بین الملل

۳ درخواست دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خواستار توقف حضور نظامیان غیرقانونی خارجی در خاک سوریه ، لغو تحریم های اقتصادی غرب و حمایت از تلاش های دولت برای مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش مجله روز ، به نقل از خبرگزاری سانا ، بسام صباغ ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت گفت که برخی کشورها همچنان مانع حل بحران سوریه می شوند و خواهان ثبات در این کشور نیستند.

وی افزود: قطعنامه ها و آشتی های صورت گرفته در استان درعا نشان دهنده تمایل سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات در سراسر کشور و تامین امنیت شهروندان آن است.

صباغ در جلسه شورای امنیت گفت که حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه باید پایان یابد ، اقدامات اقتصادی اجباری غرب باید کنار گذاشته شود و از تلاش های دولت برای مبارزه با تروریسم باید حمایت شود.

گوئررو پدرسن ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز اعلام کرد زمان و مکان نشست بعدی کمیته قانون اساسی سوریه مشخص می شود.

وی افزود که پس از هشت ماه مذاکرات شدید با روسای کمیته قانون اساسی سوریه ، در مورد رویه مذاکرات به توافق رسید و دعوتنامه هایی برای شرکت در ششمین نشست کمیته در ژنو ارسال شد.

پدرسن گفت که این کمیته قصد دارد در 18 اکتبر در ژنو ملاقات کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا