تندرستی

کوچک‌ترین عضو خانواده کهکشانی سامسونگ / گلکسی S24 همان همیشگی اما کامل‌تر

اولین و کوچک‌ترین گوشی کهکشانی از سری گلکسی اس 24 برای کسانی ساخته شده که با کمترین هزینه می‌خواهند به محصولی از پرچمداران جدید سامسونگ دسترسی پیدا کنند. بیایید با مشخصات و ویژگی‌های گلکسی S24 بیشتر آشنا شویم.

طراحی گوشی سامسونگ S24

زبان طراحی گوشی‌های سامسونگ و به‌خصوص پرچمداران سری گلکسیS24 به شکلی مشخص رسیده و در سال‌های اخیر تغییر چندانی نداشته است. در جلو نمایشگری با کمترین حاشیه دیده می‌شود که امسال حاشیه‌های آن متقارن شده است. در عقب نیز پنل پشتی از جنس شیشه مات است و در رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش و زرد عرضه می‌شود. فریم گوشی نیز از جنس آلومینیوم است.

صفحه نمایش گلکسی اس 24

گلکسی S24 نمایشگری 6.2 اینچی با رزولوشن +FHD، نرخ نوسازی 120 هرتزی، فناوری Dynamic AMOLED 2x و حداکثر روشنایی 2600 نیتی دارد. به‌علاوه، این گوشی حالا می‌تواند مانند برادران بزرگ‌تر خود نرخ نوسازی صفحه را از 48 تا 120 هرتز به‌صورت متغیر و با توجه به محتوای نمایشگر تغییر دهد و از قابلیت Vision Booster برای بهبود نمایش محتوا بهره می‌برد.

نمایشگر گوشی سامسونگ اس ۲۴ همچنین از ویژگی‌های +HDR10 و قابلیت Always On یا «همیشه روشن» پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسل در این گوشی به 417 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد.

دوربین گلکسی S24

تولیدکنندگان گوشی‌های امروزی تمرکز زیادی روی دوربین محصولات خود دارند. اس 24 سامسونگ در قاب عقب از دوربین سه‌گانه‌ای استفاده می‌کند که شامل یک لنز اصلی عریض 50 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F/1.8، فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لرزشگیر اپتیکال (OIS) است.

دوربین دوم از نوع تله‌فوتو با سنسور 10 مگاپیکسلی، گشادگی دیافراگم f/2.4، زوم اپتیکال 3 برابری (زوم فضایی 30 برابری)، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال است. دوربین سوم نیز از نوع فوق‌عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی است که گشادگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید 120 درجه‌ای دارد. این دوربین قادر به فیلمبرداری 12 بیت 8K با نرخ 30 فریم‌برثانیه است.

کوچک‌ترین عضو خانواده کهکشانی سامسونگ / گلکسی S24 همان همیشگی اما کامل‌تر

در بخش دوربین سلفی، گلکسی اس ۲۴ از دوربین 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه برخوردار است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24

سامسونگ در سری گلکسی اس 24 وقت زیادی را به توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاص داده است. این گوشی با سیستمی موسوم به Galaxy AI یا «هوش مصنوعی گلکسی» امکانات متنوعی را در زمینه‌های گوناگون در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای مثال، با قابلیت Live Translate یا «ترجمه زنده» می‌توانید در لحظه تماس‌های تلفنی را به‌صورت دوطرفه ترجمه کنید و برای انجام این کار به هیچ برنامه دیگری در داخل یا خارج گوشی نیاز ندارید. تمامی این پردازش‌ها روی خود دستگاه انجام می‌شود تا حریم خصوصی آن‌ها ایمن باقی بماند.

سامسونگ در گلکسی S24 از قابلیتی موسوم به Chat Assist یا «دستیار چت» نیز پرده برداشته است که در واقع یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است و می‌تواند مثلاً در تغییر لحن پیام‌هایی که می‌خواهید در پیام‌رسان‌ها ارسال کنید، به کمک شما بیاید.

Note Assist ویژگی هوش مصنوعی دیگری است که اس ۲۴ سامسونگ اضافه شده و در برنامه Samsung Notes به یاری شما می‌آید تا متن‌هایی که توسط هوش مصنوعی رونویسی یا خلاصه شده‌اند را مرتب و سازمان‌دهی کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم Galaxy AI، دسترسی به قابلیتی موسوم به Circle to Search است. با این ویژگی در گلکسی اس ۲۴ می‌توانید پس از نگه‌داشتن دکمه مجازی صفحه هوم، دور هر محتوایی که می‌خواهید خط بکشید یا آن را هایلایت کنید تا درباره آن جستجو کنید.

هوش مصنوعی گلکسی در بخش دوربین به اس 24 سامسونگ قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌کند. افزون بر بهبود کیفیت تصاویر زوم و عکاسی شبانه، می‌توانید به گزینه‌هایی برای ویرایش تصاویر دسترسی داشته باشید. این ویژگی‌ها شامل Erase برای پاک‌کردن بخشی از عکس، Re-Compose برای بازسازی یا ترکیب عناصر تصویر و Remaster است. قابلیت Generative Edit نیز به شما اجازه می‌دهد تا با هوش مصنوعی مولد در عکس‌های خود دستکاری کنید؛ مثلاً بخشی از پس‌زمینه را جایگزین یا قسمت‌هایی از تصویر را با عناصر جدید پر کنید.

باتری سامسونگ گلکسی اس ۲۴

گلکسی S24 انرژی خود را از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که از شارژ سیمی 25 واتی، شارژ بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند.

پردازنده سامسونگ S 24

قلب تپنده گلکسی اس ۲۴ تراشه اگزینوس 2400 است که با فرایند تولید 4 نانومتری توسط کسب‌وکار Samsung Foundry ساخته می‌شود. این تراشه یک هسته پردازشی اصلی Cortex-X4 با فرکانس 3.2 گیگاهرتزی، دو هسته پردازشی Cortex-A720 با فرکانس 2.9 گیگاهرتزی، سه هسته پردازشی Cortex-A720 دیگر با فرکانس 2.6 گیگاهرتزی و چهار هسته پردازشی کم‌مصرف Cortex-A520 با فرکانس 1.95 گیگاهرتزی دارد.

البته سامسونگ اس 24 در آمریکای شمالی از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برد.

سامسونگ همچنین وعده پشتیبانی 7 ساله برای انتشار آپدیت‌های سیستم عامل اندروید را برای گلکسی S24 داده است.

گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با قیمت 799 دلار برای مدل پایه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

۵۸۵۸

نشر مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، هدفم این است که با ارائه محتواهایی مبتنی بر تحقیقات علمی، شما را در مسیر سلامتی بهتر همراهی کنم و بهترین روش‌ها و راهکارها را به شما معرفی کنم.
دکمه بازگشت به بالا