استان ها

دستگاه قضا با تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی برخورد قاطع می‌کند

به گزارش خبرگزاری مجله روز یزد؛ اسماعیل دهقان شوازی در نشست صیانت از حقوق بیت المال ، با تأکید بر لزوم حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ، اظهار داشت: طبق قانون استفاده از اراضی کشاورزی ، هرگونه تغییر در استفاده غیر مجاز از مزرعه ممنوع است. و عملیات باغ و متخلفان مطابق قانون رفتار می شود.

وی افزود: تأکید بر همکاری و تعامل دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از فرسایش خاک و تبدیل زمین های کشاورزی و مراتع حاصلخیز و همچنین حفظ رطوبت محیط شهری است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقدامات دادگستری در کاهش مصادره اراضی ملی بسیار م effectiveثر بوده است و همین امر موجب سو theاستفاده ذی نفعان برای افزایش تغییرات کاربران غیرمجاز شده است ، بنابراین نیاز و حساسیت دستگاه های مسئول برای این منطقه طلبد.

رئیس دادگستری شهرستان بافق ادامه داد: سازمان آب منطقه ای نیز موظف است در اراضی چاه های کشاورزی که کاربری آنها تغییر کرده است با همکاری جهاد کشاورزی مطابق قانون میزان آب را از پروانه بهره برداری کاهش دهد.

دهقان در مورد کاهش تعداد پرونده های مربوط به زمین خواری و تغییر کاربری های غیر مجاز ، تصریح کرد: دستگاه های ذیربط ، از جمله امور ارضی ، باید اقدامات پیشگیرانه خود را با توجه به زمین و زمین تنظیم کنند تا از ورود حجم زیاد جلوگیری شود. از این مشکل باید در سیستم قضایی جلوگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا