ایرانی کسب و کارجامعه و خانواده

انواع استایل دارک (Dark Style)

استایل دارک (Dark Style) را می شناسید؟ اسمش تا به حال به گوشتان خورده است؟ خب دارک در معنای کلمه یعنی تیره. استایل دارک به تیپ لباس های تیره و عموماً به رنگ مشکی اشاره دارد. دارک استایل فوق العاده شیک و جذابی است و می توانید در تمام موقعیت ها، چه موقعیت های رسمی و مهمانی ها چه موقعیت های تفریحی یا کاری از آن استفاده کنید. اگر می خواهید ترفندهای داشتن یک استایل دارک پسرونه خوش تیپ را بشناسید یا دوست دارید بدانید خانم های زیبا و متفاوت از چه قوانینی برای ایجاد «استایل دارک زنانه» استفاده می کنند؛ این مقاله را از دست ندهید.

رنگ مشکی (Black color)، یکی از پرکاربرد ترین رنگ هایی است که اکثر افراد صرف نظر از زن و مرد، برای پوشیدن لباس های خود بهره می‌برند.

رنگ‌های تیره از جمله سایه سیاه، در مد و استایل سیاه یا دارک و محیط های کاری، اداری، رسمی و برخی از مراسم عروسی و مهمانی ها بسیار پر کاربرد است. شاید شما هم دیده باشید که همیشه لباس‌های رسمی و کیف اداری رنگ‌های تیره و یا خنثی دارند.

 رنگ‌های خنثی که رنگ سیاه یکی از این گزینه هاست، در بین جوانان و مد و فشن آن ها، بسیار پر طرفدار و محبوب میباشد. مد و استایل دارک (Dark Style) یکی از انواع مدو فشن است که از طرفداران خاص خود بهرمند شده است. این تیپ از خصوصیات، ویژگی های خاصی برخوردار است که در ادامه آن را برای شما شرح می‌دهیم.

لباس هایی با رنگ مشکی را می‌توانید به راحتی با اکسسوری ها و لباس هایی با رنگ های دیگر ست کنید، بدون این که ناهماهنگی به وجود بیاید. شما باید در نظر داشته باشید که اگر اصول و قواعد استفاده از مد و استایل سیاه یا دارک را در نظر نگیرید، حس یکنواختی و کسل کنندگی به اطرافیان منتقل خواهید کرد.

مد و استایل دارک یا Dark Style چیست؟

استایل دارک (Dark Style) همانطور که از نامش پیداست، سبکی از پوشش است که در آن از لباس ها و اکسسوری های رنگ مشکی بهره گرفته می‌شود. رنگ مشکی مظهر قدرت و جذابیت است.

پوشیدن لباس هایی به رنگ سیاه از دید دیگران، شما را بسیار شیک و جذاب نشان می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید که در استایل دارک باید لباس های شما سر تا پا مشکی باشند تا این سبک پوشش حفظ شود.

برای اینکه با اصول و قواعد این استایل و پوشیدن رنگ مشکی بیشتر آشنا شوید و نکات استفاده از رنگ مشکی در این استایل را بدانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قبل از انتخاب این سبک، بهتر است حتما در مورد انواع فرم بدن، انواع فرم صورت و انواع استایل، اطلاعات کافی را آموزش ببینید و سپس شروع به انتخاب تیپ مناسب خود کنید.

ویژگی ها و نکات طلایی هنگام استفاده از رنگ مشکی

  • داشتن استایل دارک راحت است: داشتن استایل دارک با رنگ سیاه (Dark) کار دشواری نیست و شما می‌توانید با لباس ها و اکسسوری های سر تا پا مشکی این سبک پوشش را برای خود ایجاد کنید. ممکن است شما بخواهید با سایه روشن های دیگر این رنگ، در لباس های خود تنوع به وجود بیاورید.
  • تیپ و مدی همه فن حریف: تنها رنگی که شما می توانید با آن استایل رسمی و غیررسمی داشته باشید، رنگ سیاه است که فقط در عناصر آن می‌توانید تغییراتی اعمال کنید.
  • ست کفش در مد دارک: اگر می‌خواهید استایل رسمی دارک را داشته باشید، کفش های بروژ و لوفر گزینه های مناسبی هستند. در صورتیکه استایل شما غیر رسمی است، کفش کالج انتخاب عالی خواهد بود.
  • در مورد تیپ دارک، مراقب یکنواختی باشید: از آنجایی که سبک پوشش دارک یا مشکی، می‌تواند خسته کننده باشد، برای اینکه استایل خود را از حالت یکنواختی در بیاورید، بهتر است از پارچه هایی با جنس های مختلف بهره بگیرید. برای مثال پیراهن نخی به همراه کت براق مشکی می تواند گزینه خوبی برایتان باشد.
  • همان‌طور که می‌دانید، استفاده از لباس مشکی شما را لاغرتر نشان می‌دهد. بنابراین اگر می خواهید این خطای دید را افزایش دهید و کمر شما باریک تر به نظر برسد، از یک کمربند استفاده نمایید. بدین ترتیب استایل شما از حالت یکنواختی و سادگی در می‌آید.
  • برای ایجاد تنوع در سبک دارک، می توانید از طرح های گرافیکی متنوع در لباس های خود بهره ببرید. طرحی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با سن، موقعیت شغلی و اجتماعی شما باشد. استقاده از این طرح ها و رنگ‌ها در استایل مشکی می تواند روح تازه ای به استایل شما ببخشد.
  • از ترکیب رنگ مشکی و سایز رنگ ها غافل نشوید: یک روش دیگر برای اینکه لباس های مشکی شما از حالت سادگی و یکنواختی در بیایند، استفاده از رنگ دوم در کنار رنگ مشکی می باشد. برای مثال شما می توانید برای اکسسوری های خود مثل کمربند، کیف مجلسی و یا زیورآلات از رنگ طلایی و یا نقره ای بهره بگیرید.
  • از مانتو و شلوار یک رنگ تیره استفاده کنید: یکی از تکنیک های استایل دارک، استفاده از انواع مدل مانتو و انواع مدل شلوار به رنگ تیره و مشکی است.

رنگ شناسی رنگ سیاه Black یا تیره (Dark)

همانطور که در بالا اشاره شد، رنگ مشکی می‌تواند خسته کننده و حتی دلهره آور باشد! اما در عین حال شیک و جذاب است. همچنین این رنگ مناسب مراسم رسمی، غیر رسمی و محیط های اداری و کاری می باشد. رنگ سیاه مظهر قدرت، ناراحتی، برجسته بودن و پر رمز و راز بودن اشخاص است. رنگ سیاه شامل همه سایه ها است که تمام نور را به خود جذب می کند. در واقع این رنگ، خودش یک رنگ اصلی محسوب نمی‌شود بلکه ترکیبی از همه سایه های دیگر هست.

چگونه تیپ و استایل دارک برای خود بسازید؟

اگر می خواهید استایل شما نزدیک به تیپ و مد کژوال باشد، از یک تیشرت و پیراهن مشکی استفاده کنید. لباس های جین طرفدارن زیادی در میان عموم مردم دارند که در استایل دارک می توانید از جین بهره بگیرید. به عنوان مثال پیراهن جین مشکی را با یک عدد شلوار جین سیاه و یا خاکستری ست کنید. بهترین انتخاب برای فصل تابستان لباس های کتان هستند یک پیراهن کتان به رنگ سبز تیره یا سورمه ای به همراه شلوار جین مشکی استایل شما جذاب و خواستنی می کند.

در خصوص شلوارهایی که برای این استایل استفاده می‌شود، می توان از جنس های مختلف جین، کتان، پارچه ای و … بهره گرفت. اما بهترین گزینه جنس شلوار برای سبک دارک، شلوار جین تیره می باشد. زیرا شلوار جین را می توانید با هر لباسی ست کنید و بپوشید.

کفش یکی از مهمترین اکسسوری های مورد استفاده در تیپ و مد دارک است که نباید از آن غافل شد. کفش مشکی بهترین انتخاب برای استایل دارک می باشد زیرا می توان آن را با تمامی لباس های تیره ای که می پوشید، ست کنید. کفش کالج، اکسفورد، لوفر و اسنکیرزهای مشکی گزینه های خوبی برای این تیپ مشکی هستند. در رابطه با اکسسوری های این استایل باید بگوییم که قطعا همه آنها باید به رنگ سیاه باشند. برای مثال کروات کاملا مشکی و یا با زمینه سیاه و طرح دار (طرح ها با رنگی دیگر) می تواند تیپ مشکی شما را حفظ کند. همچنین عینک آفتابی سیاه و یا با فریم فلزی نیز انتخابی مناسب است. ساعت مشکی و زیورآلات فلزی و یا مشکی (دستبند، گردنبند و… ) همگی قابل ست شدن با بقیه مولفه های تیره در این استایل هستند. در تیپ و استایل دارک معمولاً از کوله پشتی و یا کیف های اسپرت تیره استفاده می‌شود.

تیپ و استایل دارک مناسب چه فصلی از سال است؟!

از این نوع مد و استایل در چهار فصل سال می توانید استفاده کنید. اما توصیه می شود که در تابستان از پوشیدن لباس‌های تیره و (DARK clothing) خوداری کنید. لباس تیره تمام گرمای نوی افتاب را به خود جذب می کند و در نتیجه باعث گرم تر شدن شما در این فصل گرم سال خواهد شد.

آیا مد و استایل دارک برای شما مناسب است!؟!

اکثر زنان و مردان، علاقه‌مند به تیپ و استایل مشکی (Black style) هستند. شاید محبوبیت رنگ مشکی در پوشش و استایل، قابل ست بودن این رنگ با همه لباس ها و اکسسوری های دیگر باشد. زیرا شما براحتی می‌توانید رنگ‌های تیره بخصوص سایه های سیاه را مولفه های دیگر از جنس ها و رنگ های مختلف بدون محدودیت ست کنید و بپوشید.

در حالی که رنگ‌های دیگر و رنگ‌های جیغ و شاد به این صورت نیستند و باید به هنگام استفاده از رنگ های مختلف به قوانین و قواعد توجه داشته باشید. پوشیدن لباس به سبک دارک، کار چندان دشواری نیست و شما با آگاهی از چند نکته اساسی، می‌توانید یک تیپ مشکی داشته باشید.

شاید یکی از دلایل علاقه بسیاری از افراد به این رنگ و استایل همین موضوع باشد. اگر شما نیز خواستار رنگ سیاه هستید، با استفاده از این راهنما و مطلب می توانید استایل مشکی خود را شیک تر و اصولی تر نمایید. نظر شما در رابطه با این استایل و رنگ‌های تیره بخصوص رنگ مشکی چیست؟رنگ مورد علاقه شما کدام است؟

قوانین استایل دارک پسرانه

لازم است بدانید رنگ کلاسیک مشکی یکی از رنگ های مورد علاقه آقایان است؛ به خصوص آقایان لاغر اندام و قدبلند. زیرا این رنگ کلاس و وقار خاصی به مرد می بخشد. دانستن این نکات در ایجاد تیپ اسپرت مردانه خیلی به کارتان می آید. در اینجا مهم ترین نکات مد و استایل سیاه مردانه آورده شده است:

استایل کژوال

استایل کژوال همان استایل راحتی یا پوشش روزمره است که برای رفتن به خرید و انجام فعالیت های خود از آن استفاده می کنید. ممکن است تعجب کنید ولی حتی در این استایل هم می توانید جذاب و خوش قیافه به نظر برسید؛ برای مثال
می‌توانید یک شلوار لی نسبتاً تنگ را انتخاب کرده و آن را با یک لباس سایز بزرگ یعنی تیشرت مشکی بلند، راحت و بدون آستین ست کنید. در هوای سرد می توانید رنگ مشکی را در استایل با هودی به کار ببرید یا یک ژاکت چرمی به پوشش خود اضافه نمایید.

در انتخاب کفش پیشنهاد ما به شما کفش های کتانی سفید یا کانورس است؛ این کفش ها زیبایی استایل مرد را دوچندان می‌کنند!

استایل مهمانی

انتخاب نوع استایل دارک در مهمانی به انتخاب خودتان بستگی دارد؛ اگر طرفدار تیپ های غیررسمی مثل تیپ لشی یا کمی متعادل تر هستید بهتر است از شلوار لی تنگ و تیشرت به همراه ژاکت بمب افکن و کفش های اسپرت مشکی یا سفید استفاده کنید. اما اگر مهمانی رسمی است و دوست دارید اطرافیان را بیشتر تحت تأثیر قرار دهید توصیه می کنیم با پیراهن دکمه دار و کت شلوار مشکی ظاهر شوید؛ یک جفت چکمه چرم مشکی یا کفش مجلسی جذابیت استایل شما را تکمیل می‌کند.

بد نیست با یک ساعت مچی فلزی به رنگ مشکی یا نقره ای رنگ و لعاب ویژه ای به استایل خود ببخشید. اگر داشتن استایل برای قد بلند مدنظرتان است، پس خیلی در انتخاب لباس مهمانی دقت کنید.

استایل کاری

یکی دیگر از موقعیت هایی که می توان در آن «استایل دارک پسرونه شیک» را به کار برد در محل کار است. در محیط کار و بیزنس خیلی لباس درجه یک و گران قیمت مطرح نیست؛ بلکه فقط باید نکات خلاقانه برای داشتن یک تیپ شیک در عین حال بامتانت را رعایت کنید. برای مثال در زمستان می توانید یک شلوار رسمی به همراه کت و ژاکت بپوشید یا در تابستان ست شلوار مشکی یا نخی با پیراهن دکمه دار آکسفورد را مدنظر داشته باشید. اگر دوست دارید کمی راحت تر باشید شلوار مجلسی را با تیشرت یقه دار یا تیشرت و ژاکت همراه کنید.

کفش مردانه به رنگ مشکی بهترین ایده برای داشتن استایل کاری جذاب و چشمگیر است.

استایل خیابانی

جالب است بدانید استایل خیابانی(Street Style)  امروزه بخش بزرگی از مد آقایان را شامل می‌شود و راه های زیادی برای داشتن استایل دارک خیابانی وجود دارد. بر این اساس می توانید از تیشرت های مشکی بلند با شلوار جین های تنگ استفاده کنید؛ در فصل سرما پوشیدن ژاکت های پافر و هودی به همراه شلوارهای باری ترفند مناسب دیگری برای داشتن استایل خیابانی به شمار می آید.

اصول استایل دارک زنانه

مثل آقایان خیلی از خانم ها هم با لباس تمام مشکی احساس خوب و شگفت انگیزی دارند. فراموش نکنید استفاده از رنگ مشکی برای خانم ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا مردها زنانی که لباس های مشکی به تن دارند را قدرتمندتر و مستقل تر از سایر زنان می بینند! بنابراین ما نکات لازم برای داشتن استایل دارک زنانه را در اینجا آورده ایم:

استایل مشکی و رنگی

استایل تمام مشکی زیباست اما بد نیست گاهی رنگ های دیگر هم برای جان بخشیدن به آن اضافه کنید؛ درواقع می توانید در حالی که 90 درصد ظاهر شما سیاه است رنگ های خلاقانه دیگری در استایل خود قرار دهید تا بیشتر به چشم بیایید. این کار را می توانید با افزودن یک رنگ سایه روشن یا پاستلی به ناخن های خود انجام دهید یا یک روسری رنگی به سر کنید یا کفش هایی بپوشید که مشکی نیستند!

استایل مشکی زمستانه

یکی از زیباترین انواع «استایل دخترانه دارک» استایل زمستانی است. بهتر است در کنار لباس گرم زمستانی شامل پالتو، کلاه و چکمه با یک آرایش ملایم در جمع ظاهر شوید. از کشیدن خط چشم های تند و غلیظ صرف نظر کنید و سعی کنید در آرایش سایه چشم روشن و براق به کار ببرید؛ همچنین از رژ لب صورتی کمرنگ استفاده کنید. هدف از آرایش ملایم این است که شما می خواهید تعادل رنگ های تیره را در فصل سرما در استایل خود برقرار سازید در غیر این صورت تیپ شما به استایل گوتیک، نوعی استایل عجیب و منحصر با آرایش  سیاه، نزدیک خواهد شد!

استایل مشکی با جواهرات

دارک، فقط به رنگ سیاه لباس محدود نمی شود. برای این که یک تیپ زیبا و متنوع داشته باشید که خسته کننده هم نباشد پیشنهاد می کنیم جواهرات را چاشنی پوشش خود کنید؛ زیورآلاتی مثل گردنبند بلند یا گوشواره های شرابه ای تأثیر مثبتی روی ظاهر شما دارد و باعث می شود خاص و منحصر به نظر برسید.

صحبت آخر

زیبایی استایل دارک هم استایل دارک پسرونه هم ایده های استایل دارک زنانه آن را به بخش محبوبی از مد لباس در دنیا تبدیل کرده است؛ بهتر است از دیگران عقب نمانید و استایل مشکی مناسب خود را پیدا کنید؛ پشیمان نمی شوید!

سؤالات متداول

به طور کلی استایل دارک برای چه موقعیتی مناسب تر است؟

ببینید یادتان باشد مشکی رنگ مادر است و وجود آن در هر استایلی جذابیت خاصی ایجاد می کند. فرقی ندارد عروسی بخواهید بروید یا مراسم سوگواری؛ با مشکی در همه موقعیت ها می توانید هم زیبا و دلربا ظاهر شوید هم سنگین و باشخصیت!

استایل دارک برای خانم هاست یا آقایان؟

یکی از بارزترین ویژگی های این استایل عدم محدودیت آن است؛ هم خانم هم آقا می تواند این استایل کلاسیک و تاریخی را به کار ببرد.

دکمه بازگشت به بالا