استان ها

کاهش و کنترل سیلاب شهری از طریق مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز

مجله روز / لرستان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: کاهش یا کنترل سیلاب شهری فقط از طریق مدیریت جامع حوزه آبخیز امکان پذیر است.

رضا چمن پیرا در گفت وگو با مجله روز ، در مورد علل وقوع سیلاب های شهری اظهار داشت: مشکلات سیلاب های شهری عمدتا مربوط به مناطق مرتفع یا حوزه های آبخیز است.

وی ادامه داد: “تخریب جنگل ها و مراتع به طور خاص و از بین بردن پوشش گیاهی زمین به طور کلی در مناطق مرتفع و کوهستانی با تغییر کاربری اراضی جنگلی و جنگلی به کشاورزی ، مسکونی و صنعتی ، به نوعی اصول و بدون اصول هیچ نفوذی ایجاد نمی کند “. آب وارد زمین می شود و باعث می شود آب متمرکز و رواناب شدیدتر شود.

عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان افزود: “علاوه بر این ، عوامل ذکر شده باعث افزایش بار رسوب و مواد معلق در آب می شوند و به طور تصاعدی انرژی مخرب سیل را افزایش می دهند. “

چمن پیرا اظهار داشت: ناآگاهی از مدیریت شهری حوزه های رودخانه ها و بکارگیری کارشناسان و مشاوران در زمینه مدیریت حوزه رودخانه ها در شهرداری ها و دستگاه های ذی صلاح ، به منظور از بین بردن گره های موجود در حال انجام است. رودخانه ها ، کانال ها و رودخانه ها باعث طغیان در پله ها و خیابان ها شده است و انواع خسارات اقتصادی را به بار آورده است. او متولد شده است.

این دستیار تحقیقاتی مرکز تحقیقات لرستان در زمینه حفظ و مدیریت حوضه های خاک اظهار داشت: کاهش یا کنترل سیلابهای شهری تنها از طریق مدیریت جامع حوزه رودخانه امکان پذیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا