اقتصادی

آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد

آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در شش ماهه نخست سال جاری حکایت از افزایش ۰.۲ تا ۵.۹ درصدی انواع مقاطع و محصولات فولادی، شمش فولاد و آهن اسفنجی دارد که بیشترین رشد متعلق به آهن اسفنجی است.

به گزارش مجله روز، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به نیمه ابتدایی سال گذشته داشته است؛ طی این مدت ۱۸ میلیون و ۸۵۷ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۱۷ میلیون و ۸۰۸ هزار تن تولیدی در مدت شش ماهه سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن در شش ماهه ابتدایی سال جاری چهار میلیون و ۷۵۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که ۴.۸ درصد بیشتر از میزان تولید آن (چهار میلیون و ۵۳۷ هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است.

میزان تولید محصولات فولادی در نیمه نخست امسال سه درصد بیش از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه، ۱۰ میلیون و ۸۳۵ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن رسیده است.

طبق آمار، در شش ماهه نخست امسال تولید مقاطع طویل فولادی و شمش فولاد (فولاد میانی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۰.۹ و ۰.۲ درصدی داشته‌اند.  

تولید مقاطع طویل فولادی شش میلیون و ۳۵۷ هزار تن و تولید شمش فولاد ۱۵ میلیون و ۴۲۲ هزار تن در شش ماهه امسال ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب شش میلیون و ۲۹۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی و ۱۵ میلیون و ۳۹۶ هزار تن شمش فولاد در کشور به تولید رسیده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا