اقتصادیایرانی کسب و کار

سقف انتقال پول از ایران به خارج

روش های انتقال پول بین المللی و خرید دلار کانادا

می توان گفت امروزه به دلیل گسترده شدن ارتباط انسان ها از مرز های مختلف لازم است از روش های انتقال پول بین المللی به نقطه ای در دنیا پول انتقال دهیم. البته روش آسانی نیست و عواملی مانند هزینه خدمات انتقال پول تا لحظه رسیدن به دست گیرنده و نرخ ارز تاثیر گذار می باشند. روش های مختلفی برای انتقال پول به خارج از کشور وجود دارد از جمله این روش ها روش الکترونیکی است که یکی از امن ترین روش ها برای انتقال پول به حساب های بانکی است.

البته استفاده از این روش حدود 40 دلار هزینه در بر دارد و با این روش انتقال وجه با استفاده از شماره حساب انجام خواهد شد و مبلغ ارسالی همان روز یا پس از یک روز به مقصد می رسد. انتقال پول بین المللی این امکان را می دهد تا چند برابر ارزان تر از بانک بتوانید غیر حضوری و به راحتی به خارج از کشور هنگام خرید و فروش تجهیزات پزشکی دست دوم پول انتقال دهید.

کارمزد انتقال پول به ایران

بر اساس اطلاعات موجود می توان گفت کارمزد، عبارت است از هزینه ای که در قبال انجام کار یا خدمتی مالی به یک یا چند شخص حقیقی و حقوقی داده می شود. انتقال پول به ایران نیز یک عملیات مالی است که به طرق مختلف ممکن است صورت بگیرد، بنابراین این کار هم بدون کارمزد ممکن است میسر نباشد.

عنوان توضیحات
بهترین روش انتقال پول بین الملل انتقال الکترونیکی
کارمزد دارد
روش انتقال پول به ایران استفاده از حساب اسکریل
انتقال ارز از خارج به ایران استفاده از حواله سوئیفت، کیف های پول مجازی و الکترونیکی و موسسات مالی بین المللی

روش های انتقال ارز از خارج

دشواری و در عین حال نا آگاهی از شیوه های انتقال ارز هنگام خرید و فروش سنگ معدنی سلستین از خارج به داخل کشور را می توان از بزرگ ترین موانع گسترش داد و ستد با خارج از کشور بر شمرد. این مسئله در کشور ایران که در غالب دوران پس از انقلاب 1357 همواره تحت تحریم های گوناگون بین المللی بوده است و صورتی پیچیده تر ممکن است داشته باشد. به همین دلیل در این نوشتار تلاش می شود تا به معرفی روش های انتقال ارز پرداخته شود.

بر اساس داده های موجود می توان گفت انتقال ارز از خارج به ایران راه های مختلفی نظیر استفاده از حواله سوئیفت، کیف های پول مجازی و الکترونیکی و همچنین استفاده از موسسات مالی بین المللی وجود دارد. اگر چه ممکن است بتوان در اکثر نقاط دنیا بدون دغدغه خاطر با استفاده از ابزار ذکر شده به تجارت و فعالیت اقتصادی فرامرزی پرداخت. اما باید توجه کنید که بخش زیادی از موسسات مالی بین المللی به دلیل تحریم ها حاضر به همکاری با ایران نیستند و یا امکان انتقال ارز به ایران برای آنها فراهم نمی باشد.

همچنین موسساتی که در حال حاضر با ایران برای جا به جایی ارز نیز فعالیت می کنند ممکن است در اثر تحریم ها همکاری خود را با ایران قطع کنند. بنابراین برای انتقال ارز به داخل کشور ضروری است به دنبال راه حل بهتری باشیم و یا از مشاوره مالیاتی حسابداری استفاده کنیم. یکی از راه حل هایی که برای جا به جایی ارز به داخل کشور می توان ذکر نمود و می توان گفت از برخی جهات برای ایرانی ها استفاده از آن ممکن است در قیاس با دیگر روش ها مناسب تر به نظر برسد. انتقال ارز و پول به داخل کشور با استفاده از ارزهای مجازی نظیر بیت کوین می باشد.

بیت کوین یک نوع پول دیجیتال است که با استفاده از آن می توانید سرمایه گذاری و کسب درآمد کنید. برای این کار کافی است حسابی در سایت های فعال در این زمینهداشته باشید و یک کیف پول ایجاد کنید. طرف دیگر معامله که خارج از ایران قرار دارد می تواند مبلغ مورد نظر را تبدیل به بیت کوین یا هر ارز مجازی دیگر تبدیل نموده و به والت یا کیف پول شما واریز کند و شما نیز می توانید این ارز را در داخل کشور به ریال تبدیل کرده و از آن استفاده کنید. همچنین باید گفت شما می توانید با استفاده از بیت کوین کارهای مهمی را در زمینه مالی انجام داده و سرمایه گذاری کنید و به راحتی در کسب و کار خرید یا فروش انجام دهید.

ترکیه یکی از اولین مقاصد ارسال و انتقال پول از کشور ماست. خوشبختانه روشهای زیادی برای این جا به جایی وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود از جمله سقف انتقال پول از ایران به ترکیه را دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد سقف جا به جایی در روشهای مختلف بیشتر توضیح دهیم. اگر شما هم قصد را دارید، کافی ست با کارشناسان ما در آوات تماس بگیرید.

چه کسانی به انتقال پول به ترکیه نیاز دارند؟

برای انتقال پول به ترکیه دلایل متعددی وجود دارد:

بخش مهمی از این انتقال پول مربوط به امور تجاری و اقتصادی ست. تجار ایرانی در زمینه‌های مختلفی از جمله صنعت مد و پوشاک با شرکت‌های ترکی در ارتباط هستند و برای خریدهای خود به جا به جایی پول نیاز دارند. یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرتی و دریافت اقامت توسط ایرانیان، کشور ترکیه است که ممکن است برای مخارج زندگی به دریافت پول از یک منبع در ایران نیاز داشته باشند خرید ملک یکی از روش‌های ایده‌آل سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت در این کشور محسوب می‌شود که شما برای انجامش باید به حساب فروشنده پول واریز کنید. خرید از سایتهای مختلف ترکی به انتقال پول از ایران به ترکیه از طریق سامانههای آنلاین نیاز دارد و دلایل متعدد دیگری که ممکن است به جا به جایی‌های بانکی یا ارسال حواله به بانکهای آنکارا، استانبول و دیگر شهرهای نیاز شود.

سقف انتقال پول از ایران به ترکیه در روش‌های مختلف

روش های انتقال پول از ایران به ترکیه بسیار متنوع بوده که از جنبه‌های مختلفی از جمله کارمزد، سرعت ارسال و سقف انتقال پول از ایران به ترکیه با یکدیگر تفاوت دارند و در ادامه به طور کلی در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

انتقال پول به صورت مستقیم به ترکیه

بسیاری از افراد پول را به صورت مستقیم و ارز مسافرتی با خود به کشور ترکیه می‌برند. این روش بسیار آسان و البت ساده است. سقف انتقال پول از ایران به ترکیه در این روش معادل ۵ هزار یورو بوده که قابل تبدیل به ارزهای دیگر مانند لیر ترکیه، دلار و … است. سقف انتقال پول از ایران به خارج یکسان بوده و بسته به روش مسافرتی متفاوت است. برای مثال ۵ هزار یورو مربوط به افرادی ست که به صورت هوایی از کشور خارج می‌شوند. مرزهای زمینی، دریایی و ریلی سقف انتقال پول تنها ۲ هزار یورو ست. با این حال اگر قصد جا به جایی مبلغ بیشتری را دارید می‌توانید در سامانه ارز همراه مسافر درخواست خود را ثبت کنید.

انتقال از طریق حساب بانکی

یکی از اصلی‌ترین روشهای انتقال پول به کشور ترکیه از طریق واریز بانکی ست. اگرچه این روش سرعت کمی دارد اما کارمزد انتقال پول به ترکیه در آن بسیار پایین است و از این رو بیشتر افراد آن را به عنوان گزینه‌ی مورد نظر خود انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال کارمزد انتقال پول به ترکیه از طریق بانک ملت در حدود ۵ درصد از مبلغ است.

با این حال باید به سقف انتقال پول در این روش نیز توجه داشته باشید. واریزهای بانکی به طرق مختل و توسط سامانه‌های مختلفی انجام می‌شود. بعضی از آنها سقف انتقال دارند و برخی دیگر ندارند. در بیشتر موارد با مراجعه‌ی حضوری سقف انتقال افزایش می‌یابد. بسته به بانک مبدا و مقصد سقف انتقال پول از ایران به ترکیه می‌تواند متفاوت باشد.

ارسال حواله ارزی به ترکیه

نحوه انتقال پول از ایران به ترکیه و به طور کلی دیگر کشورها بعد از ایجاد سیستم‌های مختلف برای ارسال حواله به طور کلی تغییر کرد. حواله‌ها ایمن و سریع هستند و بسته به سیستم انتخابی می‌توانند پول را در عرض چند ساعت به دست دریافت کننده برسانند. روشهای مختلف ارسال حواله از نظر کارمزد و سقف انتقال با هم تفاوتهایی دارند که در زیر مهمترین آنها را معرفی می‌کنیم. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هر چه سرعت ارسال حواله بیشتری، کارمزد صرافی برای انتقال پول به ترکیه نیز بیشتر خواهد بود.

روش وسترن یونیون

به عنوان یکی از قدیمی‌ترین روشهای ارسال حواله در دنیا سیستم وسترن یونیون شعب بسیار متعددی در سراسر دنیا دارد و مبلغ دلخواه شما را در سریعترین زمان ممکن به حساب افراد واریز می‌کند. سیقف انتقال پول از ایران به ترکیه در این روش معادل ۵۰ هزار دلار آمریکاست که قابل تبدیل به ارزهای مختلف دنیاست.

روش سوئیفت

یکی دیگر از سیستم‌های معروف ارسال حواله در سراسر دنیاست که برای جا به جایی پول بین کشورهای مختلف مانند انتقال پول از امریکا به ترکیه و … استفاده می‌شود. سقف انتقال در روش ۱٫۶ میلیون دلار برای هر انتقال سوئیفت است. بسته به ارزهایی که به و از آن ارسال می‌کنید و روش پرداخت، محدودیت‌ها می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید تا ۵۰۰ هزار دلار یا معادل ارزی آن را فقط در انتقال آنلاین جابه جا کنید.

روش اسکریل

اسکریل یک کیف پول الکترونیکی ست که برای ارسال و جابه جایی پول نیز از آن استفاده می‌شود. حداکثر مبلغ انتقال در این ۲۵۰۰ دلار آمریکا در روز است (محدودیت‌های هفتگی و ماهانه نیز اعمال می‌شود).

روش پرفکت مانی

یک سیستم پرداخت جهانی و پانامایی ست که برای ارسال آنلاین پول به دیگر کشورها از آن استفاده می‌شود. چیزی به عنوان سقف انتقال پول از طریق صرافی در این روش وجود ندارد و شما می‌توانید هر مبلغی که می‌خواهید را با آن جا به جا کنید.

روش وب مانی

سیستم دیگری برای انتقال حوالجات ارزی ست. سقف انتقال پول از ایران به ترکیه در این روش ۶۰ هزار دلار است.

روش پی پال

یک سیستم الکترونیکی پرداخت بانکی گسترده که به جز ارسال حواله خدمات بانکی و ارزی مختلفی ارائه می‌دهد. برای یک عضو عادی پی پال، بدون توجه به موجودی فرد، حداکثر محدودیت انتقال ۱۰ هزار دلار در هر تراکنش است. اگر به انتقال پول برای مبلغ بیشتر نیاز دارید، می‌توانید از پرداخت‌های متعدد استفاده کنید.

ارز دیجیتال و سقف انتقال پول از ایران به ترکیه

روش دیگری که می‌توانید برای انتقال پول به ترکیه و برعکس برای انتقال پول از خارج به ایران توسط صرافی استفاده کنید؛ استفاده از ارزهای دیجیتالی ست. تتر یکی از بهترین و باثبات‌ترین ارزهای دیجیتالی ست که می‌توانید برای این کار استفاده کنید. برای این جا به جایی پول شما باید از یک صرافی در ایران تتر بخرید و در ترکیه آن را به پول تبدیل کنید. سقف انتقال پول از ایران به ترکیه به این روش نامحدود بوده از آنجایی که ارز باثباتی ست، ضرردهی مشتری در آن بسیار کم است. اگرچه این روش؛ روشی مطمئناً برای جا به جایی پول محسوب می‌شود اما باید در نظر داشته باشید که خرید و فروش ارز دیجیتال به تسلط بر این بازار نیاز دارد.

دکمه بازگشت به بالا