بین الملل

پیام مکتوب ایران به شورای امنیت سازمان ملل درباره شهادت فخری زاده

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، رویترز گزارش داد که ایران پیامی کتبی به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده است مبنی بر اینکه نشانه های جدی وجود دارد که اسرائیل مسئول ترور محسن فخری زاده ، دانشمند است. هسته ای ایران.

به گزارش الجزیره ، مجید تختروانچی ، نماینده دائمی ایران در سازمان ملل در این پیام در مورد اقدامات بی پروای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی ، به ویژه در دوره باقی مانده از ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، هشدار داد.

این پیام همچنین نشان می دهد که ایران تمام اقدامات لازم را برای محافظت از مردم و منافع خود انجام خواهد داد و این حق را برای خود محفوظ می دارد.

تختوروانچی نیز در نامه خود این اقدام را نقض قوانین بین المللی و طرحی برای تخریب منطقه غرب آسیا توصیف کرد و از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد خواست این اقدام را محکوم کند. .

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه خود همچنین به خدمات دکتر محسن فخری زاده برای تهیه کیت تشخیص ویروس تاج و تلاش وی برای مبارزه با شیوع ویروس اشاره کرد.

پیش از این ، مجید تختروانچی ، سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک ، پس از ترور محسن فخری زاده ، رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری سازمان ملل در توئیتی نوشت. وزارت دفاع: برای ایجاد تخریب در منطقه ما طراحی شده است.

وی تأکید کرد که این تصمیم توسط شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل گرفته شده است.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا