ایرانی کسب و کارعمومی

روش کاشت درخت بادام در مناطق سردسیر

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر:

بادام که یکی از دانه‌ های متعلق به خانواده گلسرخیان به حساب می‌آید، دارای دو نوع تلخ و شیرین است و در کشورهای مختلف، خصوصاً در کالیفرنیا آمریکا و در اسپانیا کشت می‌شود. درخت بادام یکی از درخت‌های مناسب برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی و همچنین در مناطق کم‌آب است. اگر شرایط رشد و ملزومات مختلف را فراهم نمایید، درخت بادام می‌تواند رشد و بازدهی خوبی در مناطق سردسیر داشته باشد.

نهال بادام، به طور معمول در فصل پاییز کاشته می‌شود، ولی امکان کاشت آن در اوایل بهار نیز ممکن است. برخی از ارقام درخت بادام خود گرده‌افشان و برخی دگر گرده‌افشان هستند. برای کاشت نهال بادام در مناطق سردسیر، گونه‌های دیرگل و دیر برگ گزینه مناسبی هستند؛ چرا که دچار سرمازدگی نشده و دیر گل می‌دهند، در نتیجه گل‌ها آسیب ندیده و باردهی درخت کاهش نمی‌یابد.

اولین نهال از سری بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر، نهال بادام فرانیس:

زادگاه نهال بادام فرانیس، فرانسه است و این نهال بادام از انواع بسیار دیرگل حساب می‌ شود و به همین دلیل برای پرورش در استان های سردسیر بسیار مناسب است. در این نوع نهال بادام که مقاومت بالایی دارد، میزان محصول زیاد زودبازده است. دانه‌ های دو تخمکی در این رقم کم است و احتمال وجود 2 بادام در یک پوسته کم است. میوه کرکدار بادام فرانیس، به راحتی از پوست سبز خود جدا شده و برداشت میوه از درخت آن که پایه کوتاه است نسبتاً راحت است.

درخت بادام فرانیس نسبت به کم‌ آبی نیز مقاوم است و با برگ‌های باریک و کشیده خود مستعد کاشت در مناطق خشک نیز هست. این نهال که معمولاً تا 20- درجه را تحمل می‌کند، نیاز سرمایی 100 تا 700 ساعت در فصل سرد دارد. پایه بادام فرانیس، بادام تلخ جی ان و گرده‌افشان این رقم گونه سهند و شکوفه است. عمر مفید درخت بادام فرانیس، 35 تا 45 سال است و از سال دوم به بار می‌نشیند.

اما مزایای کاشت نهال بادام چیست

درخت بادام؛ به عنوان یک میوه سنگی گلدار، یک درخت گل زینتی است، ارتفاعی بین ۴  تا ۵ متر دارد و در اوایل بهار مملو از گلهای معطر صورتی یا سفید است. این مغز در طول تاریخ نزد مردم مناطق گوناگون محبوبیت داشته؛ تاجایی که در کتب مقدس نیز از آن نام برده شده است.
در بازار، امروز نیز به دلیل مزایای بالای این مغز و مصرف گسترده‌ی آن به صورت آجیل و در صنایع مختلف چون شیرین پزی، استفاده برای تهیه خمیر، شیر بادام، استفاده از روغن بادام در صنایع بهداشتی و مزایای بالای این مغز برای سلامتی مانند کاهش کلسترول، تامین انرژی مورد نیاز بدن، سرشار بودن از مواد مغذی و کمک به حفظ سلامت قلب همواره مورد توجه مصرف کنندگان است و بازار فروش مناسبی دارد.
به علاوه به دلیل قیمت بالای نهال بادام، سودآوری قابل توجهی خواهد داشت و درصورت کیفیت بالای مغز، می‌توان با اهداف صادراتی نیز به آن توجه نمود. به همین دلیل درصورت مساعد بودن شرایط، درخت بادام، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کاشت باشد.

خرید بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر

شما می توانید در وب سایت نهالستان آریا نهال با فروش انواع نهال بادام، و شرایط پرورش آن‌ها آشنا شوید و اقدام به خرید نهال بادام دیر گل ده برای مناطق سردسیری نمایید.
نهال‌ های بادام نهالستان آریا نهال با کیفیت مناسب تولید و نگهداری می‌شوند و با ضمانت بازگشت واقعی وجه در کنار گواهی قرنطینه و مجوز رسمی از جهاد کشاورزی می تواند انتخاب مناسبی به حساب آید. کافیست تنها در گوگل نام برند (آریا نهال) را سرچ نموده و وارد وب سایت نهالستان شده و لیست بیش از ۲۰۰ نهال میوه جذاب را به همراه مشخصات و قیمت نهال بادام را مطالعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا