فرهنگ و هنر

انسان مومن برای رسیدن به حیات طیبه در مسیر لقاء پروردگار گام برمی‌دارد

مجله روز/مازندران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه آیات قرآنی با نگاه توحیدی، حیات طیبه را برای خلق ترسیم می‌کند، گفت: انسان خدا را با چشم قلب مشاهده می‌کند. خداوند بی‌نهایت است، با ذکر دائم حق به حیات طیبه می‌رسیم.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی شامگاه جمعه ۶ بهمن ماه در جمع مردم بهشهر در مسجد روستای پاسند، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: همه انسان‌ها در مسیر لقاء پروردگار قرار دارند اما مومنان در مسیر لقاء الله هستند؛ کفار و منافقان انسان هایی هستند که در قیامت نه زنده می‌شوند و نه می‌میرند.

وی با اشاره به اینکه انسان هرچه در دنیا کشت کند در آخرت برداشت می‌کند، با طرح این سوال که انسان در مسیر لقاء پروردگار چه چیزی به همراه دارد، افزود: پروردگار می‌فرمایند کسی که مومن بود و عمل صالح انجام داد به حیات طیبه می‌ماند و زنده می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی بیان کرد: سخن خداوند حق است و ظلمت در آن راه ندارد. در قران آمده است؛ صاحبان عقل کسانی هستند که در همه حال به یاد خدا باشند.

وی با بیان اینکه ایات قرانی با نگاه توحیدی حیات طیبه را برای خلق ترسیم می‌کند، افزود: انسان خدا را با چشم قلب مشاهده می‌کند. خداوند بی‌نهایت است، با ذکر دائم حق به حیات طیبه می‌رسیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر انسان بخواهد در مسیر نور حق حرکت کند باید به خدا ایمان بیاورد و با تقوا باشد، اینگونه تصمیماتش همراه با نور خدا می‌شود.

این مسئول با اظهار اینکه ما در این دنیا آمدیم تا به کمال برسیم، یادآور شد: خداوند انس و جنس را خلق کرد تا عبادت شود، این عبادت انسان را به عروج می‌برد.

ایت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از آثار مهم نگاه توحیدی این است که انسان حق متعال را سلطان این عالم ببیند و ذکر خدا را در قلب داشته باشد و بداند تمام عوالم وجود حق متعال است و در همه جا اهل ظهور و بروز است.

وی به فضائل ماه رجب پرداخت و گفت: ماه رجب ماه عبادت حق تعالی و ماه باور به استغفار است. خداوند پذیرای کسانی است که توبه از خطاهای گذشته می‌کنند.

این عضو خبرگان رهبری افزود: هرچه برای رسیدن نور الهی و برای اصلاحمان قدم برداریم به نور خدا نزدیک‌تر می‌شویم.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا