بین الملل

الحکیم: گفت‌وگو با رهبری سوریه برای همه کشورهای منطقه یک ضرورت است

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با رئیس جمهوری سوریه بر لزوم تقویت همکاری بین دمشق و بغداد در تمامی پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش مجله روز، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کردند که ثبات سیاسی و امنیتی عراق، تأثیر مثبتی بر منطقه و نقش آتی عراق دارد.

وی افزود که عراق به خاطر وزنی که از نظر تاریخی و جغرافیایی دارد و جایگاهی که در سطح منطقه از آن برخوردار است، نقش سیاسی و اقتصادی آن، بنیادین است.

دو طرف در مورد روابط دو کشور، تحولات سیاسی منطقه و تحولات بین‌المللی که به نوبه خود در کشورهای خاورمیانه منعکس شده است گفت‌وگو کردند.

به نقل از میدل ایست نیوز، از طرفی دیگر، الحکیم گفت که گفت‌وگو با رهبری سوریه در خدمت دو کشور و برای همه کشورهای منطقه یک ضرورت است و خروج سوریه از بحران نتایج مثبتی برای همسایگان به همراه خواهد داشت و ثبات سوریه به طور کلی ثبات منطقه است.

الحکیم خاطر نشان کرد که گشایش سیاسی در قبال سوریه ناشی از ثقل این کشور است و در عین حال برای همه کشورهای منطقه، نه فقط سوریه، منافع و منفعت دارد.

وی بر لزوم تقویت همکاری بین دمشق و بغداد در تمامی پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا