بین الملل

نماینده جهاد اسلامی: وحدت و تداوم مبارزه بهترین راهبرد مقابله با صهیونیست‌هاست

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در اظهاراتی به بیان دیدگاه‌های خود درباره مهمترین راهبرد مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نقش جهان اسلام در پایان دادن به این تجاوزات پرداخت.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در مصاحبه با مجله روز با اشاره به تحولات اخیر فلسطین که در نتیجه حملات وحشیانه اشغالگران علیه ملت فلسطین و مسجدالاقصی به‌وقوع پیوسته و واکنش‌های بین‌المللی را در محکومیت این اقدامات به دنبال داشته، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید و مشاهده می‌کنید محکومیت‌ها و بیانیه‌هایی که از سوی طرف‌های مختلف صادر می‌شود حتی از بالاترین سطوح و از بزرگترین و قدرتمندترین کشورها نمی‌تواند در جلوگیری از اقدامات رژیم اسرائیل تاثیر بسیاری داشته باشد؛ اعم از مخالفت‌ آمریکا، کشورهای اروپایی و نیز مخالفت کشورهای عربی همچون اردن و غیره که عملا مسئولیت اداره مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی در قدس را دارد. اسرائیل همه این امور را نادیده گرفت.

وی درخصوص بهترین راهبرد مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها توضیح داد: تنها چیزی که می‌تواند اسرائیل را متوقف کند، مبارزه، جهاد و مقاومت است. این تنها راهی است که همواره باعث شده تا اسرائیل در مرزهای مشخصی توقف کند. اگر مقاومت مردم ما در قدس نبود، اگر این انتفاضه مردمی در کرانه باختری و سرزمین‌های ۱۹۴۸ در قدس نبود، قطعا شاهد امری جز این بودیم. بنابراین بهترین استراتژی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی با توجه به تجربه اخیر، وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین و تداوم مبارزه و مقاومت آن در همه اشکال از جمله مردمی و غیرمردمی خواهد بود. این موضوعی است که می‌تواند رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

ابوشریف خاطرنشان کرد: علاوه بر این، حمایت کشورها از محور مقاومت نیز به این مسئله کمک می‌کند. آنطور که دیدیم چند موشک از جنوب لبنان شلیک شد و همینطور از سوریه و نوار غزه که رژیم اشغالگر را دستپاچه کرد و فضایی از ترس، شک و ناتوانی را در رهبری صهیونیسم ایجاد کرد. به نظر من ایستادگی جدی از سوی محور مقاومت و راهبرد جدی یعنی هماهنگی رویکردها از سوی همگان و اینکه قدس خط قرمز باشد می‌تواند اقدامات صهیونیست‌ها را خنثی کرده یا به آن پایان دهد. اما قدس قطعا نیازمند آزادسازی از دست صهیونیست‌ها است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد: مقدسات دو میلیارد مسلمان توسط اشغالگران و گله‌های شهرک‌نشینان مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد. بنابراین امت اسلامی باید موضعی جدی و واقعی در قبال مقدسات اسلامی در قدس و علیه یهودی سازی قدس اتخاذ کند که طبعا باید نخست با تکیه بر ملت فلسطین و سپس محور مقاومت باشد و نیز باید در رویارویی با اشغالگران جدی باشند و قطعا باید رویکرد حامی و پشتیبانی بزرگی از سوی کشورها و سازمان‌های عربی و اسلامی و ملت‌ها وجود داشته باشد.

ابوشریف در پاسخ به سوالی در خصوص انتظار عملی از جهان اسلام برای رویارویی با این حملات تاکید کرد: البته کشورهای اسلامی کوچک نیستند و رویکرد آنها نیز کم‌اهمیت نخواهد بود. کشورهای اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند و می‌توانند حتی از طریق رویکرد سیاسی و رویکرد یا اقدام یکپارچه اگرچه نظامی نباشد، تاثیر مهم و بزرگی بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن بگذارد. اما قطعا ملت فلسطین در حمایت و دفاع از مسجدالاقصی مسئولیت بزرگتری دارد. محور مقاومت نیز به عنوان جبهه جدی، وفادار و دارای مشروعیت باید آماده تحولات پیش رو باشد و این جبهه می‌تواند پس از آن جهان اسلام را به سمت درست و صحیحی حرکت دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا