بین الملل

رئیس واگنر: کنترل باخموت را به دست گرفتیم

موسس گروه خصوصی نظامی روسیه موسوم به واگنر اعلام کرد نیروهای این گروه توانسته‌اند سرانجام پس از ماه‌ها نبرد کنترل شهر باخموت در شمال دونباس (شرق اوکراین متشکل از دونتسک و لوهانسک) را به دست بگیرند.

رئیس واگنر: کنترل باخموت را به دست گرفتیم

رئیس واگنر هم‌چنین اعلام کرد نیروهای این گروه در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد) از منطقه عقب نشینی کرده و کنترل شهر را به نیروهای ارتش روسیه می‌سپارند.

پریگوژین مدعی شده نیروهای آنها در نبرد باخموت تنها بوده‌اند و نیروهای ارتش روسیه به آنها کمک نکرده‌اند.

در همین حال سخنگوی فرماندهی شرق اوکراین سقوط کامل باخموت را تکذیب کرده و مدعی شده نیروهای ارتش اوکراین هم‌چنان کنترل بخش جنوب غرب این شهر را در دست دارند.

رئیس واگنر هم‌چنین ویدئویی از خود در مقابل تعدادی از نیروهای واگنر منتشر کرده که در شهر باخموت با پرچم روسیه ایستاده‌اند.

رئیس واگنر: کنترل باخموت را به دست گرفتیم

پریگوژین در پیام ویدیویی منتشر شده در تلگرام گفت: از ظهر ۲۰ می ۲۰۲۳، “آرتیوموفسک” (نام روسی باخموت) به طور کامل گرفته شد.

باخموت، واقع در شمال شهر دونتسک، ماه‌هاست که مرکز درگیری‌های روسیه و اوکراین بوده است. این شهر یک مرکز حمل و نقل مهم است که محل تلاقی راه‌های زیادی در منطقه دونباس است و به عنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین استفاده می‌شده است.

310310

دکمه بازگشت به بالا