عوامل موثر بر وزن قالب فلزی بتن

چرا استفاده از قالب فلزی بتن دارای اهمیت می باشد؟ چه عواملی بر روی بتن تاثیر می گذارند؟ اگر به هر نحوی با  صنعت ساخت و ساز سروکار  داشته باشید، حتما با لوازم و تجهیزات ساختمانی مانند لوله داربست، قالب های بتن، خم کن میلگرد و …. آشنایی دارید. میلگرد و دستگاه ، قالب بتن و لوله داربست از جمله ابزار آلات مورد نیاز برای ساخت سازه های بتنی می باشند. در ادامه به معرفی قالب بتنی و بررسی انواع مختلف آن می پردازیم.

معرفی قالب بتنی و انواع آن

قالب بتنی چیست؟  قبل از هر چیزی پاسخ به این سوال در اولویت قرار دارد؟ در صنعت ساخت و ساز، قالب های بتن معمولا برای ساخت سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی امر قالب بندی را می توان به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل ساخت سازه های بتنی معرفی نمود. از جمله  مهم ترین وظایف قالب های بتنی می توان به نگهداری بتن تازه برای رسیدن به مقاومت کافی و مناسب، اشاره کرد. با استفاده از قالب های بتنی می توان سازه های بتنی را در شکل های مختلف ایجاد کرده و همچنین با بالا بردن مقاومت و استحکام سازه های بتنی، از شکستن و یا ترک خوردن آن جلوگیری نمود. قبل از بررسی قیمت قالب فلزی بتن، لازم و ضروری است تا ابتدا بیشتر با انواع قالب های بتنی آشنا شویم.

بررسی عوامل موثر بر قیمت قالب فلزی بتن

اینگونه قالب ها به طور کلی از سه جز اصلی یعنی جداره داخلی ( تعیین کننده شکل نهایی بتن )، تیر افقی ( نگهدارنده جداره داخلی، توزیع کننده نیروهای وارده از  طرف  بتن بین داربست و بولت های مهاری و … ) و بولت مهاری ( متصل کننده دو صفحه قالب به یکدیگر و تحمل فشار وزن بتن ) تشکیل شده است. قالب های بتنی دارای انواع مختلفی هستند. این قالب ها را می توان از جنس های متنوعی مانند چوب، پلاستیک، فولاد، و ….. تهیه نمود. متداول ترین و پر استفاده ترین انواع قالب های بتنی که به شرح زیر می باشند :

قالب چوبی و سنتی بتن : این نوع از  قالب های  بتنی از جنس چوب بوده و همچنین ساخت و تولید آن در کارگاه های ساختمانی، بسیار آسان است. از آنجایی که این قالب ها برای ساخت و تولید به زمان بیشتری نیاز دارند، به همین دلیل برای استفاده در ساخت سازه های بزرگ، مناسب نبوده و به عبارتی ساخت آنها به تعداد زیاد بسیار زمانبر است. قالب های چوبی و سنتی همچنین دارای ماندگاری و طول عمر کمتری نسبت به سایر قالب های بتنی می باشند. اگر به دنبال قالب های بتن ارزان قیمت هستید، قالب های چوبی بهترین گزینه برای انتخاب به حساب می آیند.

قالب فلزی بتن یا مدولار : قالب های فلزی بتن یکی از پرطرفدارترین و پر استفاده ترین قالب های شکل دهنده بتن می باشند. قیمت قالب فلزی به دلیل داشتن ویژگی ها و قابلیت های خاص و ویژه، نسبت به سایر قالب های بتن بیشتر است. از جمله ویژگی های قالب فلزی بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دارای استحکام و مقاومت بالا
  • ماندگاری و طول عمر زیاد
  • سرعت زیاد در ساخت و تولید
  • کاهش مدت زمان عملیات اجرایی
  • امکان تغییر ظرفیت و افزایش کارایی
  • توانایی تحمل وزن بسیار بالا

قیمت قالب فلزی بتن

از قالب های فلزی بتنی می توان برای انواع قالب بندی مانند قالب بندی فونداسیون، قالب بندی ستون ( چهارگوش، گرد و چند ضلعی )، قالب بندی دیوارهای یکطرفه و دوطرفه، قالب بندی تیرها و دال بتنی، قالب بندی ستون و … استفاده کرد. قالب های مدولار یا فلزی خود به انواع مختلفی تقسیم می گردد. از انواع مختلف قالب های فلزی می توان به قالب های فلزی ثابت، قالب های فلزی رونده و قالب های فلزی لغزان اشاره نمود. نبشی پانچ شده قالب، رزوه و مهره جک، تسمه قالب یا بولت تسمه ای، سولجر قالب بندی، شاقول قالب، واشر دو لوله، پین و گوه، بولت عصایی و تمام رزوه و …. از جمله اجزا و متعلقات قالب فلزی بتن می باشند.

موارد استفاده از قالب فلزی بتن 

همانطور که گفته شد، قالب های فلزی بتن به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند مقاومت بالا، طول عمر زیاد و …. یکی از جمله متداول ترین قالب های بتنی به حساب می آیند. از قالب های فلزی و مدولار برای نگه داشتن و شکل دهی به بتن استفاده می شود. این نوع قالب کاربرد های بسیاری دارد. قالب های فلزی بتنی معمولا در بازسازی انواع سازه، ساخت پل و برج، ساخت ساختمان های عمومی، ساخت سازه های منحصر به فرد با اشکال نامنظم، ساخت دیوارهای قوسی و …. کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی قیمت قالب فلزی بتنی 

اگر برای تهیه و خرید قالب های فلزی بتنی اقدام کرده باشید، حتما متوجه تفاوت قیمت در میان آنها شده اید. عوامل مختلفی بر روی قیمت قالب فلزی تاثیر گذاشته و به عبارتی تعیین کننده قیمت نهایی قالب های فلزی بتنی می باشند. عوامل موثر بر قیمت این نوع قالب های بتنی عبارتند از :

Øمقاومت قالب فلزی بتن : یکی از جمله عوامل مهم بر روی این قالب ها، مقاومت و استحکام آنها می باشد. یک قالب فلزی بتنی مناسب باید دارای مقاومت بالایی بوده و به عبارتی بتواند به خوبی وزن و نیروی بسیاری را تحمل کند. این قالب همچنین باید بتواند در برابر ضربه، هوازدگی و خوردگی، حرارت و گرمای بیش از حد، رطوبت و … تحمل زیادی را از خود نشان دهد. به طور کلی در هنگام خرید قالب های فلزی توجه به کیفیت مواد سازنده، مقاومت و دوام آن، سطح ایمنی و …. لازم و ضروری می باشد.

قیمت قالب فلزی بتن

Øوزن قالب فلزی بتن : وزن تاثیر بسیاری بر روی قیمت قالب فلزی دارد. وزن این قالب ها باید به گونه ای باشد که حمل و جابجایی آن توسط کارکنان به آسانی انجام گیرد. به عبارتی می توان گفت که وزن مناسب و قابل حمل بودم از جمله ویژگی های مهم قالب های فلزی به حساب می آید.

Øدقت ساخت قالب فلزی بتن : ساخت قالب های فلزی باید به گونه ای باشد که اتصال و سرهم کردن آنها در کمترین زمان ممکن، انجام گیرد.

سازگاری مواد سازنده قالب فلزی، مقاومت و ماندگاری، وزن، ورقه های مورد استفاده در ساخت و تولید آن و …. از جمله عوامل مهمی هستند که بر روی قیمت قالب فلزی تاثیر می گذارند و توجه به آنها در هنگام خرید قالب های فلزی بسیار دارای اهمیت است. به همین دلیل تهیه این قالب های فلزی از شرکتی معتبر و قابل اطمینان ضروری می باشد. شرکت مدرن سازان به عنوان معتبر ترین شرکت تولید کننده صنایع و تجهیزات قالب به گزارش؛ قالب فلزی بتن از نوع پرکاربرد انواع قالب ها است. قالب بتن توانسته معایب قالب های دیگر مانند قالب چوب را برطرف کند. قالب بتن نسبت به قالب های دیگر خصوصیات و ویژگی هایی دارد که قیمت آن بالا تر است. این ویژگی ها شامل؛ قابلیت تعمیر و نگهداری، قالب بندی صاف، تکرار پذیری بالا، کاهش هزینه، قالب صیفی. مقاومت بالا در برابر فشار و ویژگی های دیگر می شود که باعث این افزایش قیمت شده است. اما لازم به ذکر است که قالب بتن بر خلاف قالب های دیگر که یکبار مصرف هستند با یک بار خرید و صرف هزینه قابلیت استفاده در چندین پروژه های مختلف را دارد. قالب بتن نسبت به قالب های دیگر که زمان کاربرد آن ها بسیار کمتر است دوام بیشتری دارند. در ادامه قصد داریم به عوامل موثر بر فلزی اشاره کنیم.

 قیمت قالب بتن فلزی بسته به عوامل مختلفی است. قالب بتن که در ابعاد، ضخامت و ورق های فلزی مختلف تولید می گردد با توجه به نوع طراحی قیمت آن نیز محاسبه می شود. قالب بتن در ابعاد استاندارد تولید می شود و در عرض ۱۰ سانتی متری تا ۵۰ سانتی متری قابل تولید است. قالب بتن در طول های یک متر تا متراژ یک و نیم تا دو متر تولید می شود. قالب بتن فلزی در اجرای سقف سقف با استفاده از جک سقفی اجرا می شود و برای به کار بردن این محصول در اجرای سقف می بایست ارتفاع و وزن آن بر اساس پروژه محاسبه شود. قالب بتن فلزی بر اساس عملکرد آنها طراحی و اجرای مختلفی دارند. این طراحی و اجرا شامل قالب فلزی مدولار، قالب فلزی خواص، قالب فلزی لارج پنل و قالب فلزی تونل فرم می شود.

                                                     محاسبه قیمت قالب بتن

قیمت قالب بتن فلزی

 تمامی این موارد علاوه بر کیفیت و نوع قالب بتن در قیمت قالب بتن تاثیر گذار است. همچنین قیمت قالب بتن موثر از قیمت مواد اولیه در بازار و هزینه های طراحی و تولید در قالب های خاص نیز می باشد. اصلی ترین بخش تعیین کننده قیمت قالب بتن وزن قالب بتن است. وزن قالب بتن نسبت به طول و عرض محصول متغیر است. یعنی وزن قالب فلزی لب ۵ با لبه ۶ تفاوت دارد. در نتیجه نمی توان برای قیمت قالب بتن عدد ثابتی در نظر گرفت. بنابراین با توجه به موارد ذکر شده برای اطلاع از قیمت قالب بتن و محاسبه قیمت روز لازم است که با فروشگاه آهن آلات تماس بگیرید و با ارائه مشخصات مورد نیاز محصول مورد نظر خود از قیمت آن اطلاع کسب کنید.

 همچنین برای اطلاع از قیمت قالب بتن می توانید با فروشگاه آهن آلات بنیامین تماس گرفته تا آنها با در نظر گرفتن مواد اولیه و قیمت روز با توجه به نوع محصول و اندازه قیمت دقیق را به شما ارائه دهند.

 قیمت قالب بتن به کیفیت نوع و وزن آن نیز وابسته است. اساس قالب بتن ریخته گری سیمانی بوده و اشکال و کاربردهای گوناگونی دارد. این قالب در قاب هایی با ماده خاص (برای ثابت نگه داشتن فرم استفاده می شود) قابل تولید می باشد. فرم قالب ها به طور معمول ساخته شده از تخته سه لایه چوب فولاد پلاستیک و آلومینیوم است و قابلیت نگه داشتن سیمان را در خود دارد که سیمان پس از سفت شدن از قالب جدا می شود. قالب بتن در واقع کاربرد های زیادی دارد. اتومبیل به شکل های خاص دیده می شود که با استفاده از قالب ساخته شده است. در برخی موارد نیز ظاهر قالب بتن می تواند زاویه دار منحنی و مستقیم باشد که معمولاً قیمت آن نسبت به قیمت قالب معمولی بیشتر خواهد بود. اما توجه داشته باشید که اگرچه به طور کل قالب بخش مهم و ضروری از مراحل ساخت است.

                                                 قالب فلزی بتن

نحوه محاسبه قیمت قالب بتن

 اما قالب بتن با طرح خاص ارزش بیشتری دارد. قیمت قالب بتن با توجه به شغل نیز می تواند متغیر ارزان و گران باشد. می توان گفت که سطوح افقی قالب بتن تقریباً ارزان است. زیرا تنها قالب معمولی برای پشتیبانی نیاز می باشد. قیمت قالب بتن برای فضا هایی مانند پله از آن جهت که کار بیشتری انجام می شود ممکن است بیشتر برآورد شود. استفاده از قالب بتن برای فضایی مانند دیوار ستون تیرها یا کف طبقه دوم قیمت بیشتری برای شما محاسبه می شود. دلیل این افزایش قیمت این است که استفاده از قالب بتن در ساخت قالب عمودی ساختار پشتیبانی تیر و همچنین کف کار بیشتر است. علاوه بر آن قالب باید مشخصات دقیق داشته باشد که در غیر این صورت برآورد قیمت بالاتر می رود. به طور معمول قالب بتن برای راهرو، بتن ریزی خانه ها و سایر سطوح مختلف که نیاز به فرم دارند استفاده می شود.

قالب هاب بتنی هر کدام مزایا و معایبی دارند. با این حال انتخاب قالب بتن مناسب تنها با در کنار هم گذاشتن کاربرهای این قالب ها امکان پذیر است. در این مقاله در مورد انتخاب قالب بتن مناسب با توجه به برخی از فاکتورهای موجود پرداخته ایم.

هم‌زمان با پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی و متنوع شدن روش‌های ساخت‌وساز، تنوع ابزارها و مصالح ساختمان‌سازی نیز زیاد شده و این موضوع، فرایند انتخاب آن‌ها را دشوار و پیچیده کرده است. این مقاله در مورد مهم‌ترین نکات مؤثر در انتخاب مناسب است که در حال حاضر تنوع زیادی دارد و انتخاب نوع مناسب آن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

چالش‌های انتخاب قالب بتن مناسب چیست؟

همانند بسیاری از مصالح و ابزارآلات ساختمانی، انتخاب قالب بتن مناسب نیز چالش‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن، قیمت قالب است. رایج‌ترین از جنس چوب، پلاستیک یا فلز ساخته می‌شوند که قیمت مواد اولیه تمامی آن‌ها به قیمت ارز بستگی دارد. قالب فلزی پرکاربردترین نوع قالب بتن است و قیمت آن علاوه بر قیمت ارز، به قیمت فولاد هم بستگی دارد که در سال‌های اخیر، نوسان زیادی داشته است. به همین دلیل پس از بررسی تمامی فاکتورهای لیست شده در این مقاله برای انتخاب قالب بتن مناسب، باید به فکر انتخاب زمان مناسب برای خرید آن نیز باشید تا ضرر نکنید.

یکی دیگر از چالش‌های اساسی، سرعت و روش بتن‌ریزی است. به عنوان مثال شاید تصور شود که برای یک پروژه انبوه‌سازی با نمای ساده، انتخاب قالب بتن چوبی بهترین گزینه است؛ چراکه قیمت پایین‌تری نسبت به سایر انواع قالب دارد؛ اما این تصور اشتباه است و باید سرعت نصب و برچیدن قالب را نیز در نظر گرفت که در مورد قالب چوبی، این سرعت چندان زیاد نیست.

همچنین روش نگهداری از قالب نیز یکی از چالش‌های انتخاب قالب بتن مناسب است؛ چراکه در صورت عدم رعایت شرایط نگهداری قالب با توجه به جنس آن، بسیاری از فاکتورهای مؤثر در انتخاب قالب بتن زیر سؤال خواهد رفت و از عمر قالب کاسته خواهد شد.

مطلب مرتبط :

نکات اساسی در انتخاب قالب بتن مناسب چیست؟

مهم‌ترین نکته اساسی در انتخاب قالب بتن مناسب، بررسی مزایا و معایب قالب است. با فاکتورهای زیر می‌توانید به مزایا و معایب هر قالب پی ببرید و با در نظر گرفتن جمیع جوانب، دست به انتخاب قالب بتن مناسب بزنید:

ظاهر بتن

دیگر در طراحی‌های مدرن تلاش چندانی برای پوشاندن بتن نمی‌شود و حتی در دکوراسیون داخلی نیز شاهد دیوارها و ستون‌های بتنی بدون پوشش هستیم. اگر می‌خواهید از سبک طراحی مدرن استفاده کنید، باید بتن نهایی شما دارای ظاهر یکدست و لطیف باشد. به همین دلیل قالب بتن مناسب برای شما، قالب فلزی است. برای داشتن طرح‌های خاص نیز باید از بهره بگیرید.

هزینه قالب

همیشه ارزانی یا گرانی به‌تنهایی یک مزیت نیست. هم قالب‌های ارزان‌قیمت و هم گران‌قیمت، محدودیت‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال قالب‌های فلزی قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع قالب دارند و باید شرایط خاصی را برای نگهداری از آن‌ها رعایت کنید، چراکه این نوع عایق در برابر رطوبت آسیب‌پذیر است. همچنین اگر می‌خواهید هزینه‌ها را کاهش دهید و تصور می‌کنید که قالب بتن مناسب برای کار شما قالب چوبی است، باید عمر کوتاه این نوع قالب را نیز در نظر بگیرید. برای کاهش هزینه‌ها نیز می‌توانید به جای خرید قالب، آن را اجاره کنید.

دوام و قابلیت استفاده مجدد

احتمالاً دوام مهم‌ترین عامل مؤثر در انتخاب قالب بتن مناسب است؛ چراکه مشخص می‌کند ارزش واقعی یک قالب چقدر است. در میان انواع مختلف قالب، قالب‌های فلزی دوام بیشتری دارند و اگر درست نگهداری شوند، می‌توانید به دفعات نامحدود از آن‌ها استفاده کنید. پس از آن نیز قالب‌های پلاستیکی، چوبی و … در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

همچنین ممکن است در نگاه اول قالب‌های یکبارمصرف (مثل قالب‌های آجری) مقرون‌به‌صرفه نباشند، اما قابلیت افزایش استحکام سازه و تبدیل‌شدن به مصالح سازنده آن نیز از مزایای غیرقابل‌چشم‌پوشی قالب یکبارمصرف است.

تدارکات موردنیاز برای نصب

منظور از تدارکات، نیروی انسانی موردنیاز (از نظر تعداد و میزان تخصص) و تجهیزات موردنیاز برای نصب قالب است. نصب برخی از انواع قالب در عین داشتن قیمت پایین و دوام بالا، به نیروی انسانی متخصص و تجهیزاتی مثل جرثقیل و … نیاز دارد که این موارد هزینه قالب‌بندی را بالا می‌برند و بر نحوه انتخاب قالب بتن مناسب تأثیر می‌گذارند.

مطلب مرتبط :

بهره‌وری قالب

در میان عوامل مؤثر در انتخاب قالب بتن مناسب، دو عامل تدارکات و بهره‌وری وابستگی بسیاری به یکدیگر دارند. منظور از بهره‌وری، تعداد قالب نصب‌شده به ازای هر ساعت کار نیروی انسانی است و به‌نوعی معنای سهولت نصب آن را می‌دهد. البته در کنار این عامل، باید عواملی مثل هزینه و خروجی نمای کار در انتها را نیز در نظر گرفت.

طراحی قالب بتن

منظور از طراحی قالب، سیستم قالب‌بندی پروژه است. برای انتخاب قالب بتن مناسب باید به یکپارچه یا مدولار بودن سیستم قالب‌بندی پروژه دقت کرد. استفاده از هر کدام از این سیستم‌ها در جای غلط و انتخاب جنس نامناسب قالب برای هر کدام از آن‌ها، می‌تواند منجر به برهم خوردن برنامه زمان‌بندی پروژه و ضرر و زیان شود.

مقاومت قالب بتن

یک قالب بتن مناسب، باید بتواند فشارهای ناشی از بتن‌ریزی و بارهای زنده و مرده سازه را در هنگام سفت شدن بتن، تحمل کند. همچنین قالب باید در برابر رطوبت، سایش و حرارت نیز مقاوم باشد. مقاومت قالب فلزی نسبت به انواع دیگر قالب بیشتر است و می‌تواند نیروهای مذکور را به‌راحتی تحمل کند. تنها نقطه‌ضعف این قالب، مقاومت پایین در برابر رطوبت است که در مناطق مرطوب، می‌توانید به جای آن‌ها از قالب‌های پلاستیکی استفاده کنید.

وزن قالب بتن

وزن قالب بتن تأثیر زیادی بر قیمت و سرعت نصب آن دارد. به عنوان مثال قالب‌های فلزی با استفاده از ورق سیاه ساخته می‌شوند و قیمت نیز به‌صورت کیلویی اعلام می‌شود. هر چه ضخامت ورق سیاه بالا برود و ابعاد آن بزرگ‌تر شود، قیمت قالب فلزی نیز افزایش خواهد یافت. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در انتخاب قالب بتن مناسب باید به وزن آن نیز دقت کنید؛ چراکه هرچه وزن قالب بالاتر برود، حمل آن به محل نصب سخت‌تر شده و سرعت اجرای کار نیز پایین می‌آید.

جمع بندی

اگر با وجود در نظر گرفتن فاکتورهای بالا هنوز هم در مورد انتخاب قالب بتن مناسب شک دارید، می‌توانید با کارشناسان  ما در سایت عمران مارکت تماس بگیرید. سایت عمران یک فروشگاه آنلاین است که به‌صورت تخصصی در مورد فروش انواع قالب و تجهیزات قالب‌بندی فعالیت می‌کند و می‌توانید به‌راحتی قالب موردنظرتان را با کیفیت مناسب به کارشناسان ما سفارش بدهید.

وزن در جدول زیر دسته بندی شده است به طوری که وزن دقیق این تجهیزات توسط باکسول مشخص می شود. قالب بتن معمولا به صورت لبه خم و تسمه ای تولید می شود.
وزن  که به روش تسمه ای تولید می شود سنگین تر از از قالب فلزی لبه خم می باشد و علت آن این است که قالب فلزی لبه خم از یک به صورت یک پارچه و از ورق سه میل تولید میشود و در پشت قالب جوشکاری کمی انجام شده است. قالب فلزی تسمه ای از ورق ۳ و ۵ میل تولید می شود.
رویه ی قالب بتن تسمه ای از ورق ۳ میل و تسمه های آن از ورق ۵ میل تولید می شود. یکسری از قالب های فلزی سوراخ دار بوده و وزن آنها نسبت به قالب های دیگر سنگین تر است و علت آن ورقی است که در پشت مکان سوراخ شده جهت حفظ استحکام اطراف سواخ قالب جوشکاری شده است.

وزن قالب های بتنی سوراخ دار

 ابعادقالب فلزی بتن سوراخ دار   وزن قالب فلزی بتن سوراخ دار خم دبل  تسمه ای لبه ۵   تسمه ای لبه ۶
 ۱۰*۱۰۰  ۶kg  ۶.۵kg  ۸.۵kg
۵۰*۱۰۰  ۱۹kg ۲۰kg  ۲۳.۵kg
 ۱۰*۱۵۰  ۹.۵kg ۱۰kg  ۱۲.۳
۵۰*۱۵۰  ۲۷.۵kg ۳۰kg  ۳۳.۵
۱۰*۲۰۰  ۱۱kg  ۱۱.۹kg  ۱۶
 ۵۰*۲۰۰ ۳۶kg ۳۹.۵kg  ۴۴

وزن قالب فلزی ۱۰۰

 ابعاد قالب فلزی بتن سوراخ دار  وزن قالب فلزی بتن خم دبل  تسمه ای لبه ۵  تسمه ای لبه ۶
 ۱۰*۱۰۰ ۵.۶kg ۶kg ۸kg
۱۵*۱۰۰  ۷kg ۷.۶kg ۱۰kg
 ۲۰*۱۰۰  ۸.۵kg ۹.۲kg ۱۰.۶kg
 ۲۵*۱۰۰  ۹.۵kg ۱۰.۸kg ۱۲kg
 ۳۰*۱۰۰  ۱۰.۸kg ۱۲.۵kg ۱۳.۴kg
 ۳۵*۱۰۰  ۱۲.۳kg ۱۴.۳۵kg ۱۵kg
 ۴۰*۱۰۰  ۱۴.۶kg ۱۷.۷kg ۱۸.۸kg
 ۴۵*۱۰۰  ۱۶.۲kg ۱۹.۵kg ۲۰.۳kg
 ۵۰*۱۰۰  ۱۷.۸kg ۲۰.۵kg ۲۱.۸kg

وزن قالب فلزی ۱۵۰

وزن تقریبی قالب فلزی با ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر به شرح زیر می باشد.

ابعاد قالب فلزی بتن وزن قالب فلزی بتن خم دبل وزن تسمه ای لبه ۵ وزن تسمه ای لبه ۶
۱۰*۱۵۰ ۷.۹kg ۹.۵kg ۱۰.۸kg
۱۵*۱۵۰ ۱۰.۲kg ۱۱.۹kg ۱۳.۱kg
۲۰*۱۵۰ ۱۲kg ۱۴kg ۱۵.۴kg
۲۵*۱۵۰ ۱۳.۸kg ۱۶.۵kg ۱۷.۷kg
۳۰*۱۵۰ ۱۶.۳kg ۱۸.۲۵kg ۲۰.۱kg
۳۵*۱۵۰ ۱۸.۶kg ۲۱.۱۵kg ۲۲.۳kg
۴۰*۱۵۰ ۲۱kg ۲۳.۹kg ۲۴.۸kg
۴۵*۱۵۰ ۲۳kg ۲۶.۱kg ۲۷.۱kg
۵۰*۱۵۰ ۲۵kg ۲۸.۳۵kg ۲۹.۴kg

وزن قالب فلزی ۲۰۰

 ابعاد قالب فلزی بتن  وزن قالب فلزی بتن خم دبل  وزن تسمه ای لبه ۵  وزن تسمه ای لبه ۶
 ۱۰*۲۰۰ ۱۰.۳kg ۱۲.۵kg ۱۳.۷kg
 ۱۵*۲۰۰ ۱۳.۴kg ۱۵.۶kg ۱۷.۱kg
 ۲۰*۲۰۰ ۱۵.۵kg ۱۸kg ۱۹.۶kg
 ۲۵*۲۰۰ ۱۸.۶kg ۲۰.۵kg ۲۲.۸kg
 ۳۰*۲۰۰ ۲۱.۲kg ۲۳.۵kg ۲۵.۶kg
 ۳۵*۲۰۰ ۲۳.۴kg ۲۷.۵kg ۲۸.۵kg
 ۴۰*۲۰۰ ۲۸.۴kg ۳۱.۳kg ۳۲.۲kg
 ۴۵*۲۰۰ ۳۰.۵kg ۳۲.۴kg ۳۵.۴kg
 ۵۰*۲۰۰ ۳۳.۴kg ۳۷.۲kg ۳۸.۱kg

وزن انواع

سولجرها با ارتفاع های متفاوت وزن متفاوتی دارند در جدول زیروزن سولجرها را براساس ارتفاع آن ها مشاهده می کنید.

ارتفاع سولجر ۱m ۱.۵m ۲m ۲.۵m ۳m
وزن سولجر ۱۶kg ۲۳kg ۲۸kg ۳۶kg ۴۱kg

وزن

وزن داربست مثلثی با طول ۱۲۰ سانتی متر و عرض های مختلف در جدول زیر مشاهده می کنید.

داربست مثلثی ۱۰۰*۱۲۰ داربست مثلثی ۷۵*۱۲۰ داربست مثلثی ۵۰*۱۲۰
۱۰kg ۹kg ۸kg

وزن

جک سقفی در دو نوع سبک و سنگین تولید می شود. تفاوت آنها در ضخامت لوله داخلی استفاده شده است، ضخامت لوله بیرونی ۲mm و ضخامت لوله ی خارجی جک سقفی سبک ۲mm و ضخامت لوله خارجی جک سقفی سنگین ۲.۵mm می باشد.

جک سقفی ۳ متری صلیب ثابت  ۱۲.۵kg
جک سقفی ۳ متری بدون صلیب ۱۰.۵kg
جک سقفی ۳.۵ متری صلیب ثابت ۱۴kg
جک سقفی ۳.۵ متری بدون صلیب ۱۲kg
جک سقفی ۴ متری صلیب ثابت ۱۵.۵kg
جک سقفی ۴ متری بدون صلیب ۱۳.۵kg
جک سقفی ۵ متری صلیب ثابت ۲۰kg
جک سقفی ۵ متری بدون صلیب ۱۸kg

 

جک سقفی سنگین
جک سقفی ۳ متری صلیب ثابت ۱۳.۵kg
جک سقفی ۳ متری بدون صلیب ۱۱.۵kg
جک سقفی ۳.۵ متری صلیب ثابت ۱۵kg
جک سقفی ۳.۵ متری بدون صلیب ۱۳kg
جک سقفی ۴ متری صلیب ثابت ۱۶.۵kg
جک سقفی ۴ متری بدون صلیب ۱۴.۵kg
جک سقفی ۵ متری صلیب ثابت ۲۱kg
جک سقفی ۵ متری بدون صلیب ۱۹kg

وزن

قالب جدول به دو روش کشویی و پیچ و مهره ای تولید می شود. معمولا از ورق ۵ میل برای تولید این قالب استفاده می شود و با تغییر قیمت ورق، قیمت قالب جدول نیز تغییر می کند. از این قالب در جداسازی فضای سبز و مسیر رفت و آمد، جدا کردن مسیرهای رفت و آمد، جدول کشی خیابان ها و … استفاده می شود. در ادامه وزن قالب جدول را مشاهده می کنید.

قالب جدول کشویی وزن قالب جدول کشویی قالب جدول پیچ و مهره ای وزن قالب جدول پیچ و مهره ای
۵۰*۴۵*۱۵ ۱۵kg ۵۰*۴۵*۱۵ ۱۸.۵kg
۶۰*۵۰*۱۵ ۱۷.۳kg ۶۰*۴۵*۱۵ ۲۱.۶kg
۷۵*۵۰*۱۵ ۱۹.۳kg ۷۵*۴۵*۱۵ ۲۵kg

وزن

قالب گرد در سازه بتن پل ها و پارکینگ های طبقاتی اجرا می شود. این قالب از دو قسمت تشکیل شده است که به وسیله ی مهره و گوه یا کلمپس به یکدیگر متصل می شوند. وزن قالب گرد به شرح زیر می باشد.

قالب گرد وزن قالب گرد قالب گرد وزن قالب گرد
۱۰۰*۶۰ ۸۷kg ۱۵۰*۶۰ ۱۲۵kg
۱۰۰*۵۵ ۷۹kg ۱۵۰*۵۵ ۱۱۵kg
۱۰۰*۵۰ ۷۲.۵kg ۱۵۰*۵۰ ۱۰۴.۵kg
۱۰۰*۴۵ ۶۱.۵kg ۱۵۰*۴۵ ۸۸.۵kg
۱۰۰*۴۰ ۵۰.۵kg ۱۵۰*۴۰ ۷۳.۵kg

 

 

دکمه بازگشت به بالا