ایرانی کسب و کارجامعه و خانواده

ابعاد نقشه ساخت تخت خواب یک نفره mdf

ایده و مدل سرویس خواب مدرن چوبی

یکی از مهمترین پارامترهای سلامتی افراد خواب کامل و مفید است. در ساعات شبانه روز هر فرد تقریبا 6 الی 8 ساعت نیاز به خواب و استراحت دارد. و برای این امر مهم باید بستری آرام  و راحت داشته باشید.

طراحی و ساخت تخت خواب چوبی

معیار اصلی برای تشخیص تخت خواب مناسب استاندارد بودن  آن می باشد.در کشورهای  مختلف این  اندازه استاندارد ها متفاوت می باشد.دلیل تفاوت میزان تزئینات روی قاب  تخت خواب  و اندازه تشک است. رایج ترین تخت خواب ،به شکل مستطیل  می باشد ولی امروزه  تخت خواب های  دایره شکل  هم در بازار طرفداران خاص خود را دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تشک به مطالب راهنمای خرید تشک مراجعه کنید که دقیقا” شرح داده شده است. در هنگام انتخاب و خرید  تخت خواب مسئله مهمی را که باید در نظر گرفت سایز و اندازه تخت خواب است واین موضوع برای افراد قد بلند و درشت هیکل حائز اهمیت است.

اهمیت تخت خواب برای خواب مناسب

چرا کیفیت یک خواب خوب مهم است ؟ در زندگی امروزی بعلت کم بودن فضا بعضی از خانواده ها , از تخت خواب های کوچک تر و غیر استاندارد استفاده می کنند.  در صورتی که اطلاع ندارند که چه ضربات جبران ناپذیری به سلامتی آن ها وارد می شود.از لحاظ زیبا شناسی نیز این تخت خواب ها مورد  خوبی برای منازل نمی باشد.مهمترین موضوع قبل از هرچیز داشتن احساس راحتی و داشتن تخت سایز کوچک علاوه بر بد بودن منجر به بی خوابی و کسل شدن در طول روز می باشد.

اهمیت ارتفاع استاندار و مناسب تخت خواب

در هنگام خواب داشتن آرامش حائز اهمیت  است داشتن ارتفاع استاندارد یکی از دلایل آن است.کارشناسان این علم براین باورند برای خوابی آرام باید انرژی بتواند اطراف تخت  خواب جریان داشته باشد. کارشناسان با توجه به این موضوع از لحاظ ارتفاع  کم  و کشودار کردن تخت را توصیه نمی کنند.از نظر زیبایی شناسی ارتفاع تخت اهمیت دارد اگر سقف اتاق بلند باشد باید از تخت های بلند استفاده شود.امروزه در دکوراسیون  از تخت های با ارتفاع پایین استفاده می شود.

سایز استاندارد تخت خواب

در این قسمت در نظر داریم اطلاعاتی راجب اندازه و سایز استاندارد تخت خواب  ارائه دهیم  و بگوییم که هر یک از سایزها برای کدامیک از گروه از گروه های سنی مناسب است. سایز های ذکر شده در اینجا اندازه تشک است،که قبل از هر چیزی باید مورد توجه  قرار گیرد .اندازه کلی تخت خواب  بستگی به تزئینات کار برده در تخت ها می باشد. کوچکترین سایز تخت خواب به نوزادان و کودکان اختصاص دارد. سایز استاندارد تخت نوزادان بستگی به قد و سن آن ها دارد. اندازه استاندارد تخت خواب کودک دارای 140 سانتی متر طول و 60سانتی متر عرض و35 سانتی متر ارتفاع از زمین است.

تخت خواب یک نفره

تخت های یک نفره دارای سایز های متفاوت اند که طول همگی  آن ها 200سانتی مترو عرض های 90،100،120،140می باشد.سایز استاندارد در تخت خواب های  یک نفره طول 2متر و عرض 90سانتی متر و ارتفاع 35 سانتی متر است.سایز تخت های یک نفره بستگی به جثه افراد دارد. تخت استاندارد یک نفره مناسب فردی با اندام متوسط می باشد.

مدل تخت خواب

یکی از ویژگی های انتخاب تخت خواب  نحوه استفاده از تخت خواب  است .اگر هدف از خرید تخت خواب  استفاده شما و فرزندانتان می باشد، باید از تخت های با عرض140 باشد. گروه دیگر ی که از این تخت خواب ها استفاده می کنند افرا قد بلند است .این دسته از تخت خواب ،اصطلاحا دوقلو نامیده می شود.اندازه  استاندارد140*200 سانتی متر است. تخت خواب  دو نفره : در هنگام خرید تخت دونفره باید به اندازه آن توجه کرد.استاندارد تخت دونفره 200سانتی متر طول و160یا180سانتی متر عرض دارد.امروزه  عرض های تخت خواب  کینگ و کویین به فروش می رسد.

ایده هایی برای اتاق خواب روستیک , تخت خواب سبک روستیک

سایز استاندارد تخت خواب دونفره کوئین: خواب های کوئین ،دارای 160سانتی متر عرض 200سانتی متر طول  و45تا50سانتی متر ارتفاع می باشد.این تخت خواب ها از پر طرفدارترین تخت های دونفره هستند که علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال می کنند فضای کافی برای هر فردی ایجاد می کند.

مدل های جدید هدبرد تخت خواب

تخت خواب کینگ یکی از تخت  خواب های  دونفره است که فضا را برای هر فرد محیا میکند.به  همین  دلیل جزء بزرگترین سایز تخت خواب  بحساب می آید.اندازه استاندارد این تخت  های خواب های کینگ 180سانتی متر عرض،200سانتی متر طول و45الی 50سانتی متر ارتفاع دارد.   این تخت خواب ها برای سه دسته از افراد توصیه می شود:   1.افرادی  که  جثه بزرگتری دارند. 2.افرادی  که  موقع خواب زیاد غلت می خورند. 3.افرادی که  کودکانشان را در کنار خود می خوابانند.

تخت خواب دونفره سوپر کینگ:

این نوع تخت خواب از نظر سایز بزرگترین تخت  محسوب می شود.این تخت برای استراحت  چهار نفر با فضای کافی  می باشد. و برای افراد هیکلی و درشت  توصیه می شود.   تخت های سوپر کینگ برای خانواده هایی با دو فرزند نیز مناسب است.شکل این تخت خواب مربع است استاندارد این تخت ها از لحاظ  سایز200سانتی متر طول و 200سانتی متر عرض می باشد.

اندازه استاندارد انواع تخت خواب ها ی مناسب:

تخت خواب کودکان:60*140سانی متر تخت خواب  یک نفره:90*200سانتی متر تخت خواب یک و نیم نفره:140*200سانتی متر تخت خواب کوئین:160*200سانتی متر تخت خواب سوپر کینگ:200*200سانتی متر تخت خواب های دو نفره دایره ای: قطر215سانتی متر

نکاتی را که در انتخاب تخت خواب باید رعایت کرد:

1.تخت های کینگ اگر در نظر دارید این تخت ها را خریداری کنید تنوع این کالا نسبت به تخت های کوئین کمتر است.

2.موقع انتخاب تخت به طول تخت باید توجه کرد فردی که قد بلند دارد قطعا” نمی تواند از تخت های استاندارد استفاده کند در این موارد باید از کالای سفارشی استفاده کرد.

3.نکته قابل توجه دیگر عرض تخت  می باشد .عرض تخت باید به صورتی باشد که فرد در هنگام استراحت مزاحم فرد دیگری که روی تخت خوابیده نشود.

4.قبل از خریداری  تخت باید فضای اتاق را در نظر گرفت .تختی را انتخاب کنید که بعد از قرار دادن تخت فضای مطالعه و فعالیت های دیگر اشغال نشود.اگر فضای کمی دارید می توانید از تخت های تاشو،مبل های تخت خوابشو یا تخت های دوطبقه مشکل را حل کرد.

5.نکته دیگر استاندارد بودن  تخت می باشد و تعداد افرادی که روی تخت می خوابند.برخی از زوج های جوان قصد دارند کودکشان را در کنار خود بخوابانند بهتر است از سایز بزرگ  تخت ها انتخاب کنند.

6.برای جلوگیری از حرکت بالشت به سمت عقب و اصول دکوراسیون  بهتر است از تختی که تخته پشتی دارد استفاده شود. اندازه پشتی تخته به سایز تخته بستگی دارد.

7.اگر می خواهید دیوار پشتی تخت را تزئین  کنید باید به فضای بالای  سر خود توجه کرد به میزان یک متر از سطح تشک تا مانع  فاصله داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر راجع به تخت ها ،تشک ها ،پاتختی  سرویس خواب و تزئینات سرویس  خواب  مانند شال تخت با ما همراه باشید.تا شما را در همه موارد و کاربرد تخت خواب های استاندارد  همراهی  می کند.تا خوابی راحت و با آرامش  برای  خود و افراد خانواده  فراهم نمایید.منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

ابعاد استاندارد تخت خواب چوبی

اندازه استاندارد تخت خواب تک نفره، دو نفره و یک و نیم نفره , سایز و اندازه استاندارد تخت خواب , ابعاد استاندارد تخت خواب و ابعاد تخت یک نفره و ابعاد استاندارد تخت خواب دو نفره و اندازه تخت دونفره استاندارد و سایز تخت خواب دو نفره , سایز استاندارد سرویس خواب , بزرگ ترین سایز تخت های دو نفره استاندارد، تختخواب های کینگ , ابعاد استاندارد تخت خواب , ابعاد تخت دونفره ام دی اف , تخت کینگ چیست , ابعاد تخت دونفره تاشو , ابعاد تخت دو طبقه , تخت خواب دو نفره 160 , تخت خواب دو نفره ۱۴۰ , تخت کویین چیست , قیمت تخت یک و نیم نفره چوبی , آشنایی ابعاد استاندارد انواع تخت خواب

انتخاب یک تخت خواب یک نفره یا حتی دو نفره با ابعاد صحیح امری بسیار مهم است چرا که اگر تخت خواب دارای ابعاد استاندارد نباشد، شما هنگام خرید تشک، دچار مشکل خواهید شد. ما در این مقاله، ابعاد استاندارد تخت یک نفره را به شما معرفی می‌­کنیم تا با اطلاعات کامل و کافی اقدام به خرید نمایید. البته همواره به یاد داشته باشید که خرید تخت از فروشگاه‌­های معتبر به نفع شماست چرا که فروشگاه‌­های معتبر و خوشنامی که سال­ها در صنعت صنایع چوبی مانند تخت و کمد فعالیت نموده‌­اند تمامی استانداردها را رعایت کرده و خیال شما بابت کیفیت آن­ها در طولانی مدت نیز آسوده است.

جالب است بدانید که اندازه استاندارد تخت خواب در کشور‌های مختلف متغیر می‌باشد. این تفاوت دلایل زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها میزان تزیینات روی قاب تخت خواب، سلیقه، ترجیحات مردم آن کشور، اندازه و سایز محل سکونت، کاربری متفاوت، و اندازه تشک­‌های تولید شده است. رایج‌ترین شکل تخت خواب، شکل مستطیل می‌باشد اما امروزه تخت خواب‌های دایره شکل نیز در بازار رواج یافته که طرفداران خاص خود را دارد.

امروزه اغلب خانواده‌‌ها با مشکل کمبود فضا در منازل روبه‌­رو هستند و یا می‌­خواهند تخت خواب نوجوان برای فرزندشان تهیه نمایند که متناسب با دکوراسیون اتاق نوجوان بوده و زیاد جاگیر نباشد، از همین رو سعی می‌کنند تا از تخت خواب‌های کوچک و گاهاً غیراستاندارد استفاده کنند. غافل از اینکه استفاده از این تخت‌ها اغلب ضربات جبران‌­ناپذیری به سلامتی آ‌ن‌ها وارد می‌کند. البته از نظر زیبایی‌شناسی نیز استفاده از تخت‌ خواب‌های نامناسب نتیجه‌ای جز بی‌نظمی در منازل ندارد. مهم‌ترین مسئله‌ای که پیش از هر چیز باید به آن توجه کرد داشتن احساس راحتی است، پس حتی اگر فضای محدودی دارید به جای خرید تخت­‌های غیراستاندارد و کوچک به فکر خرید تخت یک‌­نفره کم‌­جا باشید.

ابعاد استاندارد تخت­ها

قبل از پرداختن به اندازه‌ استاندارد تخت خواب بهتر است بدانید که در واقع سایزهای ذکر شده، اندازه تشک می‌‌باشد و اندازه کلی تخت خواب متناسب با میزان تزئینات به کار برده شده در تخت‌ها بستگی دارد، معمولاً قاب تخت خواب بین ۷ تا ۱۰ سانتی­متر بزرگ­تر از تشک ساخته می­‌شود و این به دلیل راحت­‌تر جا گرفتن تشک روی تخت می‌­باشد.

ابعاد تخت نوزاد

کوچکترین سایز تخت خواب مخصوص نوزادان و کودکان است. سایز استاندارد تخت خواب نوزاد دارای ۱۳۰ سانتی‌متر طول و ۷۰ سانتی‌متر عرض و ۳۵ سانتی‌متر ارتفاع از زمین می‌باشد، البته در نظر داشته باشید که برخی از تخت­خواب­‌های نوزاد، قابل تبدیل به تخت­خواب نوجوان نیز می­باشند که به آن­ها گفته می­شود و گزینه مناسبی برای یک صرفه­‌جویی آینده­‌نگرانه می­باشند چرا که فرزند شما قادر است تا سنین نوجوانی ( ۱۲ سالگی) از آن استفاده نماید.

ابعاد استاندارد تخت یک­نفره

تخت‌خواب‌های یک نفره دارای سایز‌های متفاوتی‌اند که طول همگی آن‌ها ۲۰۰ سانتی‌متر می­باشد ولی با عرض‌های مختلفی ارائه می­گردند که شامل عرض ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ می‌باشد. برای تمامی این ابعاد تشک‌های مناسب در بازار موجود است، اما رایج‌­ترین سایز استاندارد در تخت خواب‌های یک نفره، به ویژه به عنوان تخت نوجوان طول دو متر، عرض ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر است ولی این ابعاد برای یک فرد بزرگسال شاید کمی کوچک باشد، پیشنهاد ما در این رابطه خرید تخت با عرض ۱۰۰ سانتی­متر می‌­باشد؛

البته شما برای انتخاب تخت مناسب باید برخی مسائل مانند اندازه محیط، جثه فردی که می­‌خواهد از تخت استفاده نماید و سلیقه خود را نیز درنظر بگیرید. به تخت با عرض ۱۴۰ سانتی متر، تخت یک و نیم نفره یا دو قلو نیز گفته می‌شود که معمولاً به صورت باکس نیز در بازار موجود بوده که از راحتی بسیار زیادی برخوردار است. (

اگر شما برای تخت نوجوان، به دنبال طرح‌­های فانتزی مثل تخت خواب اسپرت مدل ماشین و غیره می‌­گردید که گاهی تنها به صورت سفارشی ساخته می­‌شوند، حتما به فکر مرحله بعدی که خرید تشک با ابعاد مناسب آن تخت است باشید. همه چیز زیبایی نیست، در مواردی مثل کالای خواب، که بر کیفیت زندگی انسان و مسئله مهمی مثل رشد کودک و نوجوان تأثیر می­‌گذارد هیچگاه کیفیت را فدای قیمت ارزان و یا صرفا ظاهر زیبا، نکنید.

ارتفاع تخت از زمین نیز مهم است

به جز مدل باکس که فاصله کمی از زمین دارد، تخت شما اعم از یک نفره، دونفره و حتی تخت نوجوان، بهتر است ۳۵ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. این فاصله علاوه بر مزایای فنگ­شویی و زیبایی شناسی‌­ای که دارد، باعث می­شود هوا در زیر تشک در جریان باشد تا از رشد باکتری، قارچ و یا موارد آلرژی‌­زای دیگر جلوگیری شود، به علاوه این فاصله برای اینکه شما بتوانید زیر تخت را با جاروبرقی و یا تی تمیز نمایید نیز بسیار ضروری است.

منبع:

pinterest.com

بهکار چوب

سال ۱۳۵۷ شروع کار بهکارچوب توسط حسن شیرین آبادی در یک کارگاه نجاری بود که بعدها پایه و اساس ایجاد این مجموعه شد. گروه بهکارچوب همیشه پایبند به دو اصل مهم ایجاد محصولات با کیفیت و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان بوده و هست. افتخار داریم که از طرف مشتریان بهکارچوب به خاطر کیفیت بالا مواد اولیه به کار رفته، طراحی منحصر به فرد، مسئولیت پذیری و ساخت محصولات ممتاز، دارای طول عمر بالا و مناسب برای استفاده روزمره تحسین می شویم.
دکمه بازگشت به بالا