ایرانی کسب و کارعمومی

چرا تلویزیون سونی نخریم

گاهی اوقات تلویزیون‌های سونی دچار مشکلاتی می‌شوند که اکثرا کاربران تاکنون با آن مواجه شده‌اند. مطمئنا می‌دانید که و LCD جزء پرکاربردترین تلویزیون در بازار هستند و استفاده از آن‌ها علاوه بر منزل در محل کار، شرکت‌ها، هتل‌ها و… نیز استفاده می‌شود. در صورتی که استفاده بیش از حد غیر اصولی و نادرست با این تلویزیون‌ها داشته باشیم سبب به‌روز مشکلاتی خواهیم شد. فراموش نکنید که عملکرد درست تلویزیون‌ها به قطعات آن بستگی دارد و اگر به‌درستی از آن‌ها استفاده نشود یکسری مشکلات جدی را به همراه دارد.

اما علت داغ شدن تلویزیون سونی چیست؟ در صورت ایجاد مشکلات باید چیکار کرد؟ در ادامه بیشتر راجع به مشکلات تلویزیون‌های سونی می‌پردازیم.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سونی از جمله مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه شده‌اند. هر چند این مشکل نمی‌تواند تنها برای تلویزیون‌های سونی باشد، بلکه در تمام برند و مدل‌ها امکان به‌روز این مشکل وجود دارد.

از جمله دلایلی که سبب ایجاد این مشکل می‌شود شامل ویروسی شدن تلویزیون، خرابی آی سی پاور، کاهش کیفیت در کابل‌ها، معیوب شدن مدار استندبای و از کار افتادن مین برد است.

بهتر است که دستگاه را بررسی کرده و قطعات آسیب دیده را تعویض کنید. همچنین اگر تلویزیون ویروسی است باید از طریق ریستارت کردن تلویزیون این مشکل را حل کرد.

روشن نشدن تلویزیون سونی

بعضی مواقع تلویزیون روشن نمی‌شود و این اتفاق افراد را نگران می‌کند که نکند تلویزیون سوخته باشد. در این زمان بهتر است که در ابتدا دستگاه را با دکمه خاموش و روشن کردن امتحان کنید. در مرحله بعدی برق را قطع و وصل کرده و با بررسی کابل‌ها مطمئن شوید که این بخش‌ها مشکلی ندارد.

البته روشن نشدن تلویزیون ممکن است به دلیل سوختن مین برد یا برد پاور باشد. بهترین کار در این زمان کمک گرفتن از یک تعمیرکار حرفه‌ای است که مشکل را به صورت تخصصی‌تر حل کند.

دیر روشن شدن تلویزیون

از دیگر معایب تلویزیون سونی می‌توان به دیر روشن شدن آن اشاره کرد که این موضوع به بررسی تخصصی نیاز دارد. این ایراد بیشتر به دلیل پاور برد دستگاه است که در روزهای ابتدایی تنها از طریق چشمک زدن چراغ، نمایش داده می‌شود و در صورتی که این مشکل را برطرف نکنید باعث آسیب دیدن و روشن نشدن تلویزیون خواهد شد.

۵ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

این مشکل بیشتر در تلویزیون‌های crt رخ می‌دهد. بهتر است بدانید تلویزیون‌های سونی از لامپ تصویر استفاده می‌کنند که این لامپ‌ها دارای ۳ تفنگ الکترونیکی هستند و هر یک موظفند یکی از سه رنگ اصلی را تولید کنند.

ساختار این لامپ به‌گونه‌ای تنظیم شده که با ضعیف شدن یک لامپ، دو لامپ دیگر نمایش داده می‌شوند. بنابراین زمانی که تلویزیون سونی ۵ بار چشمک بزند دلیل اصلی آن ضعیف شدن در لامپ تصویر است.

۶ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

۶ بار چشمک زدن نشانه ارورهای تلویزیون سونی و معیوب شدن بک لایت است. بک لایت از ۱۰ تا ۱۸ لامپ فلورسنت تشکیل شده که با نیمه خراب شدن این لامپ‌ها مدارات پروتکتور فعال می‌شود و باعث قطع شدن ولتاژ خواهد شد. گاهی اوقات این مشکل را از طریق عیب‌یابی تلویزیون سونی نیز می‌توان مشاهده کرد.

۴ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

۴ بار چشمک زدن تلویزیون سونی به معنی خراب شدن برد درایو بک لایت و مین برد است. در این زمان بهتر است که هر چه سریع‌تر مشکل را برطرف کرده یا از طریق یک تعمیرکار در این زمینه کمک بگیرید.

۳ بار چشمک زدن تلویزیون سونی

در صورتی که در جلوی تلویزیون‌های سونی این مشکل را متوجه شدید، به این معنی است که اجزاء برد پاور یا مین برد دچار مشکل شده است. اگر این ایراد را همیشه مشاهده کردید، بهتر است به صورت تخصصی‌تر از یک تعمیرگاه در این مورد کمک بگیرید.

نوار صورتی در بالای تصویر

بعضی مواقع با روشن کردن تلویزیون با یک نوار صورتی مواجه می‌شوید که قطر این نوار معمولا ۱۰ سانت است و در بخش بالایی تصویر قرار دارد. همچنین اغلب این نوار قابل مشاهده نیست و با تعویض کردن لامپ تصویر این نوار به صورت پررنگ‌تر نمایان می‌شود.

بد نیست بدانید که اگر نواری به رنگ قرمز در بالای تصویر مشاهده کردید علت اصلی آن بلاک نوری و معیوب شدن آن است. برای حل این مشکل بهتر است که با یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب در این زمینه راهنمایی بگیرید؛ چرا که برای رفع این مشکل باید به صورت تخصصی‌تر عمل کرد.

لکه‌های رنگی در تلویزیون سونی

یکی از دلایلی که موجب بروز لکه‌های رنگی در تلویزیون‌های سونی می‌شود کارکرد مداوم آن‌ها است. این یکی از شایع‌ترین مشکلات تلویزیون سونی محسوب می‌شود.

اگر شما یکی از طرفداران پرو پا قرص تلویزیون‌های های سونی هستید به مرور زمان و بر اثر استفاده طولانی مدت و بدون استراحت منتظر چنین اتفاقی باشید. این مشکل گاهی اوقات با تعویض پنل تلویزیون رفع می‌شود و گاهی اوقات نیز توسط تعمیرکار حرفه‌ای قابل حل است.

قطع صدا

از جمله شایع‌ترین اشکالات تلویزیون سونی قطع صدای دستگاه است. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که شما هیچ‌گونه مشکلی در پخش تصویر ندارید و فقط صدای دستگاه قطع شده است. در مواجه با چنین مشکلی در مرحله اول باید اتصالات و سیم‌ها را مورد بررسی قرار دهید. هرگونه مشکل و اختلال در سیم‌ها شرایط را برای قطع صدا فراهم می‌کند.

مشکل دوم که با آن روبرو هستیم پخش صدا با تاخیر است. به این‌گونه که صدا و تصویر هماهنگی لازم را ندارند و صدا دیرتر از تصویر پخش می‌شود؛ در این موارد بهتر است که پاور دستگاه را بررسی کنید. درصورتی که برای حل این مشکل اقدامی نکنید ممکن است مشکلات بیشتری برای دستگاه ایجاد شود. اگر نتوانستید مشکل را حل کنید بهتر است که از یک مرکز تعمیراتی کمک بگیرید.

منوی عیب یابی در تلویزیون سونی

تلویزیون سونی از یک منوی عیب‌یابی بهره می‌گیرد که به صورت خودکار مشکلات سیستم را بیان می‌کند. به دلیل استفاده از این سیستم مشکلات از طریق چشمک زدن به کاربر نمایش داده می‌شود و از طریق آن می‌توان تلویزیون را عیب‌یابی کرد.

به این منظور که کاربران با مشاهده این چشمک‌ها و برای حل این مشکل می‌توانند به دفترچه راهنمای تلویزیون رجوع کرده و با توجه به تعداد چشمک زن علت این مشکل را پیدا کنند. به همین دلیل عیب‌یابی این تلویزیون به‌راحتی توسط کاربران امکان پذیر است.

ولی ما پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع این‌گونه مشکل‌ها از یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب کمک بگیرید. منوی عیب‌یابی که در این سیستم تعبیه شده جهت شناسایی مشکلات تلویزیون سونی بسیار مفید و کاربردی است.

خط افقی در تلویزیون سونی

از دیگر ایرادات می‌توان به ایجاد خط افقی در صفحه نمایش تلویزیون سونی اشاره کرد. دلیل اصلی آن استفاده طولانی مدت از تلویزیون و همین‌طور رطوبت و نوسانات آب و هوایی است که باعث بروز این مشکل می‌شود. برای حل این مشکل بهتر است با کارشناسان تعمیرات تلویزیون سونی در این زمینه کمک بگیرید.

هنگ کردن تلویزیون سونی

با رفع مشکل نرم افزاری تلویزیون سونی می‌توان مشکل را برطرف کرد. برای حل این ایراد تلویزیون را خاموش کرده و سیم برق را از سوکت بکشید و مجددا به سوکت برق متصل کنید. بعد تلویزیون را روشن کرده و از اینترنت خارج کنید.

خطای ۴۰۵۷ تلویزیون سونی

این مشکل بیشتر در مواقعی مانند آپدیت نرم افزار تلویزیون، منقضی شدن آپدیت، اتصال به اکسس پوینت‌ها به صورت بی‌سیم یا باسیم و راه اندازی اپلیکیشن‌ها اتفاق می‌افتد.

برای حل این مشکل باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون به اینترنت وصل شده است و بعد مجددا امتحان کنید. به احتمال خیلی زیاد دیگر این خطا برای شما نمایان نمی‌شود. چنانچه این مشکل رفع نشد از یک کارشناس کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

نخواندن فلش در تلویزیون‌های سونی

در این مواقع فرمت فلش ایراد دارد و اشکال از ساختار این تلویزیون‌ها نیست. این مشکل به مدل تلویزیون وابسته است و در فرمت NTFS پشتیبانی نمی‌شود. توجه کنید که قبل از تغییر دادن فرمت فلش حتما یک بک آپ تهیه کنید که بعد دچار مشکل نشوید. بهتر است که از سالم بودن فلش اطمینان حاصل کنید و اگر مشکل از موارد گفته شده نیست احتمالا پورت شما صدمه دیده است.

 کلام آخر

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. در این مقاله سعی کردیم به شایع‌ترین و رایج‌ترین مشکلات تلویزیون سونی بپردازیم. امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید ایرادات تلویزیون خود را پیدا کرده و آن را رفع کنید. در صورت هرگونه سوال یا ابهام در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

عیوب متداول تلویزیون­ ‌های سونی یکی از نگرانی­‌های اکثر کاربران تلویزیون‌ ال سی دی و ال ای دی است. هدف از گردآوری این مطلب مروری بر عیوب متداول تلویزیون‌های سونی است که هر کاربری باید با آن آشنایی داشته باشد. در ادامه مطلب شما را با مشکلات رایج تلویزیون‌های سونی و دلایل آن آشنا می­کنیم.

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

در کنار مشکلات خاص و منحصر به فردی مثل ، عدم ، قطعی و وصلی و عدم سونی، علائم ساختاری خطا از اهمیت بالایی در اقدامات به موقع برای عیب یابی و تعمیر این تلویزیون برخور دارند

از جمله عیوب متداول تلویزیون‌های سونی به قرار زیر است:

6 بار چشمک زدن تلویزیون سونی غالبا به معنای ایراد در بخش بک لایت دستگاه ال سی دی می‌باشد. قسمت ال سی دی شامل تعدادی لامپ فلورسنت (بین 10 تا 18) است.

هنگام نیمه خراب شدن تعدادی از این لامپ‌های فلورسنت، مدارات پروتکتور فعال شده و برای حفاظت از دستگاه ولتاژ این بخش را فطع می‌کنند. اکثر تلویزیون‌ها از جمله تلویزیون سونی وجود این ایراد را با چشمک زدن و از طریق منوی عیب‌یاب نشان می‌دهد.

اگر پس از تست روش‌های مختلف مثل روشن کردن تلویزیون با دکمه خاموش و روشن دستگاه، روشن کردن تلویزیون با کمک کنترل از راه دور، قطع و وصل برق دستگاه تلویزیون متوجه شدید دستگاه همچنان روشن نمی‌شود بیشتر از این خود را خسته نکنید.

روشن نشدن تلویزیون سونی بر اساس دلایل متعددی می‌تواند باشد که عمدتا این دلایل فنی و حرفه‌ای بوده و کشف و برطرف کردن آن از عهده شما خارج است. بهتر است یرای کشف بهتر عیوب متداول تلویزیون سونی، دستگاه را به یک مرکز معتبر تعمیرات و قطعات وابسته به آن برده و به یک متخصص ماهر و مجرب بسپارید.

در اکثر تلویزیون‌های crt سونی، لامپ تصویر در تلویزیون‌های سونی وظیفه نمایش تصویر را به عهده دارد. لامپ تصویر در تلویزیون‌های سونی تشکیل شده از 3 تفنگ الکترونیکی است که هر کدام وظیفه تولید یکی از این 3 رنگ اصلی را دارند.

با ضعیف شدن هر کدام از این تفنگ‌های الکترونیکی که کاتد نامیده می‌شود رنگ‌های دیگر صفحه غالب می‌شوند. 5 بار چشمک زدن تلویزیون سونی عموما نشان از ضعیف شدن تفنگ‌های الکترونیکی در لامپ تصویر تلویزیون است.

سلامت کنترل و عدم نیاز ناگهانی به و موارد مشابه مثل در رفع این مشکل تاثیر بسزایی دارد. در صورت مواجهه با این مشکلات و عدم دسترسی به افراد متخصص در این زمینه در صورت تجهیز بودن تلویزیون و گوشی می‌توانید از قابلیت بهره برید

یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد تلویزیون‌های سونی، بیان برخی عیوب متداول تلویزیون‌های سونی با استفاده از تعداد مشخص چشمک چراغ جلوی تلویزیون است. 4 بار چشمک زدن تلویزیون سونی به معنای وجود ایراد در برد درایور بخش بک لایت و مین برد تلویزیون می‌باشد.

نمی‌توان گفت این موارد مختص تلویزیون سونی بوده چون  گاها در جدول و سایر برندها می‌توان این قبیل مشکلات را مشاهده کرد

یکی از عیوب متداول تلویزیون‌های سونی، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشدکه بدون فشار دادن دکمه power شاهد خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی خود باشید. برای راهنمای بیشتر می توانید به lifelinerepairs.com مراجعه کنید.

این ایراد می‌تواند دلایل متعددی از جمله خرابی مین برد تلویزیون سونی، فرسودگی قطعات مین برد، استفاده از کابل HDMI نامرغوب، فلش مموری ویروسی، خرابی آی سی برد پاور و نوسانات برق باشد. تعمیر این نوع از عیوب متداول تلویزیون سونی از عهده شما خارج است، بهتر است برای تشخیص دقیق و تعمیر حرفه‌ای آن را به یک تعمیر کار ماهر نشان دهید.

مواردی مثل  و عدم توجه کافی به خرابی کابل در ایراداتی مثل  در بروز این قبیل خطاها بی تاثیر نیست

3 بار چشمک زدن تلویزیون سونی یکی از عیوب متداول تلویزیون سونی است که عموما نشان از خرابی در برد پاور یا مین برد آن است.

در صورت مشاهده هریک از عیوب متداول تلویزیون سونی، کافی است آرامش خود را حفظ کرده و آن را به متخصصان خبره و مجرب ما بسپارید. کارشناسان ما در اسرع وقت جهت تعمیر دستگاه درمحل شما حاضر می‌شوند.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیرات تلویزیون یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا