جامعه و خانواده

عباسی: طرح اصلاح قانون هوای پاک در نوبت رسیدگی صحن علنی قرار دارد

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون هوای پاک با پیش‌بینی جرم‌انگاری برای متخلفان اجرای این قانون تهیه شده که در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با مجله روز، درباره اقدامات کمیسیون کشاورزی برای مقابله با معضل آلودگی هوا اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی از بعد نظارتی به بررسی نحوه اجرای قانون هوای پاک پرداخته‌ است.

وی توضیح داد: در قانون هوای پاک ۲۲۰ حکم برای بیش از ۳۰ دستگاه پیش‌بینی شده که بررسی‌های نظارتی کمیسیون کشاورزی حکایت از این دارد که حدود ۲۰ حکم به صورت کامل اجرا شده، ۶۰ حکم کمتر از ۵۰ درصد اجرایی شده و اصلا دستگاه‌ها در اجرای ۱۴۰ حکم ورودی نداشته‌اند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: براین اساس ما درخواست اعمال ماده ۲۳۴ درباره استنکاف از اجرای قانون هوای پاک را تهیه کردیم تا دستگاه قضایی درباره ترک فعل‌های دستگاه‌هایی که از اجرای قانون کوتاهی داشتند ورود قضایی کنند و برخوردهایی صورت گیرد مشخصا پنج – شش دستگاه کوتاهی داشتند که یک ماه پیش دستگاه قضا برای آنها حکم انفصال صادر کرد و اخطارهایی داد.

عباسی همچنین تصریح کرد: در حوزه قانون‌گذاری نیز طرح اصلاح قانون هوای پاک مبتنی بر وجود ضمانت‌های اجرایی و جرم‌انگاری در قانون تهیه شده که در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.

وی توضیح داد: با اصلاح قانون هوای پاک می‌توان ضمانت اجرای آن را پیش بینی کرد چون در آن جرم‌انگاری شده است ما به دنبال آن هستیم تا با امضای ۱۰۰ نماینده تقاضای بررسی با اولویت این طرح را به هیات رئیسه بدهیم.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا