بین الملل

واکنش پنتاگون به توافق ایران و سوریه

علی ایوب ، وزیر دفاع سوریه و رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، محمد باقری ، روز چهارشنبه توافق نامه ای را برای گسترش همکاری های نظامی امضا کردند.

با وجود توافق جدید دفاعی ایران و سوریه ، ارتش آمریكا می گوید كه هیچ برنامه ای برای تغییر مأموریت خود برای شکست داعش در سوریه ندارد.

جسیکا مک کان سخنگوی پنتاگون گفت: “مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه از اوایل سال 2014 تغییر نکرده و همان است.” “مأموریت ما دستیابی به شکست دائمی داعش است.”

وی گفت: “ارتش آمریكا با همکاری نیروهای محلی تأیید شده در داخل و اطراف التنف ، ماموریت خود برای شکست داعش در سوریه را ادامه خواهد داد.”

توافق ایران و سوریه گسترش همکاری های نظامی و امنیتی در زمینه نیروهای مسلح و تداوم هماهنگی را برجسته می کند.

علی ایوب گفت: “اگر دولت آمریكا توانسته بود ایران ، سوریه و مقاومت در برابر زانوی خود را بیاورد ، برای لحظه ای به تعویق نمی افتاد.”

ایوب گفت: “هرچه هزینه پایداری بالاتر باشد ، هزینه تسلیم کمتر می شود.”

وی گفت: “اسرائیل شریک قوی است.” [آمریکا] این کشور با سوریه در حال جنگ است. “گروه های تروریستی بخشی از تجاوز اسرائیل هستند.”

وی همچنین تأکید کرد که ارتش سوریه که از سال 2011 زمین خود را حفظ کرده و ساختار سوریه را حفظ می کند ، مطمئناً پیروز خواهد شد.

در مقابل ، ژنرال باقری گفت: “ما سیستم های پدافند هوایی سوریه را برای تقویت همکاری های نظامی بین دو کشور تقویت خواهیم کرد.”

اظهارات سخنگوی پنتاگون نشان می دهد كه واشنگتن به دنبال رویارویی مستقیم با ایران نیست و هیچ برنامه ای فوری برای پایان دادن به یك مأموریت ندارد كه كشور میزبان ، سوریه ، آن را غیرقانونی می داند.

23311

دکمه بازگشت به بالا