ایرانی کسب و کارفرهنگ و هنر

بهترین روش درس خواندن برای کنکور تجربی؟

بهترین روش مطالعه برای کنکور چیست؟ این سوالی است که بسیاری از داوطلبان از خود می پرسند. دانش آموزان و آزمون دهندگان از روش های زیادی برای مطالعه درس استفاده می کنند. دروس عمومی و تخصصی روش های یادگیری متفاوتی دارند. برخی از دروس نیاز به مطالعه و تمرین دارند، در حالی که برخی دیگر فقط به بحث نیاز دارند. تعداد دروس برای شرکت در کنکور بسیار زیاد است و شما نمی توانید مانند امتحانات در کلاس برای این آزمون آماده شوید. روش مطالعه برای کنکور باید به صورت دقیق و اصولی برنامه ریزی شود تا دانش آموز به بهترین نتایج ممکن دست یابد. در این مقاله روش های مطالعه کنکور کلیه دروس عمومی و تخصصی را برای دانش آموزان و داوطلبانی که قصد قبولی در کنکور 1400 را دارند توضیح می دهیم که با رعایت نکات زیر می توانید بهترین نتایج را در کنکور دولتی کسب کنید. و هر درس را با دقت مطالعه کنید.

بهترین روش مطالعه برای کنکور با 10 روش کاربردی و موثر

تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که در ابتدا باید آنها را دنبال کنید. این تکنیک ها برای همه دانش آموزان و داوطلبان موثر است و دانش آموزان به راحتی می توانند از این روش ها استفاده کنند. بهترین روش مطالعه برای کنکور یادگیری تکنیک های موثر است. در این بخش 10 تکنیک مهم و موثر را ارائه می کنیم:

1- برنامه ریزی دقیق

برنامه ریزی دقیق اولین و مهمترین روش به عنوان بهترین روش مطالعه برای کنکور است. هر هدفی را باید روزانه با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی مشخص کنید. زمان دقیق یادگیری دروس عمومی و اختصاصی را مشخص کنید. دروس عمومی و تخصصی باید به صورت موازی مطالعه شوند. این بدان معناست که دانش آموز نه تنها باید یک درس عمومی را در یک روز بیاموزد، بلکه یک درس خاص را نیز باید بیاموزد. یکی از مهم ترین نکات روش مطالعه برای کنکور، برنامه ریزی همراه با استراحت است. همچنین برنامه باید زمان مشخصی را که برای استراحت لازم است مشخص کند. با بهترین روش مطالعه می توانید بهترین رتبه را کسب کنید اما نباید سلامت جسمی و روحی خود را فراموش کنید. پس اولین تکنیک برنامه ریزی دقیق همراه با ساعات مطالعه و استراحت است.

2- پیش خوانی

این روش بدون شک مورد استفاده تمامی دانشجویان و داوطلبان قرار می گیرد. قبل از خواندن دروس عمومی و دروس اختصاصی نکته خوبی برای دانش آموزان محسوب می شود. در مرحله اول دانش آموزان باید متن کتاب درسی را بخوانند. به همین دلیل با عناوین دروس، سرفصل ها، پاورقی ها و تصاویر آشنایی دارد. خواندن با صدای بلند معمولا ذهن بصری دانش آموزان را برای به خاطر سپردن مطالب تقویت می کند.

3- مطالعه دقیق و مفصل

مرحله سوم کنکور مطالعه دقیق و عمیق مطالب است. باید درس ها و موضوعات را انتخاب کنید و بعد از مطالعه در یک زمان مشخص موضوع را به طور عمیق مطالعه کنید. یکی از مهم ترین جنبه هایی که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که چیزها را ذخیره نکنید. خط به خط ایده را بخوانید و برای خود توضیح دهید. می توانید برای درک بهتر موضوع از خود سوالاتی بپرسید و سپس پاسخ دهید. این بینش عالی به شما می دهد.

مطالعه دقیق

4- خلاصه

روش 4 آزمون مطالعه بین المللی 1400 خلاصه نویسی. خلاصه نویسی یکی از مهم ترین روش های مطالعه برای کنکور و هر آزمونی است. پس از مطالعه کامل مفاهیم، ​​همیشه باید قسمت های مهم هر درس را خلاصه کنید. این خلاصه را هر روز قبل از شروع موضوعات جدید بخوانید. خلاصه نویسی بهترین راه برای مرور مطالبی است که خوانده اید. می‌توانید هر روز با خواندن خلاصه، اشکالات و قسمت‌های دشوار را علامت‌گذاری کنید و در پایان روز دوباره آن را مرور کنید.

5- استفاده از منابع مناسب

مطالعه فقط کتاب های درسی راه خوبی برای شکستن امتحانات سراسری است. اما استفاده از منابع مناسب می تواند نقش مهمی در موفقیت دانش آموزان داشته باشد. دانش آموزان با مطالعه کتاب های درسی، مهمترین مفاهیم را یاد می گیرند و با استفاده از منابع مناسب راه درست را به دانش آموزان نشان می دهند. منابع آزمون ورودی شامل سوالات اضافی و تست های متعدد می باشد. این باعث می شود دانش آموزان در موضوعات و مفاهیم مهارت بیشتری پیدا کنند.

12 راز موفقیت در آزمون های تجربی و موفقیت در علوم پزشکی

برای یادگیری

6- مسیر مطالعات عمده

در پایان هر روز می توان خلاصه و موضوعات مهم را به دقت بررسی کرد. این باعث می شود که محتوا برای مدت طولانی تری در ذهن شما بماند. مرور و مطالعه مداوم موضوعات مهم به دانش آموز کمک می کند تا مطالب را به طور موثرتر یاد بگیرد. مهمترین راه آمادگی برای کنکور و بهترین روش مطالعه مرور مباحث مهم در هر درس است.

7- حل کنکور در سالهای اخیر

یکی از مهم ترین روش های مطالعه برای کنکور 1400 حل کنکور سال های اخیر است. پس از مطالعه مفهومی و عمیق هر مبحث، باید در کنکور شرکت کنید. این مبحث شما را با انواع سوالات و تست های آن مبحث بیشتر آشنا می کند. بدون شک حل کنکور سال های گذشته راه بهتری را به شما نشان می دهد.

تست ها را با دقت بخوانید و پاسخ ها را با دقت تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین روش مطالعه برای کنکور

8- سرعت تست را افزایش دهید

تکنیک ها و روش های مختلف زمانی بهترین نتایج را می گیرند که به خوبی تست کنید. افزایش سرعت تست ها به این معنی است که کمبود زمان وجود نخواهد داشت. راه ها و روش های زیادی برای افزایش سرعت تست وجود دارد، آنها را بررسی کنید تا مشکلات را سریع حل کنید.

9- بودجه

کلیه دروس عمومی و اختصاصی کنکور 1400 بر اساس منابع نظام جدید می باشد. دانشجویان و داوطلبان باید با بودجه هر دوره آشنا باشند. مطالعه بودجه به دانش آموزان کمک می کند تا با سوالات مهم و امتحانی هر درس آشنا شوند. با مطالعه این بودجه به راحتی می توانید برای امتحان آماده شوید و عملکرد خوبی داشته باشید.

بودجه آزمون ورودی کلیه دروس عمومی و تخصصی

مطالعه

10- استراحت کافی داشته باشید

ما 9 تکنیک مهم را برای رویه مطالعه آزمون ورودی آورده ایم، اما مهمترین تکنیک هنوز باقی مانده است. آخرین تکنیک استراحت زیاد است. در هر شرایطی حفظ سلامتی را فراموش نکنید. قبولی دانش آموزان در آزمون ورودی و آزمون سراسری بسیار مهم است اما سلامتی مهمتر است. با برنامه ریزی مناسب، نه تنها باید تمام دروس را با دقت مطالعه کنید، بلکه باید استراحت کافی نیز داشته باشید.

روش های مطالعه برای امتحانات عملی

دانش آموزان و ممتحنین میدانی باید ابتدا دروس عمومی را به دقت مطالعه کنند. روش آزمون پذیرش رشته عمومی به شرح زیر است:

1) روش های مطالعه ادبیات فارسی برای امتحان شفاهی

برای مطالعه این درس دانش آموزان باید امتحانات استاندارد دهم، یازدهم و دوازدهم را گذرانده باشند. مقاله فارسی شامل 25 سوال است و دانش آموزان باید در 18 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند. روند کنکور یک درس کتاب شامل بسیاری از جنبه های مهم است.

بخش واژگان

بخش متن

گروه فارسی

Dipatiments i تاریخ ادبی

بخش تنظیم ادبی

بخشی از رابطه معنایی

دانشجویان باید با توجه به بودجه ادبیات فارسی، بخش های فوق را به دقت مطالعه کنند. این درس عمومی دارای مباحث و مفاهیم حفظی زیادی است. ابتدا باید همه اینها را یاد بگیرید و سپس با مرور روزانه آنها را حفظ کنید.

2- روش مطالعه دین و زندگی در کنکور

درس دین و زندگی یکی دیگر از دروس عمومی است که روش یادگیری خاص خود را دارد. در این دوره آزمون سراسری 25 سوال دارد و دانش آموزان باید در 17 دقیقه به سوالات پاسخ دهند. سوالات دین و زندگی از کلاس 10 و 11 و 12 روش مطالعه کنکور دین و زندگی به شرح زیر است:

موضوع اشعار و روایات

متن کتاب دین و زندگی

اشعار و احادیث

دانشجویان برای مطالعات دینی و زندگی مطالب فوق را مطالعه کنند. این درس حفظ بیشتر روی متن کتاب تمرکز دارد. اگر می خواهید تعادل بهتری در این موضوع کسب کنید، باید متن کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید (انتخاب رشته کنکور پوردستمالچی).

روش مطالعه امتحانی

3- نحوه مطالعه زبان عربی برای کنکور

درس عربی یکی دیگر از دروس عمومی است و دانش آموزان باید در مدت 20 دقیقه به 25 سوال پاسخ دهند. روش مطالعه این موضوع بسته به علاقه دانش آموزان ممکن است متفاوت باشد. اکثر دانش آموزان و داوطلبان این درس را در آزمون حفظ می کنند و مطالب مهم را روزانه پشت سر می گذارند. این مطالعه به طور کلی دارای دو بخش ترجمه و قوانین است. روش مطالعه آزمون ورودی درس عربی به شرح زیر است:

یادگیری کامل قوانین

مروری بر تحلیل فیزیکی

تمرینات پیاده روی را تکرار کنید

درک یادگیری

مطالعه ترجمه

دانش آموزان باید این موضوعات را با دقت مطالعه کنند. خلاصه و مرور هر روز این روش ها به شما کمک می کند تا به تعادل خوبی در این درس برسید.

4- روش یادگیری زبان انگلیسی برای کنکور

آخرین درس دفترچه عمومی برای دانش آموزان ریاضی و تجربی زبان انگلیسی است. دانش آموزان باید در این درس به 25 سوال در 20 دقیقه پاسخ دهند. بهترین روش مطالعه این درس چیست؟ یادگیری و تکرار. دوره زبان بسیار ناپایدار است و شما باید این درس را با رویکرد خاصی مطالعه کنید. سوالات این درس شامل موارد زیر است و شما باید آنها را با دقت بخوانید و مرور کنید:

بخش واژگان

بخش گرامری

بخش تست را وصل کنید

درک بخشی

اگر می خواهید در این درس به تعادل خوبی دست یابید، لغات واژگان را یادداشت کرده و روزانه تکرار کنید. برای درک بهتر بخش ها را بخوانید و همه کلمات را یاد بگیرید.

روش مطالعه امتحانی

روش مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

نحوه مطالعه برای نمرات پیشرفته آزمون های آزمایشی

دانشجویان و متقاضیانی که به دنبال پذیرش در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی هستند باید از پیشینه تحصیلی خوبی برخوردار باشند. نوع مطالعه به دانش آموز کمک می کند تا در کنکور جایگاه خوبی کسب کند و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کند. داوطلبان آزمون پیشرفته نیز از 10 روش فوق برای قبولی در آزمون های آزمایشی استفاده می کنند و هر یک از دروس تخصصی زیر را به روش های زیر مطالعه می کنند:

1- روش مطالعه زیست شناسی برای کنکور

درس زیست شناسی یکی از مهم ترین دروس حرفه ای در رشته آزمایشگاهی است. این دوره دارای 50 سوال آزمون سراسری است که دانش آموزان باید در 36 دقیقه به آنها پاسخ دهند. سوالات زندگی با هم ترکیب می شوند. این بدان معناست که دانش آموزان باید تمام فصول و منابع را با دقت مطالعه کنند. دانش آموزان باید این درس را با دقت و مفهومی مطالعه کنند. کلاس های زیست شناسی نیاز به زمان و تمرکز زیادی دارد. این نکته را به خاطر بسپارید.

2- روش برای کنکور درس خواندن ریاضی

ریاضیات یکی از سخت ترین دروسی است که بسیاری از دانش آموزان آن را دوست ندارند. ساختار دوره به گونه ای است که دانش آموزان از آن اجتناب می کنند. اما هر مشکلی یک راه حل ساده دارد. دانش آموزان باید در 47 دقیقه به 30 سوال ریاضی پاسخ دهند. پایان دادن به آزمایشات سال های اخیر؛ سعی کنید و دوباره جستجو کنید. تنها راه مطالعه برای امتحان ریاضی اول تمرین و تکرار است.

روش مطالعه امتحانی

روش مطالعه ریاضی برای کنکور

3- روش های مطالعه کنکور فیزیک

یک درس فیزیک فرمول های زیادی را پوشش می دهد و حافظه زیادی دارد. این دوره نیز معمولاً برای دانش آموزان دشوار است و آنها را از ادامه دوره منصرف می کند. اما نگران نباشید. 10 تکنیک مطالعه کنکور برای این فصل 100% کامل است. شما باید تمام مطالب و مفاهیم را با برنامه ریزی دقیق مطالعه کنید تا به 30 سوال در 37 دقیقه پاسخ دهید.

چگونه در کنکور فیزیک 100 درصد نمره بگیریم؟ (معرفی منابع عالی فیزیک)

دانش آموزان با مطالعه زیر به راحتی می توانند 100% قبولی در فیزیک را کسب کنند

مقاله را بخوان

4- نحوه مطالعه شیمی برای کنکور

آخرین درسی که در این مقاله به شما ارائه می کنیم درس شیمی است. این موضوع در مقایسه با سایر دروس تخصصی برای دانشجویان آسانتر و بهتر درک می شود. یک درس شیمی 35 سوالی و 35 دقیقه ای باید به صورت کامل مطالعه شود. شما نه تنها باید به فرمول های دوره توجه کنید، بلکه باید به بخش حفظ نیز تسلط داشته باشید.

بهترین روش مطالعه برای کنکور در مدت زمان کوتاه

به دلایل بسیاری، برخی از دانش آموزان و داوطلبان زمان کمی تا امتحان دارند. آنها نمی توانند تمام درس ها را در زمان تعیین شده یاد بگیرند و بسیار استرس دارند. تیم حرف آخر راه حل هایی را ارائه می دهد که برای این دانش آموزان ایده آل است. برنامه 1000 ساعته به دانش آموزان کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی برای دانشگاه آماده شوند. این برنامه 4 ماهه به دانش آموزان نشان می دهد که هرگز برای تلاش دیر نیست. ناامید نشوید و با استفاده از این برنامه آینده خود را بسازید. هرگز تسلیم نشوید و به تلاش ادامه دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آخرین محصولات و برنامه های پستی می توانید در کانال تلگرام ما عضو شوید.

بهترین راه برای شکستن کنکور در زمان کوتاه

راهی کوتاه اما کاملا موثر برای مطالعه برای آزمون 1400

بهترین راه برای به خاطر سپردن مطالب سخت و دشوار تبدیل آن به تصویر است.

وقتی کتاب می خوانید، محتوا را به تصویر تبدیل کنید تا محتوا در عمیق ترین قسمت ذهن شما فرو برود.

آن تصاویر را ببینید، بشنوید، لمس کنید، بو کنید و بچشید.

این روش ممکن است در ابتدا برای بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان دشوار باشد، اما کاملاً عملی است.

حل تشریحی و امتحانی و همچنین ارائه روش های تست سریع

آخرین برگه های امتحانی و سوالات را با دقت بررسی کنید و چیزی را از دست ندهید!

بنابراین، به نظر می رسد بسیاری از مشکلات نامرئی و ساده هستند…

اما شک نکنید که سازندگان کنکور یک قدم جلوتر از شما هستند و تله های آموزشی را ماهرانه برای شما گذاشته اند…

منبع: محمدرضا پوردستمالچی

دکمه بازگشت به بالا