عوض کنید، اما ندانید که چه مدلی بیشتر به شما می آید. مهم ترین نکته ای که در هنگام انتخاب مدل مو باید به آن دقت کنید، فرم صورت شماست. فرم صورت ما به طور کلی به ۷ دسته گرد، بیضی، مربع، مستطیل، مثلث، قلبی و کشیده تقسیم می شود.

هرکدام از این فرم ها ویژگی مخصوص خود را دارند. بنابراین باید در انتخاب روش آرایش و مدل مو به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از انوع فرم صورت که در این مقاله درباره آن صحبت می کنیم، صورت کشیده است. صورت بیضی و مستطیل هم جزو این نوع فرم صورت محسوب می شوند. زیرا نسبت طول به عرض صورت بیشتر است. مدل مو برای صورت کشیده باید به گونه ای باشد که از کشیدگی صورت کاسته شده و صورت کمی گردتر دیده شود.

اگر می خواهید درباره ویژگی صورت های مختلف و مدل موی مناسب آن ها بیشتر بدانید، می توانید در دوره آموزش کوتاهی مو شرکت کنید. اما در این مقاله می توانید بهترین مدل موهای کوتاه و بلند مناسب صورت دراز و لاغر را ببینید و برای مدل موهای خود از آن ها ایده بگیرید.

ویژگی های صورت کشیده

دز صورت های کشیده طول صورت بیشتر از عرض آن است. در این صورت ها معمولا گونه ها برجسته نیستند و عرض صورت در این قسمت زیاد نیست. فک نیز حالت دراز دارد و استخوان های فک زاویه دار نیستند. ممکن است در برخی افراد پیشانی بلند باشد و در بعضی دیگر نیز قسمت چانه و فک کشیدگی بیشتری دارد. بنابراین، یکی از پرطرفدارترین مدل موها برای این فرم صورت، مدل موی چتری است. زیرا می توانید با پوشاندن پیشانی خود بخشی از طول صورت خود را پنهان کنید.

نکات مهم هنگام انتخاب مدل مو برای صورت کشیده زنانه

  • برای صورت کشیده، انتخاب مدل موی فر یا مجعد همیشه مناسب است و باعث جمع‌تر دیده شدن صورتتان می‌شود.
  • مدل موی چتری، انتخاب خوبی برای شماست! اگر موهای روی پیشانی را به صورت مرتب یا شلخته کوتاه کنید تا روی ابروهایتان را بپوشاند، صورتتان را جمع‌تر می‌کند. این مدل مو معمولا محبوب دختران نوجوان است.
  • از مدل‌هایی که بالای سر بسته می‌شوند، مانند دم‌اسبی‌های محکم یا گوجه‌ای بالای سر پرهیز کنید. این موها، باعث کشیده‌تر شدن صورت می‌شوند. بهتر است همیشه مقداری از موها اطراف صورتتان را احاطه کرده باشند.
  • هایلایت کردن موها، یکی دیگر از کارهاییست که مناسب خانم‌هاییست که صورت کشیده دارند. هایلایت مو، مانند کانتور صورت عمل می‌کند.
  • به‌جز مو، عوامل دیگری هم هستند که بر فرم چهره‌تان تاثیر می‌گذارند. اگر عینک به‌ چشم می‌زنید، حواستان باشد که فرم عینکتان هم اهمیت زیادی دارد. چه عینک طبی بزنید و چه عینک آفتابی، بهتر است فریمی انتخاب کنید که مربعی باشد و رنگ آن، با پوستتان تضاد داشته باشد. این مسئله، می‌تواند موجب گردتر دیده شدن چهره‌ شما بشود. بهترین مدل عینکی که مناسب شماست، عینک کلاسیک خلبانی است.

مدل موی مناسب برای صورت های کشیده

حال، بهتر است چند مدل مو را بررسی کنیم.

۱. موهای بلند صاف با چتری

ترکیب موی چتری و بلند، انگار از اول برای افرادی که صورت کشیده دارند ساخته شده! اگر موهای پرپشتی داشته باشید که چتری‌هایتان پر به‌نظر برسند عالی می‌شود! این مدل مو، برای موهای تیره زیباتر دیده می‌شود تا موهای بلوند و روشن؛ بنابراین اگر انتخاب شما این مدل بود، بهتر است موهای خود را قهوه‌ای یا مشکی نگه دارید. همچنین توصیه می‌شود برای این‌که چتری‌هایتان فرم خوبی پیدا کنند، حتما به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و خودتان اقدام به این کار نکنید؛ چرا که در صورت اشتباه، مجبور می‌شوید تا بلند شدن موها آن‌ها را تحمل کنید.

۲. نیمی از مو جمع، نیمی از مو باز

این مدل مو، هرگز از مد نمی‌افتد. هم کلاسیک است و هم برای استفاده در مهمانی‌ها مناسب است. اگر به تصاویر خانواده‌های سلطنتی دقت کرده باشید، کیت میدلتون هم در اکثر مواقع چنین مدل مویی را دارد. به گفته‌ی استایلیست‌های مو، آن بخشی از مو که جدا و جمع می‌شود، به شما انتخابات زیادی می‌دهد. شما می‌توانید آن بخش را ببافید، دم اسبی کنید، گوجه‌ای کنید، یا هر مدل دیگری که می‌شناسید. همچنین، اگر جلوی موهایتان چتری باشد هم با این مدل ترکیب زیبایی می‌سازد.

۳. جمع از پشت، یک مدل مو برای صورت کشیده زنانه

یکی از بهترین انواع مدل مو برای صورت کشیده زنانه، همین مدل موی جمع شده از پشت است. شما می‌توانید موها را به انواع و اقسام مختلف از پشت جمع کنید. چه شنیون‌های پیچیده، چه جمع کردن ساده‌ی مو و بستن آن با کلیپس، باعث زیبایی چهره‌تان می‌شود. نکته‌ای که هنگام جمع‌ کردن موها باید در نظر داشته باشید این است که اگر موها را بالای سرتان ببندید، کشیدگی صورتتان بیشتر به چشم می‌زند؛ پس فقط موها را پشت سر جمع کنید.

۴. مدل موی باب تا چانه

مدل موی باب، یکی از مدل‌هاییست که تیلور سوئیفت، خواننده جوان آمریکایی هم اکثر مواقع از آن استفاده می‌کند. این مدل مو، به صورتتان حجم می‌دهد و استایل مدرنی محسوب می‌شود. زمانی که موهای خود را به این شکل کوتاه کردید، بهتر است با سشوار یا اتو موها را مدام صاف کنید که زیبایی آن بیشتر دیده شود.

۵. مدل مو پیکسی کات

مدل پیکسی کات، باعث برجسته‌تر دیده شدن خطوط فک، گردن و گونه‌ها می‌شود. بنابراین، اگر گونه‌های برجسته‌اید دارید که نمی‌خواهید زیر موها پنهان شوند، و در عین حال دنبال مدل مناسبی برای چهره‌ی کشیده خود می‌گردید، می‌توانید از مدل پیکسی کات استفاده کنید. همچنین اگر زمان کمی برای رسیدگی و شستن موها دارید، موهای پیکسی، به علت کوتاه بودن، وقت کمی از شما می‌گیرند. مدل پیکسی، برای کسانی که صورت بیضی دارند هم گزینه مناسبی است.

6. فرق وسط

یکی از بهترین مدل مو برای صورت کشیده زنانه، فرق وسط است. این مدل مو، باعث می‌شود که تعادل در هر دو طرف چهره‌تان برقرار شود. فرق وسط دادن به موهای بلند، این توهم را برای بیننده ایجاد می‌کند که صورت شما گرد است و استخوان گونه و فکتان را برجسته‌تر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید موها به‌خوبی در دو طرف صورتتان بیفتد، آن‌ها را خیلی کوتاه نکنید.

رنگ موی مناسب برای صورت کشیده زنانه

اگر صورتتان کشیده است و می‌خواهید چهره‌تان حالت ظریف خود را حفظ کند، بهتر است سراغ رنگ های روشن و بلوند نروید. در این صورت، بهترین گزینه‌ برای شما مشکی و طیف‌های تیره‌ی قهوه‌ای هستند. اگر تمایل داشتید صورتتان گردتر بنظر برسد، سراغ رنگ‌های روشن بروید.

پایان

در این مقاله، تعدادی از مدل‌هایی معرفی شدند که اگر صورت کشیده‌ای دارید، می‌توانید از آن‌ها برای آراستن موهای خود استفاده کنید. چنانچه مدل‌های دیگری می‌شناسید که مناسب چنین چهره‌هایی هستند، در قسمت نظرات مطرح فرمایید تا به دیگران در انتخاب مدل موی مورد نظرشان کمک کنید.

منبع : سایت ارس خرید

دکمه بازگشت به بالا