استان ها

تیران و کرون به مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج نیاز دارد

مجله روز/اصفهان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون گفت: این شهرستان به مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج نیاز دارد.

ابوالفضل ملجائی، شامگاه (پنجشنبه،۲۲ تیرماه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تیران و کرون اظهار کرد: آموزش و مشاوره برای پیش از ازدواج از جمله نیازهای جوانان این شهرستان برای انتخاب بهتر و کاهش طلاق است.

وی افزود: شناخت و آگاهی امکان انتخاب بهتر و تسریع در ازدواج را برای جامعه فراهم می‌سازد و بحران‌های زندگی مثل انتخاب نادرست، طلاق و اختلافات خانوادگی را کاهش می دهد.

به گزارش مجله روز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تیران و کرون ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خانواده و ازدواج فعالیت دارند اما راه اندازی مرکز تخصصی در این حوزه برای ارائه خدمات پیش از ازدواج، دوران نامزدی و پس از ازدواج نیاز است.

وی با اشاره به درس مدیریت خانواده سال دوازدهم دانش آموزان، گفت: آموزش و پرورش از دبیران توانمند، دارای تجربه و دانش در این حوزه استفاده کند و این درس را کاربردی ارائه دهند.

ملجائی به موضوع اهمیت غنی سازی اوقات فراغت اشاره و اظهار کرد: اشتغال فکری مناسب توام با مهارت آموزشی از ضروریات اوقات فراغت عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.

وی بر ضرورت شناخت نیازهای نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: متولیان اوقات فراغت برنامه هایی متناسب با نیاز این قشر ارائه دهند و آنان را برای حضور هدفمند در جامعه تربیت کنند.

به گفته معاون فرماندار تیران و کرون، روزمرگی و حرکت بدون برنامه مراکز اوقات فراغت منجر به اتلاف وقت و هزینه و ناامیدی در جامعه خواهد شد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان، مدیران پایگاه‌های اوقات فراغت، مدیران و کارشناس دستگاه های فرهنگی و دهیاران را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: این اقدام منجر به شناخت و برنامه ریزی بهتر برای اجرای خدمات خواهد شد.

ملجائی همچنین نظارت و رصد فعالیت پایگاه های اوقات فراغت را از ماموریت های اعضای این ستاد بیان کرد و گفت: بازدیدها به کیفیت بخشی فعالیت‌ها و از طرفی از انحراف دستور کار جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زمان اوقات فراغت در ماه محرم و صفر قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان این حوزه پیوست‌های فرهنگی برای این دو مناسبت پیش بینی و برای مخاطبان خود اجرا کنند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در بخشی از این جلسه از ایجاد هم افزایی بین مراکز فراغتی خبرداد و گفت: کارهای مشترک به کاهش هزینه‌ها و کیفیت فعالیت‌ها می‌انجامد.

جواد بهارلوئی ادامه داد: برنامه‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری و گردشگری برای عموم مردم و به صورت همگانی در طول سال پیش بینی شده تا نشاط اجتماعی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا