ایرانی کسب و کارعمومی

چرا قهوه میخورم ضعف میکنم

چهت ترکیباتی در قهوه سبب به هم ریختن معده ی شما میشوند؟

قهوه دارای ترکیبات مختلفی میباشد که شاید سبب به هم ریختن معده ی شما شود.

کافئین

کافئین یک محرک طبیعی است که به شما کمک می کند هوشیار باشید.

یک فنجان ۲۴۰ میلی لیتری قهوه حاوی نزدیک به ۹۵ میلی گرم کافئین میباشد.

برای تعمیر قهوه ساز در اصفهان لطفا کلیک کنید .گرچه کافئین یک محرک قوی ذهنی است، اما تحقیقات بیان می کند این ماده می تواند سبب افزایش انقباضاتی شود که در سرتاسر دستگاه گوارش روی میدهند.

بعنوان نمونه تحقیقی در سال ۱۹۹۸ نشان داد، قهوه های کافئین دار روده ی بزرگ را ۲۳ درصد بیشتر از قهوه های بدون کافئین و ۶۰ درصد بیشتر از آب تحریک میکنند. این موضوع نشان می دهد که کافئین روده ها را به میزان چشمگیری تحریک می نماید.

علاوه بر این، برخی تحقیقات بیان می کند کافئین ممکن است باعث افزایش تولید اسید معده شود، مسأله ای که شاید سبب به هم ریختن معده ی شما شود، به خصوص در صورتی که معده ی حساسی داشته باشید.

اسیدهای قهوه

هر چند کافئین را بیشتر دلیل مشکلاتی می دانند که نوشیدن قهوه ممکن است باعث آن ها شود، اما تحقیقات نشان داده اسیدهای قهوه هم شاید در این مورد نقش داشته باشند.

قهوه حاوی اسیدهای زیادی مانند کلروژنیک اسید و ان-آلکانوئیل-۵ هیدروکسی تریپتامین است که تحقیقات نشان داده تولید اسید معده را بیشتر می کنند. اسید معده به تجزیه ی مواد غذایی کمک می کند، بنابراین می تواند به دستگاه گوارش شما راه پیدا کند.

در هر صورت، برخی افراد گفته اند که نوشیدن قهوه ممکن است باعث تشدید نشانه های سوزش معده در آن ها شود، ولی تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نتایج قطعی ای نداشته و هیچ ارتباط قابل توجهی میان این دو مسأله نیافته اند.

سایر افزودنی ها

در بعضی مواقع، این قهوه نیست که سبب به هم ریختن معده ی شما می شود.

در حقیقت علت به هم ریختن معده ی شما شاید افزودنی هایی مانند شیر، خامه، شیرین کننده ها یا شکر باشد که بسیاری از افراد عادت دارند قهوه ی خود را با آن ها بنوشند. مشکلی که ممکن است برای بسیاری از ما پیش بیاید، این است که کیک قهوه (ته مانده قهوه در پرتافیلتر) خیس می شود یا در بدترین حالت، آب روی آن جمع می شود. 4 علت اصلی وجود دارد که می توان به راحتی اصلاح کرد و می توانید با اصلاح آنها سعی کنید خیس شدن قهوه را از بین ببرید. در ادامه همراه آی پی امداد باشید تا به این 4 دلیل آبکی شدن اسپرسو بپردازیم، همچنین اگر چنین مشکلی دارید، می توانید نظرات و پیشنهاداتتان را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

  1. کم ریختن قهوه
  2. قدرت کم اسپرسوساز
  3. ریز بودن آسیاب قهوه
  4. تمپ زیاد قهوه

کم ریختن قهوه از علل خیس شدن اسپرسو

اولین دلیلی که می تواند باعث خیس شدن قهوه و جمع شدن آب در سکت شود، مقدار کم قهوه است که برای تهیه اسپرسو نیاز دارید. به طور کلی، مقدار مورد استفاده برای تهیه شات اسپرسو 7-10 گرم قهوه است، اما این بستگی به ذائقه شما و ترجیحات قهوه شما دارد. البته اگر پرتافیلتر شما دبل باشد، باید مقدار قهوه را دو برابر کنید. 14-20 گرم قهوه می تواند مناسب باشد و زمانی که قهوه شما کمتر از مقدار استاندارد مشخص شده باشد، قطعا مشکلاتی نیز بوجود خواهد آمد و کیفیت خوبی دریافت نخواهید کرد.

قدرت کم اسپرسوساز

قدرت کم دستگاه نیز می تواند باعث مشکلاتی شود. به طور کلی برای تهیه اسپرسو، دستگاه اسپرسوساز شما باید بین 9 تا 15 بار فشار تولید کند. درست است که اکثر دستگاه های اسپرسوساز فشار 15 بار تولید می کنند، اما باید گفت که تفاوت زیادی بین واقعیت و ارقامی که شرکت های تولید کننده این دستگاه ها می گویند وجود دارد! به طور کلی دستگاه های اسپرسوساز خونگی به دلیل قدرت کمتری که دارند، نمی توانند تمام آبی را که تحت فشار قرار می دهند، عبور دهند. به همین دلیل آب کمی بالای فیلتر جمع می شود و عامل خیس شدن قهوه داخل پرتافیلتر می شود.

ریز بودن آسیاب قهوه

همانطور که بسیاری از ما در مورد آسیاب های قهوه نمی دانیم، قهوه هایی که می خریم بسیار ریز و آسیاب شده هستند که نه تنها فشار زیادی به دستگاه اسپرسوساز ما وارد می کند، بلکه بر توانایی دستگاه ما در خروج آب نیز تأثیر می گذارد. سعی کنید قهوه ای خریداری کنید که زیاد آسیاب شده نباشد و دانه های آن زیاد ریز نباشد تا به دستگاه شما فشار نیاید و کیفیت اسپرسو شما نیز کم نشود.

تمپ زیاد قهوه از دلایل آبکی شدن اسپرسو

اگر نمی دانید تمپ قهوه چیست، باید به شما بگویم اگر قهوه آسیاب شده بخرید، آن را در پورتافیلتر ریخته و فشار دهید تا حجم آن کم شده و غلیظ شود به این کار تمپینگ یا تمپ کردن قهوه می گویند. کار تمپینگ یک عمل حرفه ای و به نوعی تجربی به حساب می آید که شما باید با آزمون و خطا مقدار مناسب دستگاه خود را پیدا کنید. ولی به طور استاندارد شما باید فشاری در حدود 10 الی 14 گرم را به صورت افقی به قهوتون وارد کنید.

نحوه تنظیم غلظت اسپرسو

پس از تحقیقات بسیار، متوجه شدیم که اسپرسو غلیظ تر از قهوه دمی است:

  • بر اساس محاسبات انجام شده توسط دستگاه انکسارسنج، TDC قهوه دم شده بین 1.15٪ تا 1.35٪ است، در حالی که این عدد اولیه اسپرسو 8٪ تا 12٪ است.
  • گزینه های مختلفی بین انواع اسپرسو وجود دارد و ممکن است نام های لانگو و ریسترتو را شنیده باشید.
  • اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم باید بگوییم که لانگو در واقع اسپرسویی با غلظت کمتر از 8 درصد است. به همین دلیل است که وقتی آن را می نوشید احساس آبکی می کنید.
  • در مورد ریسترتو برعکس است و غلظت آن بیشتر از اسپرسو معمولی است. این در واقع اسپرسو با درصد غلظت بالاتر از 12٪ است.

مثلاً بدن نزدیک به ۶۵ درصد افراد در دنیا قادر به هضم مناسب لاکتوز – قند موجود در شیر – نمیباشد، موردی که شاید با نشانه هایی مانند نفخ، کرامپ (انقباضات غیر ارادی و دردناک) معده یا اسهال بلافاصله بعد از خوردن شیر همراه باشد

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا